LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Horizon werkt niet
Horizon werkt niet
Ik ben al jaren klant bij UPC en sinds een jaartje heb ik een Horizonbox aangeschaft. Helaas werkt die niet altijd even goed mee en zorgt voor problemen. (Beeld blijft hangen, schokkend beeld, blokjes, geluid loopt niet synchroon etc.)
Vanmorgen is er een monteur bij me langs geweest, omdat de tvgids sinds 2 weken een eigen leven begon te leiden en versprong zonder dat ik iets deed. De monteur heeft goede service verleent en hopelijk zijn nu eindelijk de klachten met Horizon opgelost. (Hoewel de Horizonbox, na telefonisch overleg tussen de monteur en UPC, niet eens vervangen mocht worden)
Alleen ik schrik nu wel enorm van de mail/rekening die ik in mijn mailbox vind; 'Zoals de monteur met u heeft besproken, zijn er werkzaamheden uitgevoerd die niet onder de Basis UPC Service vallen.'
Er wordt nu dus een bedrag van maar liefst € 60 euro in rekening gebracht. Ten eerste heeft de monteur vanmorgen niet gesproken over een of ander mogelijk bedrag. En ten tweede vraag ik me af wat UPC onder 'basis service' verstaat. Wanneer een klant niet tevreden is, is UPC toch degene die gewoon kosteloos de service moet verlenen?
Ik heb nooit gevraagd om een bezoek van een monteur, alleen om een oplossing van mijn klachten. Of ligt het aan mij en moet ik maar gewoon genoegen nemen en, bovenop de maandelijkse kosten, ook nog eens betalen voor een monteur wanneer producten en diensten niet goed werken?
Wát vind jij?
Vanmorgen is er een monteur bij me langs geweest, omdat de tvgids sinds 2 weken een eigen leven begon te leiden en versprong zonder dat ik iets deed. De monteur heeft goede service verleent en hopelijk zijn nu eindelijk de klachten met Horizon opgelost. (Hoewel de Horizonbox, na telefonisch overleg tussen de monteur en UPC, niet eens vervangen mocht worden)
Alleen ik schrik nu wel enorm van de mail/rekening die ik in mijn mailbox vind; 'Zoals de monteur met u heeft besproken, zijn er werkzaamheden uitgevoerd die niet onder de Basis UPC Service vallen.'
Er wordt nu dus een bedrag van maar liefst € 60 euro in rekening gebracht. Ten eerste heeft de monteur vanmorgen niet gesproken over een of ander mogelijk bedrag. En ten tweede vraag ik me af wat UPC onder 'basis service' verstaat. Wanneer een klant niet tevreden is, is UPC toch degene die gewoon kosteloos de service moet verlenen?
Ik heb nooit gevraagd om een bezoek van een monteur, alleen om een oplossing van mijn klachten. Of ligt het aan mij en moet ik maar gewoon genoegen nemen en, bovenop de maandelijkse kosten, ook nog eens betalen voor een monteur wanneer producten en diensten niet goed werken?
Wát vind jij?
Re: Horizon werkt niet
Je had beter ff kunnen vragen, een monteur komt over het algemeen nooit gratis.
Re: Horizon werkt niet
Dat je de klacht bij UPC moet leggen en vragen hoe en wat.Wát vind jij?
Hier weet toch niemand de toedracht.
Re: Horizon werkt niet
Ik heb nooit gevraagd om een bezoek van een monteur, alleen om een oplossing van mijn klachten. Of ligt het aan mij en moet ik maar gewoon genoegen nemen en, bovenop de maandelijkse kosten, ook nog eens betalen voor een monteur wanneer producten en diensten niet goed werken?
Wát vind jij?
Dat je UPC duidelijk moet maken dat
- de monteur nergens over gesproken heeft
- idem, degene(n) die jij over het probleem aan de telefoon hebt gehad.
Ik ga er tenminste van uit dat UPC je telefonisch niet heeft uitgelegd OF en Hoe het kostenplaatje er uit zou gaan zien.
Wát vind jij?
Dat je UPC duidelijk moet maken dat
- de monteur nergens over gesproken heeft
- idem, degene(n) die jij over het probleem aan de telefoon hebt gehad.
