| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent/Lindorff
Essent/Lindorff
Onze klacht gaat over Essent. Wij zijn nu vanaf eind vorig jaar bezig om te komen tot een goede afrekening.
De feiten:
- Op de eindafrekening van 2013 tot oktober staat dat wij € 2550,15 verbruikt hebben.
- Op onze afschriften staat dat wij in 2013 in totaal €2388,10 overgemaakt hebben.
- Lindorff heeft in opdracht van Essent een vordering open staan van € 1030,90.
- Er is een opzegvergoeding verwerkt in de eindafrekening van € 698,17.
- Een opzegvergoeding kan volgens de site van Essent maximaal €125,- bedragen.
- Volgens onze berekening staat er dus maar een bedrag open van € 162,05 wat we te weinig over
gemaakt zouden hebben, en dat is dan incl. die te hoog berekende opzegvergoeding.
Nu proberen we dus al maar duidelijk te maken dat er van de berekeningen niets klopt, de communicatie verloopt nu ook nog via Lindorff wat communiceren helemaal haast onmogelijk maakt. Zo heb ik al 3 keer al het bewijsmateriaal van de overschrijvingen moeten emailen omdat de email zogenaamd kwijt was geraakt. Uiteindelijk hebben ze email ontvangen en krijgen we een brief dat onze overschrijvingen verwerkt zijn en de vordering is aangepast. Dit resulteert er in dat we nog €27,- euro meer moeten betalen dan de eerste vordering.
Communicatie is haast onmogelijk en hoe hun overschrijvingen verwerken is mij een raadsel maar uiteindelijk resulteert het er wel in dat ik nu een betalingsregeling heb van €200,- in de maand en is Essent niet te bereiken.
Ik was dus al overgestapt vorig jaar maar ik wil ook iedereen waarschuwen voor deze praktijken van Essent!!
De feiten:
- Op de eindafrekening van 2013 tot oktober staat dat wij € 2550,15 verbruikt hebben.
- Op onze afschriften staat dat wij in 2013 in totaal €2388,10 overgemaakt hebben.
- Lindorff heeft in opdracht van Essent een vordering open staan van € 1030,90.
- Er is een opzegvergoeding verwerkt in de eindafrekening van € 698,17.
- Een opzegvergoeding kan volgens de site van Essent maximaal €125,- bedragen.
- Volgens onze berekening staat er dus maar een bedrag open van € 162,05 wat we te weinig over
gemaakt zouden hebben, en dat is dan incl. die te hoog berekende opzegvergoeding.
Nu proberen we dus al maar duidelijk te maken dat er van de berekeningen niets klopt, de communicatie verloopt nu ook nog via Lindorff wat communiceren helemaal haast onmogelijk maakt. Zo heb ik al 3 keer al het bewijsmateriaal van de overschrijvingen moeten emailen omdat de email zogenaamd kwijt was geraakt. Uiteindelijk hebben ze email ontvangen en krijgen we een brief dat onze overschrijvingen verwerkt zijn en de vordering is aangepast. Dit resulteert er in dat we nog €27,- euro meer moeten betalen dan de eerste vordering.
Communicatie is haast onmogelijk en hoe hun overschrijvingen verwerken is mij een raadsel maar uiteindelijk resulteert het er wel in dat ik nu een betalingsregeling heb van €200,- in de maand en is Essent niet te bereiken.
Ik was dus al overgestapt vorig jaar maar ik wil ook iedereen waarschuwen voor deze praktijken van Essent!!
Re: Essent/Lindorff
Uw verhaal is niet helemaal duidelijk. Dat het bedrag van uw rekening is afgeschreven, maar is daarbij ook het goede kenmerk vermeld? De opzegvergoeding is per energieafname dus waarschijnlijk voor u 2x € 125,- Kunt u dit even bevestigen?
-
stofzuigertje
Re: Essent/Lindorff
De 125,- is per product dus €250,-
Verder is naast de tekort betaalde die je moest bijbetalen meestal ook de volgende termijn opgenomen.
En bij te laat betalen gaan er nog incasso kosten over heen dus reken het eens na.
Heb je wel tijdig de jaarafrekening gekregen of is er post zoekgeraakt en kreeg je gelijk de verhoging, dan is tegen die verhoging protesteren mogelijk.
Verder is naast de tekort betaalde die je moest bijbetalen meestal ook de volgende termijn opgenomen.
En bij te laat betalen gaan er nog incasso kosten over heen dus reken het eens na.
Heb je wel tijdig de jaarafrekening gekregen of is er post zoekgeraakt en kreeg je gelijk de verhoging, dan is tegen die verhoging protesteren mogelijk.
Re: Essent/Lindorff
Goedendag DKomso,
U heeft een klacht gemeld over een vordering bij Lindorff inzake Essent.
