Asus Laptop X750J waardeloze garantie
Geplaatst: 30 apr 2014 10:41
In december 2013 een Asus X750J laptop gekocht dus net vier maand oud een laptop van bijna € 750; na twee maand begint aan de bovenkant de letter L iets af te slijten nu staat er alleen nog een klein hoekje op de toets.
Contact gehad met de Asus klantenservice (winkel stuurt je door naar hun) en volgens hun is het slijtage terwijl geen enkele andere toets slijt erg vreemd.
Wij hebben voor de Asus een HP gehad 7 jaar lang en daar was nog geen letter van versleten.
Natuurlijk kun je de letter L zelf met een witte stift bewerken en daar een lak laagje over doen maar ik hoop dat we er dan nooit meer iets mee krijgen binnen de garantieperiode omdat Asus blijkbaar geen tevreden klanten willen en ik ben echt niet de enige die dit vermeld google maar eens op reparatie Asus en je komt van de ene in de andere ellende.
Waarom hebben bepaalde bedrijven een hele hoge machtspositie en zijn klanten daar de dupe van.
Ik hoop dat iemand van Radar dit leest en zich in de ellende van Asus gaat verdiepen en niet alleen voor ons maar ook voor andere mensen die problemen met Asus hebben en nog gaan krijgen hulp kunnen bieden wij als klant zijn blijkbaar niet opgewassen tegen Asus die blijkbaar een heftige training hebben gekregen om mensen snel duidelijk te maken dat het aan de klant ligt en als de klant toch besluit het te laten maken ze daar een gepeperde rekening voor krijgen het artikel retour krijgen en dan ontdekken dat er geen nieuwe onderdelen zijn geplaatst dit staat in verschillende forums.
Over de laptop zelf absoluut geen negatieve ervaring werkt prettig en is erg stil alleen hebben wij nu spijt dat we niet weer een HP hebben gekocht 7 jaar lang gewerkt zonder mankementen dus ik hoop dat we dat van de Asus over zoveel jaar ook kunnen zeggen en dat het alleen bij de letter L blijft omdat wij de Asus niet ter reparatie aan durven te bieden omdat je voor leuke verassingen kunt komen te staan.
Voor ons is de oplossing dat we de laptop opsturen en zijn deze zoals ik op verschillende site`s lees weken tot maanden kwijt en krijgen dan nog de verrassing wat we er voor moeten betalen.
Toch van de zotte ik lees overal dat je ongeveer € 150; kwijt bent voor een nieuw toetsenbord + de verzendkosten reken maar uit en dat voor een laptop van 4 maand oud.
Klantenservice van Asus komt erg arrogant over maar lees dat ook op verschillende site`s weer terug.
Ook dat er veel problemen zijn wat betreft de garantie van Asus klanten die in een garantieperiode een artikel naar Asus verzenden deze soms wel maanden kwijt zijn en een gepeperde rekening krijgen omdat het volgens Asus wel erg vaak aan de klant ligt dus ze gooien het op een gebruikersfout of een slijtageprobleem.
Als de klant besluit de dure reparatie niet uit te laten voeren omdat het zo vreselijk duur is dan krijg je een leuke rekening van € 75; voordat je het artikel weer retour krijgt.
Jammer dat wij ons wel verdiept hebben in het type van Asus maar van tevoren niet even gekeken hebben hoe Asus met klachten omgaat.
Wij hebben een Bosch oven na een jaar nog in de garantieperiode hebben wij gemeld dat om de grote knoppen stukjes zilver afgaan hebben ze het netjes onder garantie gerepareerd en ook verteld dat dit niet mag en het niet schuiven op een slijtage probleem.
Soms is het voor bedrijven erg moeilijk om toe te geven dat het niet aan de klant ligt zoals Asus nu doet en de klant een heleboel geld laten betalen om de toets weer goed te krijgen dit is dan wel een hele dure L.
