Renault Megane II 1.4 16V 98pk
Geplaatst: 26 feb 2004 10:54
dag allemaal,
ik wil graag van mede Megane II 1.4 16v 98pk rijders weten of de volgende problemen bekend voorkomen:
Wij rijden sinds een week of 6 een Megane II van jan. 2003, ten tijde van de aankoop had de auto 3000 km gelopen.
Na wat kleine probleempjes zijn we met volle moed een weekendje naar Luxemburg vertrokken, de problemen begonnen halvewege belgie, de snelweg loopt daar een beetje stijl omhoog, ik moet wat afremmen voor een langezame auto, terwijl ik ga inhalen plankgas in zijn 5, misschien niet zo slim ok, ik ga niet harder dan 95 km/u, terug schakkelen naar zijn 4 en hoppa we gaan er weer, maar nu kan ik plankgas niet eens harder dan 90 km/u. dus heb het maar opgegeven en ben een slakkengangetje doorgereden.
Beetje vreemd leek het ons, maar het kan zijn dat de 1.4 met 98pk een beetje licht is.
In luxemburg zelf: de motor begint te tikken, de uitlaat, lijkt valse lucht aan te zuigen(geeft een hoog piepend sis-geluid) en ploft en rammelt. We willen van ons Hotel een tochtje gaan maken, de auto moest daarvoor wel een hellinkje nemen, en dat ging alles behalve soepel: in zijn 2e versnelling valt de auto zo ver terug dat ie bijna uitvalt. Ok dan maar in zijn 1 opstekken en dan nog een keer proberen, in de 1e versnelling wil het nog wel lukken, met pijn en moeite, in opdracht vand e garage de auto meer dan 4000 toeren laten draaien, doorschakelen naar zijn 2 en gasgeven, en weer gebeurd het zelfde... garage in Roosendaal gebeld, het is niet normaal.... ga maar een renault dealer in de omgeving. Ook dat gedaan, netjes 3 uur zitten wachten, er is nix aan de hand, maar het zou wat kunnen zijn dat nu nog niet vast te stellen is... nee daar ben je lekker mee! waarom sleutelt iemand 3 uur aan eeb auto als er nix mis is? dat antwoord zullen we nooit krijgen denk ik.
je houd er toch een iets minder fijn gevoel aan over, zeker omdat de auto niet trekt en nu wel erg veel op een koffiemolen begint te lijken.
de anwb maar gebeld, die vertrouwd het niet en stuurt een anwb man uit luxemburg: zijn conclusie de auto mist vermogen, de olie is te smerig voor de 7000km die de auto gelopen heeft en deze stinkt. de auto tikt, wat het is weet ie niet, maar wel naar laten kijken, we kunnen naar huis rijden als het niet erger wordt. Wij gaan 2x per jaar naar zwitsreland, zijn mening: met het vermogen wat deze auto heeft, heb je daar nix te zoeken.
we hebben netjes een lijst gemaakt voor de garage, het enige wat er mis was met de auto was een bougie. voordat de bougie vervangen was de reactie van de medewerker werkplaats die er meegereden heeft:
HELE FIJNE AUTO!,Nix mismee.
die plof in de uitlaat kun je niet missen, de tik in de motor hoor je tijdens het rijden ... maar goed toch maar een anwb keuring aangevraagd. voor 18.000 euri mag je wel wat meer verwachten.
de vraag is: zijn deze vermogens problemen herkenbaar? de plof in de uitlaat is dat bekend? het probleem van smerige olie?
graag een reactie
en dan als laatste:
de koolstof filter is naar 6500 km al helemaal verstopt geweest, wat is de aanleiding hiervan en zijn daar ook meerdere ervaringen mee?
alsvast heel erg bedankt!
groetjes, Gonny
we weten dat de motor wat aan de lichte kant is, maar die 98pk moet daat iets van goedkmaken. gezien de reactie van onze garage vragen wij ons af of het aan ons ligt of dat er werkelijk iets mis is met de auto!
ik wil graag van mede Megane II 1.4 16v 98pk rijders weten of de volgende problemen bekend voorkomen:
Wij rijden sinds een week of 6 een Megane II van jan. 2003, ten tijde van de aankoop had de auto 3000 km gelopen.
