LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rabobank weigerd klant

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
quardie

rabobank weigerd klant

Ongelezen bericht door quardie »

In November 2012 wilde wij een rekening openen bij Rabobank regio Oosterschelde. Vroeger waren we ook klant geweest met de bank, maar nadat we getrouwd zijn hebben we deze rekening opgezegd. Nu wilde we graag na jaren weer een extra betaalrekening openen bij de Rabobank.
Na een afspraak gemaakt te hebben en een vrije middag hiervoor genomen te hebben werden we ontvangen door de rabobank medewerker. Na uitleg waarom we een extra rekening wilde openen was hun vraag of we ook van plan waren aktief gebruik te maken van deze rekening en of we van plan waren andere bancaire producten van de rabobank af te nemen. Hierop antwoorden we dat dat voorlopig nog niet het geval was. ( maar je kan niet in de toekomst kijken) werd hierop geantwoord dat we GEEN rekening konden openen. Met als reden dat dit uit kostenoogpunt niet wenselijk is ons als klant aan te nemen!!
Hoezo klant vriendelijk..ja zolang ze geld kunnen trekken.
effin naar de ING en binnen 5 minuten klant dat is pas klantvriendelijk

marcel75

Re: rabobank weigerd klant

Ongelezen bericht door marcel75 »

Iedere ondernemer mag de afweging maken met wie hij wel of geen zaken doet. Wat uiteraard meespeelt in die overweging is de kosten/baten-analyse. En die is in dit geval blijkbaar in uw nadeel uitgevallen. De ING maakt dezelfde afweging en die valt in uw voordeel uit.

Het kan er mee te maken hebben dat de Rabobank voor haar leden ook nog wel eens het nodige organiseert waar u dan met korting of gratis naar toe kunt. Dat kost de Rabobank natuurlijk wel geld. Om nu te voorkomen dat mensen een slapende rekening openen bij de Rabobank om van die voordelen te kunnen profiteren, is er blijkbaar beleid ontwikkeld om dat te ontmoedigen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

effin naar de ING en binnen 5 minuten klant
Dat is dan ook het enige waar ze vlug in zijn :wink:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

quardie schreef:In November 2012
En na anderhalf jaar bedacht U dat het wel leuk zou zijn om daar nu een topic over te starten :mrgreen:
Banken zijn niet klant vriendelijk. Het zijn gewoon commerciële instellingen en het doel van deze instellingen is winst maken. En een bank kan dat doen door bijvoorbeeld actieve klanten te hebben. Slapende klanten kosten geld.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Een middag vrij nemen? Moet dat nog? Ik heb vorige week in 5 minuten een bankrekening geopend bij een grote bank. Kopietje paspoort opsturen, dingetjes invullen en de volgende dag was mijn rekening actief.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

quardie schreef:In November 2012 wilde wij een rekening openen bij Rabobank regio Oosterschelde. Vroeger waren we ook klant geweest met de bank, maar nadat we getrouwd zijn hebben we deze rekening opgezegd. Nu wilde we graag na jaren weer een extra betaalrekening openen bij de Rabobank.
Na een afspraak gemaakt te hebben en een vrije middag hiervoor genomen te hebben werden we ontvangen door de rabobank medewerker. Na uitleg waarom we een extra rekening wilde openen was hun vraag of we ook van plan waren aktief gebruik te maken van deze rekening en of we van plan waren andere bancaire producten van de rabobank af te nemen. Hierop antwoorden we dat dat voorlopig nog niet het geval was. ( maar je kan niet in de toekomst kijken) werd hierop geantwoord dat we GEEN rekening konden openen. Met als reden dat dit uit kostenoogpunt niet wenselijk is ons als klant aan te nemen!!
en waarom zou u een extra betaalrekening willen openen bij een andere bank, dan waar u al klant bent?
ik zie het voordeel daarvan niet zo.