Als dit niet word opgelost dan voor ons nooit meer een Asus artikel omdat je geen poot hebt om op te staan ondanks de garantie en door ons natuurlijk geen positieve geluiden over Asus tijdens gesprekken met anderen jammer voor Asus er is toch geen betere reclame dan mond op mond.
Contact gehad met de Asus klantenservice (winkel stuurt je door naar hun) en volgens hun is het slijtage terwijl geen enkele andere toets slijt erg vreemd.
Wij hebben voor de Asus een HP gehad 7 jaar lang en daar was nog geen letter van versleten.
Natuurlijk kun je de letter L zelf met een witte stift bewerken en daar een lak laagje over doen maar ik hoop dat we er dan nooit meer iets mee krijgen binnen de garantieperiode omdat Asus blijkbaar geen tevreden klanten willen en ik ben echt niet de enige die dit vermeld google maar eens op reparatie Asus en je komt van de ene in de andere ellende.
Waarom hebben bepaalde bedrijven een hele hoge machtspositie en zijn klanten daar de dupe van.
Ik hoop dat iemand van Radar dit leest en zich in de ellende van Asus gaat verdiepen en niet alleen voor ons maar ook voor andere mensen die problemen met Asus hebben en nog gaan krijgen hulp kunnen bieden wij als klant zijn blijkbaar niet opgewassen tegen Asus die blijkbaar een heftige training hebben gekregen om mensen snel duidelijk te maken dat het aan de klant ligt en als de klant toch besluit het te laten maken ze daar een gepeperde rekening voor krijgen het artikel retour krijgen en dan ontdekken dat er geen nieuwe onderdelen zijn geplaatst dit staat in verschillende forums.
Over de laptop zelf absoluut geen negatieve ervaring werkt prettig en is erg stil alleen hebben wij nu spijt dat we niet weer een HP hebben gekocht 7 jaar lang gewerkt zonder mankementen dus ik hoop dat we dat van de Asus over zoveel jaar ook kunnen zeggen en dat het alleen bij de letter L blijft omdat wij de Asus niet ter reparatie aan durven te bieden omdat je voor leuke verassingen kunt komen te staan.
Voor ons is de oplossing dat we de laptop opsturen en zijn deze zoals ik op verschillende site`s lees weken tot maanden kwijt en krijgen dan nog de verrassing wat we er voor moeten betalen.
Toch van de zotte ik lees overal dat je ongeveer € 150; kwijt bent voor een nieuw toetsenbord + de verzendkosten reken maar uit en dat voor een laptop van 4 maand oud.
Klantenservice van Asus komt erg arrogant over maar lees dat ook op verschillende site`s weer terug.
Ook dat er veel problemen zijn wat betreft de garantie van Asus klanten die in een garantieperiode een artikel naar Asus verzenden deze soms wel maanden kwijt zijn en een gepeperde rekening krijgen omdat het volgens Asus wel erg vaak aan de klant ligt dus ze gooien het op een gebruikersfout of een slijtageprobleem.
Als de klant besluit de dure reparatie niet uit te laten voeren omdat het zo vreselijk duur is dan krijg je een leuke rekening van € 75; voordat je het artikel weer retour krijgt.
Jammer dat wij ons wel verdiept hebben in het type van Asus maar van tevoren niet even gekeken hebben hoe Asus met klachten omgaat.
Wij hebben een Bosch oven na een jaar nog in de garantieperiode hebben wij gemeld dat om de grote knoppen stukjes zilver afgaan hebben ze het netjes onder garantie gerepareerd en ook verteld dat dit niet mag en het niet schuiven op een slijtage probleem.
Soms is het voor bedrijven erg moeilijk om toe te geven dat het niet aan de klant ligt zoals Asus nu doet en de klant een heleboel geld laten betalen om de toets weer goed te krijgen dit is dan wel een hele dure L.
Als dit niet word opgelost dan voor ons nooit meer een Asus artikel omdat je geen poot hebt om op te staan ondanks de garantie en door ons natuurlijk geen positieve geluiden over Asus tijdens gesprekken met anderen jammer voor Asus er is toch geen betere reclame dan mond op mond.