Tix.nl en Baby
Geplaatst: 02 mei 2014 10:28
Dit voorjaar hebben we 3 KLM tickets geboekt bij Tix.nl.
Eerst heb ik zelf mijn ticket geboekt, aangezien in eerder terug vloog.
Daarna voor mijn vrouw en baby geboekt.
Echter we kregen bij het invoeren van de naam van onze baby een foutmelding "naam te lang"
De voornaam van onze baby bestaat uit 5 letters en de achternaam uit 11 letters.
We hebben Tix gebeld en die gaf aan de naam van de in te korten..
Na het inkorten van de naam naar 2 letters + 5 letters lukte het echter nog niet.
Wederom Tix gebeld en die gaf aan de namen telefonisch door te geven en dan zou Tix de namen in het systeem zetten.
Het systeem van Tix koppelt de naam van de baby namelijk aan de naam van de moeder in hetzelfde veld.
Bij direct boeken bij KLM treedt dit probleem niet op.
Toen we de elektronische tickets ontvingen, bleken de afgekorte namen op de tickets te staan.
Omdat je hiermee niet kunt vliegen, hebben we weer contact opgenomen met Tix.nl en wederom de juiste tenaamstelling telefonisch doorgegeven.
Hierna een email ontvangen met de volledige namen, echter met schrijffout in de naam van mijn vrouw.
Weer gebeld en de juiste tenaamstelling doorgegeven.
Volgende dag email van Tix ontvangen met voorstel "coulanceregeling":
"Naar aanleiding van het telefoongesprek hebben wij contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij KLM. Zij geven aan dat ondanks het om één karakter gaat niet kosteloos kunnen wijzigen. KLM ziet het als een naamswijziging en de kosten voor een naamswijziging zijn € 95,- van KLM. Het enige wat wij voor kunnen betekenen is uit coulance de helft van de € 95,- betalen."
Navraag vandaag bij KLM leerde ons dat wijziging van 1 letter voor KLM klanten kosteloos is.
Bovenstaande hebben we te kennen gegeven aan Tix. Tevens hebben we aangegeven dat, indien het nu niet kosteloos opgelost wordt, we de sociale media zullen opzoeken.
Daarna heeft Tix nog een voorstel gestuurd:
"Bij hoge uitzondering zullen wij de wijzigingskosten van Tix.nl achterwege laten. Daarnaast zullen wij uit coulance de helft van de wijzigingskosten van de KLM op ons nemen. Wij zullen u een betalingslink doormailen voor de € 25,- wijzigingskosten."
Conclusie: Altijd bij direct bij de luchtvaartmaatschappij boeken.
TIX = NIX
Eerst heb ik zelf mijn ticket geboekt, aangezien in eerder terug vloog.
Daarna voor mijn vrouw en baby geboekt.
Echter we kregen bij het invoeren van de naam van onze baby een foutmelding "naam te lang"
De voornaam van onze baby bestaat uit 5 letters en de achternaam uit 11 letters.
We hebben Tix gebeld en die gaf aan de naam van de in te korten..
Na het inkorten van de naam naar 2 letters + 5 letters lukte het echter nog niet.
Wederom Tix gebeld en die gaf aan de namen telefonisch door te geven en dan zou Tix de namen in het systeem zetten.
Het systeem van Tix koppelt de naam van de baby namelijk aan de naam van de moeder in hetzelfde veld.
Bij direct boeken bij KLM treedt dit probleem niet op.
Toen we de elektronische tickets ontvingen, bleken de afgekorte namen op de tickets te staan.
Omdat je hiermee niet kunt vliegen, hebben we weer contact opgenomen met Tix.nl en wederom de juiste tenaamstelling telefonisch doorgegeven.
Hierna een email ontvangen met de volledige namen, echter met schrijffout in de naam van mijn vrouw.
Weer gebeld en de juiste tenaamstelling doorgegeven.
Volgende dag email van Tix ontvangen met voorstel "coulanceregeling":
"Naar aanleiding van het telefoongesprek hebben wij contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij KLM. Zij geven aan dat ondanks het om één karakter gaat niet kosteloos kunnen wijzigen. KLM ziet het als een naamswijziging en de kosten voor een naamswijziging zijn € 95,- van KLM. Het enige wat wij voor kunnen betekenen is uit coulance de helft van de € 95,- betalen."
Navraag vandaag bij KLM leerde ons dat wijziging van 1 letter voor KLM klanten kosteloos is.
Bovenstaande hebben we te kennen gegeven aan Tix. Tevens hebben we aangegeven dat, indien het nu niet kosteloos opgelost wordt, we de sociale media zullen opzoeken.
Daarna heeft Tix nog een voorstel gestuurd:
"Bij hoge uitzondering zullen wij de wijzigingskosten van Tix.nl achterwege laten. Daarnaast zullen wij uit coulance de helft van de wijzigingskosten van de KLM op ons nemen. Wij zullen u een betalingslink doormailen voor de € 25,- wijzigingskosten."
Conclusie: Altijd bij direct bij de luchtvaartmaatschappij boeken.
TIX = NIX