LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhuurder failliet
Verhuurder failliet
De verhuurder is failliet en de curator is langs geweest. Op zich geen problemen met mijn huurcontract die is voor onbepaalde tijd.
Alleen het volgende is er aan de hand:
wij onderhouden de tuin en in het contract is opgenomen dat de grasmaaier en kantenmaaier in bruikleen worden gegeven en die worden nu opgeëist door de curator om te veilen. ( daar kunnen we mee leven)
en er staat een regel in het huurcontract dat we beschikking hebben over de houtkachel dit alleen om te voorkomen dat wij die eventueel mee zouden nemen als we uit het huis zouden gaan.
Naar onze mening zit de houtkachel vast aan het huis en mag niet verkocht worden in de tijd dat wij gebruik maken van die kachel.
De vraag is deze: staat de curator in zijn recht om iets uit ons huis te halen wat vast zit.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Werner
Alleen het volgende is er aan de hand:
wij onderhouden de tuin en in het contract is opgenomen dat de grasmaaier en kantenmaaier in bruikleen worden gegeven en die worden nu opgeëist door de curator om te veilen. ( daar kunnen we mee leven)
en er staat een regel in het huurcontract dat we beschikking hebben over de houtkachel dit alleen om te voorkomen dat wij die eventueel mee zouden nemen als we uit het huis zouden gaan.
Naar onze mening zit de houtkachel vast aan het huis en mag niet verkocht worden in de tijd dat wij gebruik maken van die kachel.
De vraag is deze: staat de curator in zijn recht om iets uit ons huis te halen wat vast zit.
Werner
Re: Verhuurder failliet
Als die kachel van de verhuurder is dan is de vraag wat je op papier hebt staan. Huur je hem mee ? Maar los van deze pennekewestie zou ik ervan uitgaan dat die kachel gewoon blijft staan. Curatoren zijn luien wezens die voor 100 euro (+/- waarde kachel) niet veel moeite gaan doen om bij iemand de kachel uit het huis te slopen. Biedt anders aan de kachel over te willen nemen voor 50 euro. Iedereen blij.
De curator vraagt 700 euro excl. btw
maar de vraag is is de kachel onroerend hij zit vast aan het rookkanaal of is het roerend
maar de vraag is is de kachel onroerend hij zit vast aan het rookkanaal of is het roerend
-
Een houtkachel is toch echt roerend hoor. Maar de houtkachel is wel onderdeel van het gehuurde want opgenomen in het huurcontract. Wanneer je die aan de curator meeneemt en je vervolgens over een paar jaar de huurwoning opzegt, zou je alsnog opdraaien voor vergoeding van die houtkachel!
Vraag het anders even bij http://www.huurgeschil.nl
Er is ook een speciale rubriek over dit onderwerp: http://www.huurgeschil.nl/index.php?pag ... sement.php
Vraag het anders even bij http://www.huurgeschil.nl
Er is ook een speciale rubriek over dit onderwerp: http://www.huurgeschil.nl/index.php?pag ... sement.php
-
Ligt er aan wat in het contract staat. Als de huur inclusief houtkachel is, dan mag de curator er met zijn tengeltjes afblijven. Als dat niet zo is, zou ik hem voor die 700 ex btw lekker weg laten halen. Voor 1200 euro heb je een spiksplinternieuwe. En anders haal je er een van marktplaats af voor 100-300 euro.
Maar ik vraag me af wat die curator in jouw woning heeft te zoeken. De woning zal verkocht moeten worden, kennelijk, maar dat kan toch ook inclusief kachel?
Maar ik vraag me af wat die curator in jouw woning heeft te zoeken. De woning zal verkocht moeten worden, kennelijk, maar dat kan toch ook inclusief kachel?
De curator komt die loodzware kachel voor 100 euro echt niet ophalen. Als je 50 geeft dan is hij van het gezeur(l) af.
-
Ja,hoe zit het met het huis,be je daar niet bang voor,je kan wel contract hebben onbepaalde tijd,
Maar straks is huis verkocht en vervalt het contract volgens mij,andere eigenaar die in het huis wil wonen misschien.IK WEET DIT NIET HOOR maar he. Je dat al nagevaagd ,lijkt me ff belangrijker als de kachel
Maar straks is huis verkocht en vervalt het contract volgens mij,andere eigenaar die in het huis wil wonen misschien.IK WEET DIT NIET HOOR maar he. Je dat al nagevaagd ,lijkt me ff belangrijker als de kachel
Rozemarijntje, mensen niet bang maken. Koop breekt geen huur.
Dat contract dient nog steeds door ook de verhuurder nageleefd te worden, en dat kan niet na verkoop van die spullen.jansen311 schreef:en in het contract is opgenomen dat de grasmaaier en kantenmaaier in bruikleen worden gegeven en die worden nu opgeëist door de curator om te veilen.
Dan kan de curator die evengoed niet zomaar verkopenjansen311 schreef:en er staat een regel in het huurcontract dat we beschikking hebben over de houtkachel
-
ik vraag me af wat een grasmaaier en kantenmaaier nu werkelijk opleveren bij een veiling. Tientje of zo, exclusief opgeld? Het kost al meer om die dingen naar de veiling te brengen dan dat het oplevert...
-
@ sjoegel,maak ze niet bang,vraag e af,wat gebeurd er dan met het huis...is niet bang aken,maar normale vraag hoor...lees staat ook,ik weet het niet hoor,bedoeld als weet het niet???sjoegel schreef:Rozemarijntje, mensen niet bang maken. Koop breekt geen huur.
huurcontract is bindend ook als het pand verkocht wordt blijft het huurcontract staan
Dan heb je niet veel met faillissementen te maken gehad. Bij een faillissement wordt alles verkocht, ook als het gaat om schijnbaar weinig waardevolle producten. En terecht, stel dat je een schuldeiser was, dan zou je ook zo veel mogelijk van je vordering terugbetaald willen zien. Dan zou je ook niet willen dat de curator zou zeggen dat hij bepaalde zaken maar niet heeft verkocht omdat die toch weinig opleveren.witte angora schreef:ik vraag me af wat een grasmaaier en kantenmaaier nu werkelijk opleveren bij een veiling. Tientje of zo, exclusief opgeld? Het kost al meer om die dingen naar de veiling te brengen dan dat het oplevert...
Maar in dit geval, als deze zaken contractueel vastliggen, zou het logischer zijn als de curator deze zaken samen met de woning zou verkopen.
Dit dus. Kan de curator dat punt ook weer beschrijven in zijn verslag a 250 euro per uur.sjoegel schreef:Als die kachel van de verhuurder is dan is de vraag wat je op papier hebt staan. Huur je hem mee ? Maar los van deze pennekewestie zou ik ervan uitgaan dat die kachel gewoon blijft staan. Curatoren zijn luien wezens die voor 100 euro (+/- waarde kachel) niet veel moeite gaan doen om bij iemand de kachel uit het huis te slopen. Biedt anders aan de kachel over te willen nemen voor 50 euro. Iedereen blij.
In ieder geval iedereen bedankt voor de op en aanmerkingen. Helaas komt er weinig nuttige info binnen betreft de vraag roerend of onroerend.
En waar dat in de wet vermeld staat.
bedankt aan iedereen
En waar dat in de wet vermeld staat.
bedankt aan iedereen
Wanneer het onroerend is was die bepaling ook zinloos geweest.jansen311 schreef: en er staat een regel in het huurcontract dat we beschikking hebben over de houtkachel dit alleen om te voorkomen dat wij die eventueel mee zouden nemen als we uit het huis zouden gaan.
Werner