Interpolis Belastingvrij Kapitaal Plan - Glashelder ??
Geplaatst: 01 mei 2014 15:13
Twintig jaar geleden heb ik bij de Rabobank een Belastingvrij Kapitaal Plan (toen Cumulent geheten) afgesloten bij Interpolis. De expiratiedatum is destijds vastgesteld op 29 april 2014. Ik heb deze polis afgesloten om daarmee mijn hypotheek te kunnen terug betalen. Ik heb dus medio april de Rabobank gevraagd om een aflossingsnota voor de algehele aflossing van mijn hypotheek per 1 mei 2014 en vervolgens de te verrichten betalingen via internetbankieren klaargezet.
Vandaag (1 mei 2014) maar eens geïnformeerd waar het geld blijft van mijn Belastingvrij Kapitaal Plan. Tot mijn verbijstering kreeg ik van de Rabobank bericht dat het wel twee tot drie weken kan duren voor ik het geld van de verzekering op mijn bankrekening tegemoet kan zien. Waarom dat zo lang moet duren werd niet geheel duidelijk gemaakt.
Ik vind dit eigenlijk uiterst onbehoorlijk (om maar geen sterkere uitdrukking te gebruiken) - men weet al 20 jaar dat er op 29 april betaald moet worden en ziet toch nog kans mijn geld nog een paar weken achterover te drukken. De klant centraal???????? Het zal allemaal wel ergens in de kleine lettertjes beschreven zijn, maar "glashelder" zoals Interpolis zich in de reclame noemt is het bepaald niet.
Ik zal de betalingsopdrachten voor de aflossing van de hypotheek maar weer terughalen (als het systeem van internetbankieren het vandaag tenminste weer gaat doen), omdat de bedragen natuurlijk per 20 mei anders zijn dan de opgave van de bank per 1 mei.
Oh ja, niet vergeten ook de AllesInEen-polis op te zeggen, want bij zo'n maatschappij wil ik niet verzekerd zijn.
En maar eens kijken wat de Triodos-bank voor mij kan betekenen.
Vandaag (1 mei 2014) maar eens geïnformeerd waar het geld blijft van mijn Belastingvrij Kapitaal Plan. Tot mijn verbijstering kreeg ik van de Rabobank bericht dat het wel twee tot drie weken kan duren voor ik het geld van de verzekering op mijn bankrekening tegemoet kan zien. Waarom dat zo lang moet duren werd niet geheel duidelijk gemaakt.
Ik vind dit eigenlijk uiterst onbehoorlijk (om maar geen sterkere uitdrukking te gebruiken) - men weet al 20 jaar dat er op 29 april betaald moet worden en ziet toch nog kans mijn geld nog een paar weken achterover te drukken. De klant centraal???????? Het zal allemaal wel ergens in de kleine lettertjes beschreven zijn, maar "glashelder" zoals Interpolis zich in de reclame noemt is het bepaald niet.
Ik zal de betalingsopdrachten voor de aflossing van de hypotheek maar weer terughalen (als het systeem van internetbankieren het vandaag tenminste weer gaat doen), omdat de bedragen natuurlijk per 20 mei anders zijn dan de opgave van de bank per 1 mei.
Oh ja, niet vergeten ook de AllesInEen-polis op te zeggen, want bij zo'n maatschappij wil ik niet verzekerd zijn.
En maar eens kijken wat de Triodos-bank voor mij kan betekenen.