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

ruud_a schreef:
quardie schreef:In November 2012 wilde wij een rekening openen bij Rabobank regio Oosterschelde. Vroeger waren we ook klant geweest met de bank, maar nadat we getrouwd zijn hebben we deze rekening opgezegd. Nu wilde we graag na jaren weer een extra betaalrekening openen bij de Rabobank.
en waarom zou u een extra betaalrekening willen openen bij een andere bank, dan waar u al klant bent?
ik zie het voordeel daarvan niet zo.
Dit inderdaad. Wat is de reden dat je geen extra rekening hebt geopend bij je huidige bank? Daarvoor had je waarschijnlijk ook geen middag vrij hoeven te nemen. Het komt ook wel eens voor dat klanten bij een andere bank een rekening openen omdat ze problemen hebben (lees: over- en/of achterstanden op leningen, beslagleggingen) bij hun huidige bank. Ik zie er het voordeel op dit moment ook niet van.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het voordeel kan gevoelsmatig zijn, niet rationeel. Misschien angst van: als de ene bank omvalt, of een storing heeft, kan ik nog altijd bij mijn geld van de andere bank. Misschien is het omdat verschillende banken verschillende mogelijkheden bieden. De een biedt goede verzekeringen, de ander heeft een geschikte spaarrekening. Het kan van alles zijn.

Ik heb mijn betaalrekening ook bij een andere bank als mijn boodschappenrekening, alhoewel ik hoop dat ik die boodschappenrekening eind van het jaar op kan zeggen.

ruud_a

witte angora schreef:Het voordeel kan gevoelsmatig zijn, niet rationeel. Misschien angst van: als de ene bank omvalt, kan ik nog altijd bij mijn geld van de andere bank. Misschien is het omdat verschillende banken verschillende mogelijkheden bieden. De een biedt goede verzekeringen, de ander heeft een geschikte spaarrekening. Het kan van alles zijn.

Ik heb mijn betaalrekening ook bij een andere bank als mijn boodschappenrekening, alhoewel ik hoop dat ik die boodschappenrekening eind van het jaar op kan zeggen.
TS kreeg geen rekening, omdat TS geen andere producten af wilde nemen dan die betaalrekening.
dus voor de spaarrekening of de verzekering zal het niet zijn geweest.

witte angora

Dat zeg ik, er kunnen zoveel redenen zijn. Angst voor storingen, als je bij de ene bank niet bij je geld kan, ga je naar de andere bank bijvoorbeeld.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je bang bent dat je vanwege een storing niets zou kunnen kopen, dan kun je beter wat contant geld achter de hand houden. Daarmee kun je ook betalen als het hele betaalnetwerk eruit ligt. En het is heel wat voordeliger dan de jaarlijkse kosten voor de extra betaalrekening.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Misschien even die taalfout in de titel corrigeren. Het staat zo slordig.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Zal TS wel een biet zijn. Zou mij niet verbazen, als de 1e posting van TS ook meteen de laatste is geweest.

witte angora

Sja, er was een 'probleem' en dat 'probleem' is al opgelost door naar de ING te gaan. Dit was kennelijk alleen maar bedoeld om de frustratie neer te pennen. Of die frustratie al dan niet terecht is, dat doet kennelijk niet meer ter zake.

quardie

Ongelezen bericht door quardie »

de reden waarom ik een extra betaalrekening nodig heb is toch niet van belang om klant te worden. Ik vond het gewoon zekerder ( fijner) om een 2e rekening erbij te hebben in geval van verlies betaalkaart of skimming zodat je gewoon niet een tijdje zonder betaalpas zit om boodschappen te doen. Je betaald toch ook gewoon voor de rekening.

ruud_a

ik heb bij de zelfde bank 2 betaalrekeningen lopen met 2 passen.
als een pas er mee uitscheidt, kan ik gewoon de andere nemen en ook nog gewoon internetbankieren en geld opnemen.

CB

Maar als je bank een storing heeft, heb je niks aan je 2e pas.

ruud_a

CB schreef:Maar als je bank een storing heeft, heb je niks aan je 2e pas.
als internet plat ligt ook niet en als er een stroomstoring is ook niet.
en als ik mijn been breek, haal ik de pinautomaat ook niet.
je kunt je niet overal tegen indekken.
dan wordt het net als die overbodige verzekeringen die we blijkbaar in grote hoeveelheden hebben aangeschaft in nederland.

CB

Een 2e rekening bij een andere bank wellicht. Ben je toch minder storing gevoelig.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waarom nu een topic over iets dat in 2012 gebeurd is?

Gesloten