LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] burn-out reden voor annulering?
burn-out reden voor annulering?
Ik heb een reis naar Kuala Lumpur (Maleisië) geboekt, via de site Gate1.
Hierbij heb ik een annuleringsverzekering afgesloten. Helaas geen all risk verzekering.(dan zou ik zelf de reden van annulering mogen bepalen).
Ik heb na het boeken van de tickets, een burn-out gekregen.
Om een reis te kunnen annuleren, moet je ernstig ziek zijn. De definitie die ze daarvoor geven is:
'ziekte die zonder directe behandeling niet zal genezen en ook bij behandeling blijvende gevolgen kan hebben'
Geldt een burn-out als een geldige reden voor de reisverzekering?
Mijn huisarts, psychologe en 2 arbo-artsen kunnen verklaren dat ik een burn-out heb.
Hierbij heb ik een annuleringsverzekering afgesloten. Helaas geen all risk verzekering.(dan zou ik zelf de reden van annulering mogen bepalen).
Om een reis te kunnen annuleren, moet je ernstig ziek zijn. De definitie die ze daarvoor geven is:
'ziekte die zonder directe behandeling niet zal genezen en ook bij behandeling blijvende gevolgen kan hebben'
Mijn huisarts, psychologe en 2 arbo-artsen kunnen verklaren dat ik een burn-out heb.
-
Re: burn-out reden voor annulering?
ik denk niet dat het een reden is voor annuleren. Maar is het met een burn out juist niet lekker om even weg te gaan?
Ik zou met die verklaringen eens een onderbouwde brief sturen naar de verzekeraar, en het ze voorleggen. Het is zoals je zelf zo te lezen ook al wel wat vermoedt, een grijs gebied waar dit in valt. Het is echt wel een "geaccepteerde ziekte" (bij gebrek aan een betere omschrijving), zeker als deze door 4 medisch professionals onderbouwd is, maar zoals hierboven geopperd, kan een vakantie ook helend werken bij dit soort aandoeningen.Aukje1986 schreef:Ik heb een reis naar Kuala Lumpur (Maleisië) geboekt, via de site Gate1.
Ik denk wel dat het chronologische aspect van belang is, maw als jij al onder behandeling stond van die artsen bij afsluiten van de verzekering, zullen zij terecht beargumenteren dat het een bestaande aandoening is, en ze dus niet hoeven uit te keren. (je kan voor een brandend huis ook geen brandverzekering meer afsluiten)
Wat denk je van deze zin.sjohie schreef:Ik zou met die verklaringen eens een onderbouwde brief sturen naar de verzekeraar, en het ze voorleggen. Het is zoals je zelf zo te lezen ook al wel wat vermoedt, een grijs gebied waar dit in valt. Het is echt wel een "geaccepteerde ziekte" (bij gebrek aan een betere omschrijving), zeker als deze door 4 medisch professionals onderbouwd is, maar zoals hierboven geopperd, kan een vakantie ook helend werken bij dit soort aandoeningen.Aukje1986 schreef:Ik heb een reis naar Kuala Lumpur (Maleisië) geboekt, via de site Gate1.
Ik denk wel dat het chronologische aspect van belang is, maw als jij al onder behandeling stond van die artsen bij afsluiten van de verzekering, zullen zij terecht beargumenteren dat het een bestaande aandoening is, en ze dus niet hoeven uit te keren. (je kan voor een brandend huis ook geen brandverzekering meer afsluiten)
Een Burn out is een behandelbare ziekte en als je beter bent hou je er niets aan over,hoogstens een gezondere levenshouding.
Dus ik denk niet dat de verzekering gaat uitkeren.
Maar er even tussenuit is helemaal niet zo slecht als je een burn out hebt.
Het kan je energie geven om even helemaal weg te zijn uit de situatie en je de kans geven om alles op een rijtje te zetten.
Het kan je energie geven om even helemaal weg te zijn uit de situatie en je de kans geven om alles op een rijtje te zetten.
Laatst gewijzigd door gilas op 28 apr 2014 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je geen reis naar Malaysia geboekt hebt wel.gilas schreef:Een Burn out is een behandelbare ziekte en als je beter bent hou je er niets aan over,hoogstens een gezondere levenshouding.
Ik denk, dat TS daar niet op een plek blijft, maar een rondreis gaat doen.