Ik ga er tenminste van uit dat UPC je telefonisch niet heeft uitgelegd OF en Hoe het kostenplaatje er uit zou gaan zien.
Re: Horizon werkt niet
Dank je. Er is idd niet over een eventueel kostenplaatje oid gesproken. Ik had vanmorgen, na de mail, al meteen gebeld met UPC. Zij deden net alsof hun neus bloedt .. Vandaar mijn vraag op dit forum.Jolijn schreef:Ik heb nooit gevraagd om een bezoek van een monteur, alleen om een oplossing van mijn klachten. Of ligt het aan mij en moet ik maar gewoon genoegen nemen en, bovenop de maandelijkse kosten, ook nog eens betalen voor een monteur wanneer producten en diensten niet goed werken?
Wát vind jij?
Dat je UPC duidelijk moet maken dat
- de monteur nergens over gesproken heeft
- idem, degene(n) die jij over het probleem aan de telefoon hebt gehad.
Ik ga er tenminste van uit dat UPC je telefonisch niet heeft uitgelegd OF en Hoe het kostenplaatje er uit zou gaan zien.
Re: Horizon werkt niet
http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/monteursbezoek/
Hier had je kunnen lezen , dat het niet gratis is.
Hier had je kunnen lezen , dat het niet gratis is.
Re: Horizon werkt niet
Dat had de UPC medewerker/ster) moeten doen en het aan TS vertellen.
Daar staat oa dat het monteursbezoek gratis is als er een storing is van de UPC apparatuur. Misschien heeft de monteur dit geconstateerd en daarom niet gesproken over kosten?
Daar staat oa dat het monteursbezoek gratis is als er een storing is van de UPC apparatuur. Misschien heeft de monteur dit geconstateerd en daarom niet gesproken over kosten?
Re: Horizon werkt niet
TS kan ook zijn/haar vraag hier neer leggen, daar zitten medewerkers van UPC op.
http://www.chelloo.com/upc/index.php
http://www.chelloo.com/upc/index.php
-
- verified
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34
Re: Horizon werkt niet
Goedemiddag EyeLikeU2,
Als je kosten krijgt naar aanleiding van een monteursbezoek en je bent hierover niet op de hoogte gebracht, dan is dat geen leuke verrassing.
Er zijn inderdaad situaties waarin wij voor een monteursbezoek kosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld wanneer de oorzaak van het probleem niet in de apparatuur of het UPC netwerk ligt, maar in de binnenhuisbekabeling. De exacte voorwaarden kun je op onze website vinden: http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/monteursbezoek/.
Natuurlijk zou ook de medewerker aan de telefoon je hiervan op de hoogte moeten brengen. Als dit niet is gebeurt is dat niet netjes. Kun je mij een e-mail sturen naar [email protected] met je postcode en huisnummer? Graag als onderwerp 'Tros Radar Forum'. Dan ga ik voor je nakijken welke afspraken er precies zijn gemaakt en of ik in de kosten wat voor je kan betekenen.
Met vriendelijke groet,
Sarah
UPC Webcare
Als je kosten krijgt naar aanleiding van een monteursbezoek en je bent hierover niet op de hoogte gebracht, dan is dat geen leuke verrassing.
Er zijn inderdaad situaties waarin wij voor een monteursbezoek kosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld wanneer de oorzaak van het probleem niet in de apparatuur of het UPC netwerk ligt, maar in de binnenhuisbekabeling. De exacte voorwaarden kun je op onze website vinden: http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/monteursbezoek/.
Natuurlijk zou ook de medewerker aan de telefoon je hiervan op de hoogte moeten brengen. Als dit niet is gebeurt is dat niet netjes. Kun je mij een e-mail sturen naar [email protected] met je postcode en huisnummer? Graag als onderwerp 'Tros Radar Forum'. Dan ga ik voor je nakijken welke afspraken er precies zijn gemaakt en of ik in de kosten wat voor je kan betekenen.
Met vriendelijke groet,
Sarah
UPC Webcare
Re: Horizon werkt niet
Horizon werkt al jaren niet goed miskleun van UPC zie alle vorige lijntjes