Graag zou ik hierover met u in contact willen komen. Met Essent hebben wij de afspraak dat klachten gezamenlijk zullen worden afgehandeld. Ik wil uw klacht dan ook rechtstreeks aan Essent voorleggen. Ik heb hiervoor een aantal gegevens van u nodig, zoals uw naam, adres, woonplaats en het vorderingnummer. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze gegevens te mailen naar [email protected] zodat ik uw klacht in behandeling kan nemen?
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
U heeft een klacht gemeld over een vordering bij Lindorff inzake Essent.
Graag zou ik hierover met u in contact willen komen. Met Essent hebben wij de afspraak dat klachten gezamenlijk zullen worden afgehandeld. Ik wil uw klacht dan ook rechtstreeks aan Essent voorleggen. Ik heb hiervoor een aantal gegevens van u nodig, zoals uw naam, adres, woonplaats en het vorderingnummer. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze gegevens te mailen naar [email protected] zodat ik uw klacht in behandeling kan nemen?
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
Re: Essent/Lindorff
Ik zou alle communicatie per mail doen met een cc naar Essent.
Ook betalingen uitsluitend naar de crediteur met melding aan lindorff
Ook betalingen uitsluitend naar de crediteur met melding aan lindorff
Re: Essent/Lindorff
Mee eens.crazyme schreef:Ik zou alle communicatie per mail doen met een cc naar Essent.
Ook betalingen uitsluitend naar de crediteur met melding aan lindorff
En bewaar alles .
Re: Essent/Lindorff
Als de €125,- inderdaad per product is is het nog maar €250,- en geen €698,17.
En Mw. Bosch van Lindorff reageert hier, ik heb dit zelfde verhaal reeds 3 keer aan jullie voorgelegd. Vervolgens hoor ik lange tijd niets en als ik er dan zelf achter aan ga blijkt de betreffende email ineens weg te zijn.
En Mw. Bosch van Lindorff reageert hier, ik heb dit zelfde verhaal reeds 3 keer aan jullie voorgelegd. Vervolgens hoor ik lange tijd niets en als ik er dan zelf achter aan ga blijkt de betreffende email ineens weg te zijn.
Re: Essent/Lindorff
Komt me erg bekend voor.DKomso schreef:Als de €125,- inderdaad per product is is het nog maar €250,- en geen €698,17.
En Mw. Bosch van Lindorff reageert hier, ik heb dit zelfde verhaal reeds 3 keer aan jullie voorgelegd. Vervolgens hoor ik lange tijd niets en als ik er dan zelf achter aan ga blijkt de betreffende email ineens weg te zijn.
Leesbevestiging vragen voor je mailtjes en verstuurde mails ook bewaren.
Re: Essent/Lindorff
Dit leest alsof u niet op de uitnodiging van Mw. Bosch bent ingegaan en de betreffende mail naar Lindorff niet opnieuw heeft ingestuurd. Geen slimme zet, als u het snel opgelost wilt hebben.DKomso schreef:Als de €125,- inderdaad per product is is het nog maar €250,- en geen €698,17.
En Mw. Bosch van Lindorff reageert hier, ik heb dit zelfde verhaal reeds 3 keer aan jullie voorgelegd. Vervolgens hoor ik lange tijd niets en als ik er dan zelf achter aan ga blijkt de betreffende email ineens weg te zijn.
Re: Essent/Lindorff
Bellen heb je ook niets aan.vogels schreef:Die je als ontvanger gewoon kunt negeren, dus daar heb je niks aan.snepke schreef:Leesbevestiging vragen voor je mailtjes
Ze beweren glashard dat je niet gebeld hebt.( Of tijd noteren en de naam van degene waar je mee belt)
Heb je iig wat.
Re: Essent/Lindorff
Vlgs mij is een reactie van 'mevr. Bosch' geen garantie voor een snelle afhandeling.Jantje7 schreef:Dit leest alsof u niet op de uitnodiging van Mw. Bosch bent ingegaan en de betreffende mail naar Lindorff niet opnieuw heeft ingestuurd. Geen slimme zet, als u het snel opgelost wilt hebben.DKomso schreef:Als de €125,- inderdaad per product is is het nog maar €250,- en geen €698,17.
En Mw. Bosch van Lindorff reageert hier, ik heb dit zelfde verhaal reeds 3 keer aan jullie voorgelegd. Vervolgens hoor ik lange tijd niets en als ik er dan zelf achter aan ga blijkt de betreffende email ineens weg te zijn.
De opzet van TS hoeft ook niet te zijn dat hij via de webcare een oplossing wil; wat mevr. Bosch evt. zou kunnen doen, moeten de andere medewerkers ook kunnen. De feiten blijven hetzelfde.
