Handelingswijze Tele2
Geplaatst: 25 apr 2014 16:42
Beste Radar,
Wij hebben een zeer merkwaardig conflict met Tele2, onze zakelijke internetleverancier. Wij doen echt ons best om de customer service afdeling van Tele2 (de zgn sales-hosting) wakker te schudden en actie te nemen, maar tot nog toe sturen zij ons voor ons onbegrijpelijke berichten en niemand neemt ownership van het probleem om het vervolgens op te lossen.
Wat is er aan de hand?
Op 18 december 2013 hebben wij ons abonnement Hosting & Domeinnaam registratie van onze holding bij Tele2opgezegd. Wij willen het abonnement en de hosting elders onderbrengen en daarvoor hebben wij een verhuiscode van de domeinnaam nodig, die wij opvroegen bij Tele2.
Op 12 februari 2014 kwamen wij erachter, dat de hosting en domeinnaamregistratie vanTomahawk sinds 2 maart 2010 is verhuisd naar Sandtronic IT en op 22 september 2011 is verhuisd naar Occasionfit. Wij waren niet op de hoogte van deze verhuizingen(!!) en kennen deze bedrijven niet!! Wij hebben jarenlang abonnement betaald aan Tele2 voor niets. Hiervan hebben wij Tele2 op de hoogte gebracht.
Op 13 februari gaf Tele2 toe, dat dit niet correct was en meldde: “Wij gaan op onderzoek uit samen met SIDN hoe dit heeft kunnen gebeuren. Aan de hand daarvan zullen wij de nodige acties uitvoeren. Wij zullen u hierover informeren zodra wij klaar zijn met het onderzoek.”
Dezelfde dag meldde het SIDN:
“Uit de database heb ik de onderstaande data gevonden.
Op 2 juli 2002 is tomahawk.nl door middel van verhuizing onder beheer van Tele 2 Gekomen.
Op 2 maart 2010 is de domeinnaam verhuisd naar Sandtronic IT.
Er hebben zich in deze periode geen houderwijzigingen plaatsgevonden.
Op 2 maart 2010 was de verhuisprocedure nog ingericht dat de houder hiervoor fysieke verhuisformulieren diende te ondertekenen. De latende registrar kreeg drie werkdagen om een bezwaar tegen de verhuizing in te dienen.
Bij een bezwaar tegen de verhuizing werden de verhuisformulieren door SIDN opgevraagd en gecontroleerd.
Tegen deze verhuizing is er geen bezwaar ingediend.”
Wat ik uit deze tekst vol jargon opmaak is, dat Tele2 op 2 maart 2010 de domeinnaam heeft verhuisd naar Sandtronic IT, maar ons daarvan niet op de hoogte heeft gesteld. Natuurlijk hebben wij geen bezwaar gemaakt tegen de verhuizing, aangezien we niet wisten dat hij plaatsvond. We zijn gewoon ons abonnement blijven betalen aan Tele2 en niemand heeft ons gezegd, dat we het geld voor niets stortten. Van Sandtronic IT hebben we nooit iets vernomen – wellicht een partner van Tele2?
Op 28 februari heb ik nogmaals en in niet mis te verstane bewoordingen laten weten, dat we niets kunnen met de historie van de domeinnaam, maar alleen met de verhuiscode van de domeinnaam.
Op 21 maart 2014 hebben wij vervolgens van de Ordermanager van Tele2, bevestigd gekregen, dat: “de domeinnaam zonder opzegging in het tokenloze tijdperk (toen dat gewoon nog kon) is verhuisd.” Dankuwel, en nu?
Vervolgens heeft er nog een verhuizing plaatsgevonden, namelijk op 22 september 2011, naar Occasionfit! Was dat ook het “tokenloze tijdperk” ? Kon de verhuizing toen ook nog gewoon?
Wij begrijpen niet hoe wij de macht over onze eigen domeinnaam hebben kunnen verliezen en waarom niemand ons onze verhuiscode kan geven. Wij willen gewoon ons vanaf 2010 teveel betaalde abonnementsgeld terug en we willen onze verhuiscode van Tomahawk.nl, zodat we de host voor deze domeinnaam zelf kunnen kiezen en de naam bij onze zelfgekozen host kunnen registeren.