Dan is het niet zo leuk, als je niet goed in je vel zit.
Blijkbaar hebben sommige nog geen Burn out gehad, om zo laconisch over te oordelen.
[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Ik zou dus als ik jouw was maar niet zo snel ervan uit gaan dat sommige niet weten wat een Burn out is.
En ja,zelfs een reis of een rondreis kan helpen in het proces om uit de Burn out te komen.
Je bent dan weg uit de situatie en kan je aandacht verleggen naar andere zaken.
Er wordt zelfs in een heleboel gevallen aangeraden om er op uit te gaan,dus.
Maar goed,om terug te komen op TS,een Burn out is gewoon niet ernstig genoeg om te annuleren of het geld terug te krijgen.
Muah,Ik ben nog midden in de behandeling van mijn Burn out en ik weet dat het een lange weg is om te gaan.eleven schreef:Blijkbaar hebben sommige nog geen Burn out gehad, om zo laconisch over te oordelen.
Ik zou dus als ik jouw was maar niet zo snel ervan uit gaan dat sommige niet weten wat een Burn out is.
En ja,zelfs een reis of een rondreis kan helpen in het proces om uit de Burn out te komen.
Maar goed,om terug te komen op TS,een Burn out is gewoon niet ernstig genoeg om te annuleren of het geld terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2014 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd
Reden: Offtopic uitingen verwijderd
gilas schreef:Je klets uit je nek en hebt totaal geen idee waar je het over hebt.encore schreef:Nou, als je een burn-out hebt èn je kunt hier ook nog gewoon een discussie beginnen dan valt het wel mee met je burn-out. Op doktersadvies naar KualaLumpur dus.
Of probeer je ergens onderuit te komen en ben je op zoek naar deel 2 van het Smoezenboek?
Muah,Ik ben nog midden in de behandeling van mijn Burn out en ik weet dat het een lange weg is om te gaan.eleven schreef:Blijkbaar hebben sommige nog geen Burn out gehad, om zo laconisch over te oordelen.
Ja en ik heb mijn al lang achter de rug, dus ik weet wel waarover ik praat.
Als je denk, dat je bij sommige behoord dan moet je het schoentje aan trekken, maar ik heb het meer op personen welke nu al weer reclameren, dat hun bericht verwijderd is.
Dat aangeraden wordt om uit te gaan klopt, maar geen rondreis in Asie.
Of de verzekering betaald kan ik niet beoordelen.
Dat die zin niet alles zegt, als er 4 artsen/medici bij betrokken zijn, komt zo'n diagnose niet op een dag uit de lucht vallen.eleven schreef:Wat denk je van deze zin.sjohie schreef:Ik zou met die verklaringen eens een onderbouwde brief sturen naar de verzekeraar, en het ze voorleggen. Het is zoals je zelf zo te lezen ook al wel wat vermoedt, een grijs gebied waar dit in valt. Het is echt wel een "geaccepteerde ziekte" (bij gebrek aan een betere omschrijving), zeker als deze door 4 medisch professionals onderbouwd is, maar zoals hierboven geopperd, kan een vakantie ook helend werken bij dit soort aandoeningen.Aukje1986 schreef:Ik heb een reis naar Kuala Lumpur (Maleisië) geboekt, via de site Gate1.
sjohie schreef:Dat die zin niet alles zegt, als er 4 artsen/medici bij betrokken zijn, komt zo'n diagnose niet op een dag uit de lucht vallen.eleven schreef:Wat denk je van deze zin.sjohie schreef: Ik zou met die verklaringen eens een onderbouwde brief sturen naar de verzekeraar, en het ze voorleggen. Het is zoals je zelf zo te lezen ook al wel wat vermoedt, een grijs gebied waar dit in valt. Het is echt wel een "geaccepteerde ziekte" (bij gebrek aan een betere omschrijving), zeker als deze door 4 medisch professionals onderbouwd is, maar zoals hierboven geopperd, kan een vakantie ook helend werken bij dit soort aandoeningen.
Het zou toch kunnen zijn, dat TS deze artsen na het krijgen van een Burn Out heeft opgezocht en deze nu kunnen verklaren, dat hij/zij deze ziekte heeft.
Misschien kan TS het tijdstip nog vermelden.
Is dat een rondreis ?Aukje1986 schreef:Ik heb een reis naar Kuala Lumpur (Maleisië) geboekt, via de site Gate1.
