LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop vanaf aankoop niet deugedelijk

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Snickskit

Laptop vanaf aankoop niet deugedelijk

Ongelezen bericht door Snickskit »

Goedemiddag,

De reden dat ik me op deze site heb aangemeld is dat ik oktober 2012 een laptop heb aangeschaft welke vanaf het begin af aan niet deugdelijk werkt en ik me op dit moment af vraag wat mijn rechten als consument hierin zijn. Zal even in het 'kort' omschrijven wat er allemaal gebeurt is.

Oktober 2012 schaf ik een Asus laptop aan van € 800,- vanaf het begin is de laptop traag, loopt vast etc. Ben toen terug naar de winkel gegaan, zij hebben er bepaalde programma's van verwijderd welke Asus er bij installatie op heeft gezet en de laptop traag zouden maken. Dit zou moeten werken gaf de winkel aan. Dit zal ongeveer november/december 2012 zijn geweest.

Goed en wel thuis en het een paar maanden te hebben aangekeken dachten wij dat hij nog steeds niet goed was. Ben opnieuw teruggegaan naar de winkel en de medewerker keek even goed. Blijkt dat de laptop vanaf begin kritieke foutmeldingen aangaf. Nou laptop verstuurd naar Asus, kon ik hem na enkele weken gerepareerd ophalen. Bleken ze de harde schijf te hebben vervangen. Dit zal ongeveer Maart/april 2013 zijn geweest.

Nou thuis gekomen laptop aangezet, bleek hij nog steeds langzaam te zijn (dachten misschien is het de laptop zelf wel) veel gebruikten we hem niet omdat hij traag bleef, vast liep etc. Dit hebben we dus de keren dat we de laptop gebruikten aangezien totdat we het vervelend begonnen te vinden. Begin 2014 waren we er redelijk klaar mee en zijn we teruggegaan naar de winkel. Opnieuw bleek deze kritieke meldingen aan te geven (of eigenlijk vanaf het moment dat hij de eerste keer is weggestuurd naar Asus) Opnieuw is de laptop verstuurd naar Asus ter reparatie. Dit was begin februari 2014.

De laptop hebben we gerepareerd op kunnen halen maar het bleef ons niet lekker zitten. Voor enkele weken terug zaten we te internetten, toen de laptop spontaan uit viel. De laptop viel niet meer op te startten en er kwam groot in scherm ERROR te staan. Wij weer terug naar de winkel toe verzocht hem terug te sturen naar Asus omdat ik het nu wel echt zat was. Ze zouden hem met grote waarschijnlijkheid terug sturen naar Asus.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren het bericht dat mijn laptop gerepareerd was bij de winkel zelf. Deze heeft een serviceteam. Heb vanmiddag contact gehad met een van de medewerker en deze gaf mij aan dat de software opnieuw geïnstalleerd is en dat zij geen verdere fouten kunnen vinden.

Toen ik de laptop wegbracht dacht de medewerker dat in de harde schijf zou zitten want er stond alleen de software van Asus op daar wij dat ding amper meer gebruiken.

Heb de medewerker vanmiddag aangegeven dat ik alsnog het verzoek wou doen hem na te laten kijken bij Asus, want ik heb geen zin om hem op te halen en vervolgens binnenkort weer mee terug te kunnen.

Ik ben het vertrouwen in de laptop totaal kwijt geraakt na er zo vaak mee terug te zijn geweest.

Kan ik hier wat mee als consument zijnde want ik heb niet het idee. Vooral ben ik verplicht dit zo te accepteren en mijn laptop op te halen omdat hij 'gerepareerd' zou zijn of heb ik andere rechten als consument.

Ik heb de laptop anderhalf jaar geleden gebruikt om intensief te gebruiken echter komt het er op neer dat ik mijn geld heb weggegooid want de laptop is in anderhalf jaar tijd nooit intensief gebruikt geweest.

Guardian72
Contacteer:

Re: Laptop vanaf aankoop niet deugedelijk

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even vraagje - je zegt dat het systeem kritieke fouten geeft - maar dit is vrij vaag.
Waar zijn kritieke fouten ontdekt? En waar heb je die gevonden?

Snickskit

Guardian72 schreef:Even vraagje - je zegt dat het systeem kritieke fouten geeft - maar dit is vrij vaag.
Waar zijn kritieke fouten ontdekt? En waar heb je die gevonden?
De medewerker vond beide keren een giga lijst in de logboeken van het systeem. Met die reden is hij dus twee keer over naar Asus terug gestuurd ter reparatie.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Snickskit schreef: De medewerker vond beide keren een giga lijst in de logboeken van het systeem. Met die reden is hij dus twee keer over naar Asus terug gestuurd ter reparatie.
Er zijn meerdere logboeken (Event Logs) beschikbaar. Application, Security, Setup en System (heb zelf een Engels system). Omdat de event logs vaak een duidelijke aanwijzing geven waar de fout zit - vroeg ik om welke melding(en) je gevonden hebt.
Vaak kan er sprake zijn van driver fouten - die na een update opgelost zijn.

Snickskit

Guardian72 schreef:
Snickskit schreef: De medewerker vond beide keren een giga lijst in de logboeken van het systeem. Met die reden is hij dus twee keer over naar Asus terug gestuurd ter reparatie.
Er zijn meerdere logboeken (Event Logs) beschikbaar. Application, Security, Setup en System (heb zelf een Engels system). Omdat de event logs vaak een duidelijke aanwijzing geven waar de fout zit - vroeg ik om welke melding(en) je gevonden hebt.
Vaak kan er sprake zijn van driver fouten - die na een update opgelost zijn.

De winkel waar we de laptop gekocht hebben heeft een eigen ict team, welke vrij kundig zouden moeten zijn m.b.t. Laptops en Computers. Wat dat betreft ben ik een leek en zou ik verder niet weten welk logboek het precies is, wel gaf hij fouten aan in kernel, ntfs en meerder .dll bestanden dit kon ik zien bij de omschrijving van de ena laatste reparatie.

Gesloten