Wij hebben een zeer merkwaardig conflict met Tele2, onze zakelijke internetleverancier. Wij doen echt ons best om de customer service afdeling van Tele2 (de zgn sales-hosting) wakker te schudden en actie te nemen, maar tot nog toe sturen zij ons voor ons onbegrijpelijke berichten en niemand neemt ownership van het probleem om het vervolgens op te lossen.
Wat is er aan de hand?
Op 18 december 2013 hebben wij ons abonnement Hosting & Domeinnaam registratie van onze holding bij Tele2opgezegd. Wij willen het abonnement en de hosting elders onderbrengen en daarvoor hebben wij een verhuiscode van de domeinnaam nodig, die wij opvroegen bij Tele2.
Op 12 februari 2014 kwamen wij erachter, dat de hosting en domeinnaamregistratie vanTomahawk sinds 2 maart 2010 is verhuisd naar Sandtronic IT en op 22 september 2011 is verhuisd naar Occasionfit. Wij waren niet op de hoogte van deze verhuizingen(!!) en kennen deze bedrijven niet!! Wij hebben jarenlang abonnement betaald aan Tele2 voor niets. Hiervan hebben wij Tele2 op de hoogte gebracht.
Op 13 februari gaf Tele2 toe, dat dit niet correct was en meldde: “Wij gaan op onderzoek uit samen met SIDN hoe dit heeft kunnen gebeuren. Aan de hand daarvan zullen wij de nodige acties uitvoeren. Wij zullen u hierover informeren zodra wij klaar zijn met het onderzoek.”
Dezelfde dag meldde het SIDN:
“Uit de database heb ik de onderstaande data gevonden.
Op 2 juli 2002 is tomahawk.nl door middel van verhuizing onder beheer van Tele 2 Gekomen.
Op 2 maart 2010 is de domeinnaam verhuisd naar Sandtronic IT.
Er hebben zich in deze periode geen houderwijzigingen plaatsgevonden.
Op 2 maart 2010 was de verhuisprocedure nog ingericht dat de houder hiervoor fysieke verhuisformulieren diende te ondertekenen. De latende registrar kreeg drie werkdagen om een bezwaar tegen de verhuizing in te dienen.
Bij een bezwaar tegen de verhuizing werden de verhuisformulieren door SIDN opgevraagd en gecontroleerd.
Tegen deze verhuizing is er geen bezwaar ingediend.”
Wat ik uit deze tekst vol jargon opmaak is, dat Tele2 op 2 maart 2010 de domeinnaam heeft verhuisd naar Sandtronic IT, maar ons daarvan niet op de hoogte heeft gesteld. Natuurlijk hebben wij geen bezwaar gemaakt tegen de verhuizing, aangezien we niet wisten dat hij plaatsvond. We zijn gewoon ons abonnement blijven betalen aan Tele2 en niemand heeft ons gezegd, dat we het geld voor niets stortten. Van Sandtronic IT hebben we nooit iets vernomen – wellicht een partner van Tele2?
Op 28 februari heb ik nogmaals en in niet mis te verstane bewoordingen laten weten, dat we niets kunnen met de historie van de domeinnaam, maar alleen met de verhuiscode van de domeinnaam.
Op 21 maart 2014 hebben wij vervolgens van de Ordermanager van Tele2, bevestigd gekregen, dat: “de domeinnaam zonder opzegging in het tokenloze tijdperk (toen dat gewoon nog kon) is verhuisd.” Dankuwel, en nu?
Vervolgens heeft er nog een verhuizing plaatsgevonden, namelijk op 22 september 2011, naar Occasionfit! Was dat ook het “tokenloze tijdperk” ? Kon de verhuizing toen ook nog gewoon?
Wij begrijpen niet hoe wij de macht over onze eigen domeinnaam hebben kunnen verliezen en waarom niemand ons onze verhuiscode kan geven. Wij willen gewoon ons vanaf 2010 teveel betaalde abonnementsgeld terug en we willen onze verhuiscode van Tomahawk.nl, zodat we de host voor deze domeinnaam zelf kunnen kiezen en de naam bij onze zelfgekozen host kunnen registeren.