LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
dieren
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2004 18:53

Zorgverzekering

Ongelezen bericht door dieren »

Graag zou ik willen weten wie er nog meer problemen hebben met VGZ.Ik heb namelijk in December mijn polis willen veranderen maar helaas is dat niet gebeurt.Ik ben er achter gekomen omdat er een vulling van mijn kies was afgebroken.Dus moest er een kroon op ik bel met VGZ om te vragen hoe het zit met mijn tandarts verzekering.Daar kreeg ik te horen dat ik tot 500 euro was verzekerd terwijl ik het verhoogt heb.Nu krijg ik te horen dat ik daar niet voor in aanmerking zou komen en ook dat zij het niet terug kunnen vinden.Ik moest een formulier invullen en die heb ik ook niet gekregen nu kom ik niet in aanmerking omdat ik een kroon moet hebben.Nu is mijn vraag zijn er nog meer mensen die met de VGZ problemen hebben

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door Dirkie »

dieren schreef:Graag zou ik willen weten wie er nog meer problemen hebben met VGZ.Ik heb namelijk in December mijn polis willen veranderen maar helaas is dat niet gebeurt.Ik ben er achter gekomen omdat er een vulling van mijn kies was afgebroken
U had er ook al eerder achter kunnen komen. Op de polis moet staan welke verzekering en aanvullende verzekering U hebt. Hebt U deze wel gelezen?
Ik moest een formulier invullen en die heb ik ook niet gekregen nu kom ik niet in aanmerking omdat ik een kroon moet hebben.
Dat lijkt me logisch. Er is geen verzekering die je gaat verzekering voor kosten, waarvan je nu al weet, dat je ze moet gaan maken

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb in het verleden ook mijn Tanden Gaaf verzekering willen verhogen, ook ik had verzekering tot €500,00. Dat kon, als mijn tandarts wilde bevestigen dat er de eerste 2 jaar geen grote kosten te verwachten waren. Dat 'feest' ging dus niet door; verwachting was (is ook gebleken) dat ik tot nu al 4 kronen heb moeten laten plaatsen. Dus tandarts kon niet liegen en die verklaring afleggen, logisch.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door vroem »

500 euro is toch voldoende dekking als het om 1 kroon gaat? kom je wellicht over de grens van vergoeding heen, maar tel er ook bij op wat niet vergoed zou zijn en wat je aan extra premie kwijt geweest was voor een heel jaar. Ik denk lood om oud ijzer, en zo wellicht zelfs goedkoper.

Verzekeren doe je idd vooraf.niet achteraf wanneer er ineens kosten te verwachten zijn.
Wellicht is het handiger ipv extra premie te betalen wat einde jaar weg is, in te leggen in een spaarpotje? Op lange termijn goedkoper voor de meeste mensen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door tenormin »

vroem schreef:500 euro is toch voldoende dekking als het om 1 kroon gaat? kom je wellicht over de grens van vergoeding heen, maar tel er ook bij op wat niet vergoed zou zijn en wat je aan extra premie kwijt geweest was voor een heel jaar. Ik denk lood om oud ijzer, en zo wellicht zelfs goedkoper.

Verzekeren doe je idd vooraf.niet achteraf wanneer er ineens kosten te verwachten zijn.
Wellicht is het handiger ipv extra premie te betalen wat einde jaar weg is, in te leggen in een spaarpotje? Op lange termijn goedkoper voor de meeste mensen.
Klinkt leuk, maar heb geen kans om alles "in potjes" te doen. 1 Kroon kost al veel meer dan die €500,00 en 2x per jaar de mondhygiëniste dan zit ik ook aan de €300,00 (2 maal een uur werk bij mij); enorm veel last van tandsteen/plak. Bezuinig al door Zorgverzekering in 1 keer te betalen, scheelt maar 3%, maar iets is beter als niets.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door vroem »

ik bedoelde mijn reactie specifiek voor TS.

overigens kost een kroon niet veel meer dan 500 (met foto en verdoving en ruim begrootte techniekkosten een 550,-, bij mij trouwens 450 vanwege scherpe inkoop tandtechniek), tenzij er uitgebreide voorbehandeling nodig is (maar dan kan je vaak gefaseerd werken).
Laatst gewijzigd door vroem op 29 apr 2014 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door tenormin »

vroem schreef:ik bedoelde mijn reactie specifiek voor TS.
Sorry!

