Meppens Küchenstudio - Serviceverlening bar en boos
Geplaatst: 02 mei 2014 15:09
Geachte lezer,
Mocht u overwegen een keuken te kopen bij Meppens Küchenstudio, bedenk u dan goed in hoeverre het prijsvoordeel (als dat er tegenwoordig nog is) t.o.v. de aanschaf van een keuken in Nederland opweegt tegen de slechte serviceverlening van deze "keukenladen".
Wij hebben in 2005 een Systemat keuken aldaar gekocht t.w.v. euro 14.500, de verkoop afhandeling verliep naar wens. D.w.z. het verkooppersoneel was in elk geval geïnteresseerder dan bij menig keukenzaak in Nederland en het uiteindelijke prijsvoorstel was gunstiger dan in Nederland. Ook de installatie verliep op enkele kleine puntjes na in principe in orde. Na 2 jaren ontstond er een probleem met een deurtje waarachter de carrousel t.b.v. pannen was gehuisvest. De enige oplossing was een nieuw deurtje. Daarnaast lekte de kraan (het woord Mischbatterie vergeet ik nooit weer) eigenlijk al vanaf het begin na montage en dit probleem werd na 2 jaren met de dag erger. Ook waren er al langere tijd 2 halogeenlampjes stuk, liepen laden niet meer geheel soepel zodat we besloten een beroep te doen op de serviceverlening van de keukenzaak. Natuurlijk waren onze verwachtingen hooggespannen mede met het oog op de Deutsche Gründlichtkeit. Helaas hebben we wekelijks aan de telefoon moeten hangen en moeten aandringen op reparatie en vergoeding want volgens hen vielen deze problemen niet onder de garantie en moesten we zelf maar een oplossing zoeken en bij onze verzekering aankloppen! Na lang aandringen en dreigen, is alles uiteindelijk verholpen maar het ging beslist niet van harte, er was nooit tijd, de afstand van Meppen naar Groningen was te groot, op mailtjes werd steevast niet gereageerd.
In 2010 verhuisden we en gaven we de Küchenstudio een tweede kans omdat kennissen van ons wel tevreden waren en we vermoedden dat we een keertje pech hadden gehad.
Ditmaal kochten we een ietwat duurdere keuken van EUR 21.500 van het merk NEXTLINE. Dezelfde keuken had ons in NL ca. EUR 23.00 gekost. Had ik deze bij nader inzien maar in NL gekocht want we wachten nu al 5 weken op de vervanging van een defect geraakt scharnier van onze Siemens Koelkast (bijzonder irritant als je je koelkast niet fatsoenlijk kunt afsluiten en er een stoel voor moet zetten ter borging van de deur). De montage verliep ook al niet best, we hadden een Unterbau spoelbak besteld maar na thuiskomst van werk moest ik constateren dat er een minder fraaie bovenbouw spoelbak gemonteerd was in het granieten blad. Klaarblijkelijk arriveerde ik net op tijd want men stond op het punt het kookeiland 10cm in de verkeerde richting te willen monteren. De LED Beleuchtung t.b.v. de plint welke betaald was a euro 300,- was niet gemonteerd en nalevering vond ook niet plaats. Na 6 weken verscheen er na lang aandringen middels ettelijke telefoontjes eindelijk 's een restitutiebedrag op m'n rekening. Een deel van de aluminium plint valt al sinds den beginne om maar omdat je niet wilt zeuren, zeg je daar niets van totdat nu de maat vol is n.a.v. de ergernissen en je na 3 jaren een beroep doet op de serviceverlening. En wederom wordt er niet gereageerd op mailtjes, als je belt na een week vertelt men je dat de mail weliswaar is gelezen maar dat men het dermate druk heeft met het verkopen van keukens dat de serviceverlening erbij ingeschoten is. Men belooft daarop beterschap maar ook na een week hoor je niets dus dan maar weer bellen. Excuses of inlevingsvermogen daar heeft men niet van gehoord, of ik zelf dan maar contact op wil nemen met Siemens om een afspraak te maken ter vervanging van het scharnier na betaling van 59,90 euro voorrijkosten. Enfin u begrijpt voor mij geen Deutsche Gründlichkeit van de Meppens Küchenstudio mehr waar de klant zgn. centraal staat..... In tegenstelling tot hetgeen vermeld op hun website staan niet de klanten centraal maar klaarblijkelijk de verkoopresultaten. Ga vooral zo door!
