LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderhoud CV Ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
pwg

Onderhoud CV Ketel

Ongelezen bericht door pwg »

Deze week is bij mij een monteur geweest voor 2-jaarlijks onderhoud aan de 10 jaar oude combi ketel.
Ik had geen klachten of storingen.
Bij het verwijderen van de brander van de warmtewisselaar constateerde hij dat er veel vuil in de warmtewisselaar zat (stof achtig) en dat de witte isolerende achterplaat er niet goed uit zag. Deze had bruine, soort aangebrande randen en op een deel sloot de plaat niet goed aan op de metalen behuizing. Er zat enkele millimeter ruimte tussen.
Na bellen met een collega vertelde hij dat de warmtewisselaar vervangen zou moeten worden. Omdat dit zo'n 800 euro zou kosten werd het niet gedaan.
Wel kon hij een vervangende ketel aanbieden voor een zeer gunstige prijs van ruim 1600 euro. Later via een van hun adviseurs een prijs vragen zou niet zo'n goede prijs geven.
Ik heb gezegd dat ik daar niet op in wilde gaan. Met dit soort nu of nooit aanbiedingen heb ik altijd veel moeite, hou er niet van.

Nu heb ik daarna het onderhoudscontract bekeken en met een andere installateur contact gehad en naar mijn mening dienen ze gewoon het onderdeel te vervangen. Daarbij vind ik een hele andere prijzen voor een warmtewisselaar voor deze ketel dan 800 euro. Nu wordt het echter op dichtslibben van de warmtewisselaar gegooid, waarvan de reparatie uitgesloten is in de voorwaarden.
Een vervangende installatie is er al voor minder dan 1200 euro, van hetzelfde merk als de monteur aanbood.

Vooral de combinatie van afkeuren en dan een nu of nooit aanbieding vind ik dubieus. Zijn daar meer ervaringen mee?
Wie heeft tips hoe nu te handelen. Ik heb contact gezocht om duidelijk te maken dat ik mijn vraagtekens heb bij de diagnose en de werkwijze niet correct vindt. Dat is als klacht geregistreerd. Als afhandeling is er geen contact met me opgenomen maar heb ik een brief ontvangen dat dichtslibben uitgesloten worden in de algemene voorwaarden.

stofzuigertje

Re: Onderhoud CV Ketel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

enkele onderhoudsbedrijven proberen zo een nieuwe te verkopen en de monteur/schoonmaker krijgt dan wel provisie.....

Gewoon negeren als het goed werkte en voor de volgende ketel een andere eerlijke vakman zoeken.

47712

Re: Onderhoud CV Ketel

Ongelezen bericht door 47712 »

Een ketel van 10 jaar oud zou ik laten vervangen. Nieuwere technieken etc.

Gesloten