Danzare - oplichters
Geplaatst: 30 apr 2014 11:05
Begin maart heb ik twee blauwe vlinderstoeltjes bij Danzare.nl gekocht. De website ziet er mooi uit, leuke webshop met meubels. Maar helaas: de stoelen hadden niet de verwachte kleur (kan gebeuren) en deze wilde ik dus graag retour sturen. Toen begon het drama:
Ik heb de dag van levering direct gemaild naar Danzare met de vraag hoe ik ze retour moet sturen. Na 3 dagen nog geen antwoord nog eens gemaild via de klantenservice. Bellen kost 50 cent per minuut dus die optie vermeed ik liever. Toen nog eens gemaild, zonder succes. Vervolgens na ruim een week wachten op antwoord heb ik de stoeltjes retour gestuurd op mijn eigen kosten (12,75) naar hun adres. 2 dagen later kreeg ik de stoelen weer terug gestuurd van Danzare. Het afleveradres was gesloten.
Vervolgens weer een email gestuurd en een dag later (eindelijk) kreeg ik een mail terug. Dat ik de stoelen op mijn eigen kosten kon sturen naar een ander adres.
Ze claimen dat ze nooit eerder mail van mij hebben ontvangen. Ik heb vervolgens een kopie van mijn eerste email bijgevoegd en ze nog eens gevraagd waarom ze zo laat antwoorden en of ze ter compensatie de verzendkosten voor zich kunnen nemen. 3 dagen later, nog steeds geen antwoord. Nu zijn we natuurlijk al lang over de 2 weken retour-regel heen.
Na nog een paar emails kreeg ik eindelijk antwoord: ze zouden één keer de afleverkosten van 12,75 voor hun rekening nemen als ik het retour zou sturen. Dus ik heb de stoelen direct dezelfde dag retour gestuurd. Na weer een paar emails gaf Danzare aan de stoelen te hebben ontvangen en het geld binnen 30 dagen over te maken. Ik heb Danzare nog een paar keer gemaild met reminders om het geld over te maken. Inmiddels zijn we ruim over die 30 dagen heen en ik heb nog geen cent retour ontvangen van Danzare.
Kortom, de oplichterspraktijken van Danzare kort omschreven:
- Reageren niet op emails
- Telefonische klantenservice kost 50 cent per minuut
- Reageren niet (of te laat) op retourverzoek via klantenservice
- Retourneren van bestelling is op eigen kosten
- Geven geen geld retour (!!!!!!!)
Wees dus gewaarschuwd en zeg het door!
Ik heb de dag van levering direct gemaild naar Danzare met de vraag hoe ik ze retour moet sturen. Na 3 dagen nog geen antwoord nog eens gemaild via de klantenservice. Bellen kost 50 cent per minuut dus die optie vermeed ik liever. Toen nog eens gemaild, zonder succes. Vervolgens na ruim een week wachten op antwoord heb ik de stoeltjes retour gestuurd op mijn eigen kosten (12,75) naar hun adres. 2 dagen later kreeg ik de stoelen weer terug gestuurd van Danzare. Het afleveradres was gesloten.
Vervolgens weer een email gestuurd en een dag later (eindelijk) kreeg ik een mail terug. Dat ik de stoelen op mijn eigen kosten kon sturen naar een ander adres.
Ze claimen dat ze nooit eerder mail van mij hebben ontvangen. Ik heb vervolgens een kopie van mijn eerste email bijgevoegd en ze nog eens gevraagd waarom ze zo laat antwoorden en of ze ter compensatie de verzendkosten voor zich kunnen nemen. 3 dagen later, nog steeds geen antwoord. Nu zijn we natuurlijk al lang over de 2 weken retour-regel heen.
Na nog een paar emails kreeg ik eindelijk antwoord: ze zouden één keer de afleverkosten van 12,75 voor hun rekening nemen als ik het retour zou sturen. Dus ik heb de stoelen direct dezelfde dag retour gestuurd. Na weer een paar emails gaf Danzare aan de stoelen te hebben ontvangen en het geld binnen 30 dagen over te maken. Ik heb Danzare nog een paar keer gemaild met reminders om het geld over te maken. Inmiddels zijn we ruim over die 30 dagen heen en ik heb nog geen cent retour ontvangen van Danzare.
Kortom, de oplichterspraktijken van Danzare kort omschreven:
- Reageren niet op emails
- Telefonische klantenservice kost 50 cent per minuut
- Reageren niet (of te laat) op retourverzoek via klantenservice
- Retourneren van bestelling is op eigen kosten
- Geven geen geld retour (!!!!!!!)
Wees dus gewaarschuwd en zeg het door!