Praat hier is over met je huisarts -psychologe en 2 arbo artsen wat hun er van denken of
het verstandig is om deze reis misschien juist wel door te laten gaan of juist niet, misschien
kan het wel een hele goede afleiding voor je zijn.
Zegt wie?eleven schreef:Dat aangeraden wordt om uit te gaan klopt, maar geen rondreis in Asie.
Ook een rondreis in Asie kan heel goed zijn om eruit te zijn.
Er staat nergens dat een rondreis in Asie slecht is voor iemand met een Burn out.
Er is wel een ander punt waar je ook even aan moet denken.
Als je in de ziektewet zit,moet je van tevoren toestemming hebben van de Arbo arts.
Dus misschien zou je het met hem of haar kunnen overleggen en op die manier iets van je geld terug kunnen krijgen als je niet kan gaan.
Dan heb ik toch mijn twijfels bij deze uitspraak.gilas schreef: Zegt wie?
Er staat nergens dat een rondreis in Asie slecht is voor iemand met een Burn out.
Maar je mag best TS aanmoedigen om de reis te maken, misschien ook nog een optie voor jou, als dit zo goed is.Muah,Ik ben nog midden in de behandeling van mijn Burn out en ik weet dat het een lange weg is om te gaan.
Blijkbaar denkt TS er anders over, want hij/zij wil dus deze reis annuleren.
@Aukje 1986
Heb je deze optie gebruikt, om uitsluitsel te krijgen?
http://gate1.nl/customer_support/Vragen ... iegtickets
Niemand kan voor een ander bepalen of een rondreis (door Azië) voor iemand met een burn-out goed of slecht is.eleven schreef:Dan heb ik toch mijn twijfels bij deze uitspraak.gilas schreef: Zegt wie?
Muah,Ik ben nog midden in de behandeling van mijn Burn out en ik weet dat het een lange weg is om te gaan.
En aan de hand van een mening daarover, kun je al helemaal niet stellen of iemand ja/nee ervaring heeft met een burn-out.
Ik heb inderdaad een reis gemaakt om eruit te zijn,op aanraden van de huisarts en psycholoog.eleven schreef:Maar je mag best TS aanmoedigen om de reis te maken, misschien ook nog een optie voor jou, als dit zo goed is
Was heerlijk en heeft erg geholpen om te beginnen met mijn behandeling.
Dus,ja ik spreek uit ervaring dat een reis je inderdaad kan helpen.
Maar goed,we kunnen daar lang en kort over praten,TS kan dit alleen overleggen met de artsen en samen met de artsen kan ze er misschien voor zorgen dat er iets vergoed wordt.
Dan moet het boeken toch al een hele tijd geleden zijn.Ik heb na het boeken van de tickets, een burn-out gekregen.
Dat is niet een traject wat even in een "namiddag" afgewerkt wordt maar van weken/maanden.Mijn huisarts, psychologe en 2 arbo-artsen kunnen verklaren dat ik een burn-out heb.
Dit is niet de juiste plek om het te vragen. Probeer het eens bij de reisverzekering, dat zou ik doen.Aukje1986 schreef:Om een reis te kunnen annuleren, moet je ernstig ziek zijn. De definitie die ze daarvoor geven is:
Juist en elke burn-out is voor ieder anders.Jolijn schreef:
Niemand kan voor een ander bepalen of een rondreis (door Azië) voor iemand met een burn-out goed of slecht is.
En aan de hand van een mening daarover, kun je al helemaal niet stellen of iemand ja/nee ervaring heeft met een burn-out.
Onzin.Chocomelk schreef:Juist en elke burn-out is voor ieder anders.Jolijn schreef:
Niemand kan voor een ander bepalen of een rondreis (door Azië) voor iemand met een burn-out goed of slecht is.
Burn Out is een Burn Out.
Er zijn geen verschillende Burn Out´s!
Er wordt vaak een depressie en overspannen met een Burn Out verwisselt.
Gelukkig is er nu door een onderzoek het verschil tussen deze drie aandoeningen zichtbaar.zichtbaar te maken
Overeenkomsten zullen er ook zijn.
En wat nu de beste aanpak is, verschilt per persoon (en behandelaar).
En wat nu de beste aanpak is, verschilt per persoon (en behandelaar).