Na wat kleine probleempjes zijn we met volle moed een weekendje naar Luxemburg vertrokken, de problemen begonnen halvewege belgie, de snelweg loopt daar een beetje stijl omhoog, ik moet wat afremmen voor een langezame auto, terwijl ik ga inhalen plankgas in zijn 5, misschien niet zo slim ok, ik ga niet harder dan 95 km/u, terug schakkelen naar zijn 4 en hoppa we gaan er weer, maar nu kan ik plankgas niet eens harder dan 90 km/u. dus heb het maar opgegeven en ben een slakkengangetje doorgereden.
Beetje vreemd leek het ons, maar het kan zijn dat de 1.4 met 98pk een beetje licht is.
In luxemburg zelf: de motor begint te tikken, de uitlaat, lijkt valse lucht aan te zuigen(geeft een hoog piepend sis-geluid) en ploft en rammelt. We willen van ons Hotel een tochtje gaan maken, de auto moest daarvoor wel een hellinkje nemen, en dat ging alles behalve soepel: in zijn 2e versnelling valt de auto zo ver terug dat ie bijna uitvalt. Ok dan maar in zijn 1 opstekken en dan nog een keer proberen, in de 1e versnelling wil het nog wel lukken, met pijn en moeite, in opdracht vand e garage de auto meer dan 4000 toeren laten draaien, doorschakelen naar zijn 2 en gasgeven, en weer gebeurd het zelfde... garage in Roosendaal gebeld, het is niet normaal.... ga maar een renault dealer in de omgeving. Ook dat gedaan, netjes 3 uur zitten wachten, er is nix aan de hand, maar het zou wat kunnen zijn dat nu nog niet vast te stellen is... nee daar ben je lekker mee! waarom sleutelt iemand 3 uur aan eeb auto als er nix mis is? dat antwoord zullen we nooit krijgen denk ik.
je houd er toch een iets minder fijn gevoel aan over, zeker omdat de auto niet trekt en nu wel erg veel op een koffiemolen begint te lijken.
de anwb maar gebeld, die vertrouwd het niet en stuurt een anwb man uit luxemburg: zijn conclusie de auto mist vermogen, de olie is te smerig voor de 7000km die de auto gelopen heeft en deze stinkt. de auto tikt, wat het is weet ie niet, maar wel naar laten kijken, we kunnen naar huis rijden als het niet erger wordt. Wij gaan 2x per jaar naar zwitsreland, zijn mening: met het vermogen wat deze auto heeft, heb je daar nix te zoeken.
we hebben netjes een lijst gemaakt voor de garage, het enige wat er mis was met de auto was een bougie. voordat de bougie vervangen was de reactie van de medewerker werkplaats die er meegereden heeft:
HELE FIJNE AUTO!,Nix mismee.
die plof in de uitlaat kun je niet missen, de tik in de motor hoor je tijdens het rijden ... maar goed toch maar een anwb keuring aangevraagd. voor 18.000 euri mag je wel wat meer verwachten.
de vraag is: zijn deze vermogens problemen herkenbaar? de plof in de uitlaat is dat bekend? het probleem van smerige olie?
graag een reactie
en dan als laatste:
de koolstof filter is naar 6500 km al helemaal verstopt geweest, wat is de aanleiding hiervan en zijn daar ook meerdere ervaringen mee?
alsvast heel erg bedankt!
groetjes, Gonny
we weten dat de motor wat aan de lichte kant is, maar die 98pk moet daat iets van goedkmaken. gezien de reactie van onze garage vragen wij ons af of het aan ons ligt of dat er werkelijk iets mis is met de auto!