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door Jantje7 »

vogels schreef: Persoonlijk houd ik helemaal niet van die gasten die pas een betere tandartsverzekering af sluiten (of althans proberen) als het hard nodig is en een jaar later weer een goedkoper pakketje uitzoeken. Gelukkig hebben de zorgverzekeraars daar een stokje voor gestoken door bij hogere vergoedingen bepaalde eisen te stellen.
Dit is voor mij de reden om alle aanvullende verzekeringen op te doeken. Alleen personen die verwachten er gebruik van te gaan maken sluiten een dergelijke verzekering af. M.a.w. De verzekerde betaald zelf de kosten van de behandelingen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door ruud_a »

dieren schreef:Graag zou ik willen weten wie er nog meer problemen hebben met VGZ.Ik heb namelijk in December mijn polis willen veranderen maar helaas is dat niet gebeurt.Ik ben er achter gekomen omdat er een vulling van mijn kies was afgebroken.Dus moest er een kroon op ik bel met VGZ om te vragen hoe het zit met mijn tandarts verzekering.Daar kreeg ik te horen dat ik tot 500 euro was verzekerd terwijl ik het verhoogt heb.Nu krijg ik te horen dat ik daar niet voor in aanmerking zou komen en ook dat zij het niet terug kunnen vinden.Ik moest een formulier invullen en die heb ik ook niet gekregen nu kom ik niet in aanmerking omdat ik een kroon moet hebben.Nu is mijn vraag zijn er nog meer mensen die met de VGZ problemen hebben
en waarom wist u zelf niet hoe het zat met uw polis?
u krijgt toch keurig overzichten opgestuurd waarvoor u bent verzekerd met premies en algemene voorwaarden?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:
Klinkt leuk, maar heb geen kans om alles "in potjes" te doen. 1 Kroon kost al veel meer dan die €500,00 en 2x per jaar de mondhygiëniste dan zit ik ook aan de €300,00 (2 maal een uur werk bij mij); enorm veel last van tandsteen/plak. Bezuinig al door Zorgverzekering in 1 keer te betalen, scheelt maar 3%, maar iets is beter als niets.
Maar je kunt wel de premie betalen voor een verzekering die een deel van de kosten vergoedt??? Die premie kan je dan toch in een eigen spaarpotje doen i.p.v. dat je dat door de verzekering laat doen (met allen overhead die zij nog hebben om alles te verwerken).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd kroon ongeveer 400 of 450 euro...dan nog 25%zelf betalen gaat als je van 400 uitgaat 275 van je 500 af...

Maar het is algemeen bekent,verhogen als er problemen zijn,,,not..

Beetje oneerlijk ook.. Toch...en makkelijk,oh komen kosten aan,nu premie verhogen als alles gedaan is weer naar beneden,zo werkt het niet

Tip...ook met gewone av hoor,als je nu goedkoop pakket heb en je hebt bv meer fysio nodig...ga er niet vanuit dat je snel hogere av krijgt..

Dat is nou wat mensen bedoelen of verzekeren,ik oooooit godzeidank gedaan!, paar jr later op alle vlakken nodig...of potje maken...

Toch ken iknu dus iemand die zei ik heb potje...not!! Nu zitten ze

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door vroem »

Winst zorgverzekeraar VGZ ruim verdrievoudigd
12-05-2014

Zorgverzekeraar VGZ, na Achmea de grootste in Nederland, heeft vorig jaar flink meer winst gemaakt. Mede doordat verzekerden minder gebruik hebben gemaakt van zorg dan verwacht, verdrievoudigde het resultaat ruimschoots van 150 miljoen euro in 2012 naar naar 510 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers die het concern vandaag naar buiten bracht.


Dat de zorgkosten lager uitkomen dan verwacht komt volgens een woordvoerder mogelijk door de vergroting van het eigen risico, waardoor mensen minder snel bij de dokter aankloppen, en door inspanningen op het gebied van zorgpreventie in Nederland.

Meer dan de helft van de winst, 290 miljoen euro, heeft VGZ inmiddels teruggegeven aan haar verzekerden in de vorm van een lagere premie voor 2014. Dat scheelt gemiddeld 86 euro per jaar in de zorgpremie. Ook is de winst gebruikt voor het versterken van de financiële positie van de onderneming.

Coöperatie VGZ is een zorgverzekeraar zonder winstoogmerk en heeft geen aandeelhouders. Het concern telde vorig jaar 4,2 miljoen verzekerden en een omzet van 10,9 miljard euro (9,9 miljard in 2012).

In 2012 zag VGZ zijn winst al verzesvoudigen. De sterk fluctuerende jaarresultaten hebben volgens de woordvoerder te maken met de relatief lage winstmarge ten opzichte van de omzet van de verzekeraar.
Bron: Het Parool, 12-05-2014

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zorgverzekering

Ongelezen bericht door vroem »

en je kan prima een baan nemen bij VGZ, het gemiddeld inkomen bruto bedraagt volgens de jaarcijfers net geen 108.000,=
incl pensioenvoorziening etc.

Gesloten