Mvg,
Een allerminst tevreden klant van Meppens Kuechenstudio te Meppen
Mocht u overwegen een keuken te kopen bij Meppens Küchenstudio, bedenk u dan goed in hoeverre het prijsvoordeel (als dat er tegenwoordig nog is) t.o.v. de aanschaf van een keuken in Nederland opweegt tegen de slechte serviceverlening van deze "keukenladen".
Wij hebben in 2005 een Systemat keuken aldaar gekocht t.w.v. euro 14.500, de verkoop afhandeling verliep naar wens. D.w.z. het verkooppersoneel was in elk geval geïnteresseerder dan bij menig keukenzaak in Nederland en het uiteindelijke prijsvoorstel was gunstiger dan in Nederland. Ook de installatie verliep op enkele kleine puntjes na in principe in orde. Na 2 jaren ontstond er een probleem met een deurtje waarachter de carrousel t.b.v. pannen was gehuisvest. De enige oplossing was een nieuw deurtje. Daarnaast lekte de kraan (het woord Mischbatterie vergeet ik nooit weer) eigenlijk al vanaf het begin na montage en dit probleem werd na 2 jaren met de dag erger. Ook waren er al langere tijd 2 halogeenlampjes stuk, liepen laden niet meer geheel soepel zodat we besloten een beroep te doen op de serviceverlening van de keukenzaak. Natuurlijk waren onze verwachtingen hooggespannen mede met het oog op de Deutsche Gründlichtkeit. Helaas hebben we wekelijks aan de telefoon moeten hangen en moeten aandringen op reparatie en vergoeding want volgens hen vielen deze problemen niet onder de garantie en moesten we zelf maar een oplossing zoeken en bij onze verzekering aankloppen! Na lang aandringen en dreigen, is alles uiteindelijk verholpen maar het ging beslist niet van harte, er was nooit tijd, de afstand van Meppen naar Groningen was te groot, op mailtjes werd steevast niet gereageerd.
In 2010 verhuisden we en gaven we de Küchenstudio een tweede kans omdat kennissen van ons wel tevreden waren en we vermoedden dat we een keertje pech hadden gehad.
Ditmaal kochten we een ietwat duurdere keuken van EUR 21.500 van het merk NEXTLINE. Dezelfde keuken had ons in NL ca. EUR 23.00 gekost. Had ik deze bij nader inzien maar in NL gekocht want we wachten nu al 5 weken op de vervanging van een defect geraakt scharnier van onze Siemens Koelkast (bijzonder irritant als je je koelkast niet fatsoenlijk kunt afsluiten en er een stoel voor moet zetten ter borging van de deur). De montage verliep ook al niet best, we hadden een Unterbau spoelbak besteld maar na thuiskomst van werk moest ik constateren dat er een minder fraaie bovenbouw spoelbak gemonteerd was in het granieten blad. Klaarblijkelijk arriveerde ik net op tijd want men stond op het punt het kookeiland 10cm in de verkeerde richting te willen monteren. De LED Beleuchtung t.b.v. de plint welke betaald was a euro 300,- was niet gemonteerd en nalevering vond ook niet plaats. Na 6 weken verscheen er na lang aandringen middels ettelijke telefoontjes eindelijk 's een restitutiebedrag op m'n rekening. Een deel van de aluminium plint valt al sinds den beginne om maar omdat je niet wilt zeuren, zeg je daar niets van totdat nu de maat vol is n.a.v. de ergernissen en je na 3 jaren een beroep doet op de serviceverlening. En wederom wordt er niet gereageerd op mailtjes, als je belt na een week vertelt men je dat de mail weliswaar is gelezen maar dat men het dermate druk heeft met het verkopen van keukens dat de serviceverlening erbij ingeschoten is. Men belooft daarop beterschap maar ook na een week hoor je niets dus dan maar weer bellen. Excuses of inlevingsvermogen daar heeft men niet van gehoord, of ik zelf dan maar contact op wil nemen met Siemens om een afspraak te maken ter vervanging van het scharnier na betaling van 59,90 euro voorrijkosten. Enfin u begrijpt voor mij geen Deutsche Gründlichkeit van de Meppens Küchenstudio mehr waar de klant zgn. centraal staat..... In tegenstelling tot hetgeen vermeld op hun website staan niet de klanten centraal maar klaarblijkelijk de verkoopresultaten. Ga vooral zo door!
Mvg,
Een allerminst tevreden klant van Meppens Kuechenstudio te Meppen