ING studenten inboedelverzekering
Geplaatst: 03 mei 2014 20:26
Ik doe al vanaf dat ik zelf een rekening heb al mijn zaken met ING. Zo heb ik ook een studenten inboedelverzekering afgesloten naast al mijn geldzaken.Ik heb per 1 augustus 2013 aangegeven dat ik een half jaar in het buitenland zou gaan wonen en gevraagd hoe ik dat kon regelen. Er werd mij verteld dat ik een persoon in Nederland kon machtigen voor mijn ING-zaken. Deze machtiging heb ik bevestigd gekregen en heb aangegeven dat mijn, moeder, die ook al een pas van mijn rekening heeft, mijn contactpersoon is voor deze periode. Dit zou betekenen dat alle post en communicatie via haar zou kunnen gaan. Ik dacht daarmee mijn zaken goed met ING geregeld te hebben.
Eind april 2014 heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van ING om te melden dat ik ga verhuizen. Tot mijn stomme verbazing hoorde ik toen dat ik niet meer verzekerd was en genoteerd stond als wanbetaler!
Het bleek dat in de tijd dat ik in het buitenland zat mijn verzekeringspremie (van een 3 euro per maand) niet afgeschreven was. De klantenservice vertelde mij dat er brieven naar mij getuurd zijn hierover, maar die hebben mij uiteraard niet bereikt, omdat ik in het buitenland woonde, zoals ik al had doorgegeven, en ze naar mijn adres in Nederland verstuurd waren. Vervolgens is, zonder dat enig bericht mij daarover bereikt heeft, de verzekering stop gezet.
Vervolgens heb ik gevraagd of dit op te lossen is door de tot nu verschuldigde premies alsnog te betalen. En niet omdat ik in deze periode schade heb gehad die ik wil verhalen, maar gewoon om weer verzekerd te zijn. Maar volgens de ING medewerkers kon dit niet. Op mijn vraag of ik mij dan opnieuw kon verzekeren bij de ING, gaf deze zelfde medewerker aan dat dit ook niet meer kon.
Dat begrijp ik helemaal niet. Ik zie niet dat ik ergens tekort geschoten ben, omdat ik gewoon doorgegeven had dat ik in het buitenland was en dus mijn postadres was veranderd. Over deze zaken is geen contact opgenomen met mijn contactpersoon, noch is er digitaal informatie over naar mij gestuurd. Nadat ik dit meerdere keren de afgelopen week heb aangekaart bij ING heb ik gisteren een brief ontvangen dat ik per november 2014 weer premie dien te betalen voor mijn inboedelverzekering. Dit snap ik al helemaal niet omdat er mij meerdere keren is verteld dat ik geroyeerd ben en geen verzekeringen meer bij de ING mag afsluiten.
Ik sta een beetje met mijn rug tegen de muur want alle inboedelverzekeringen kosten mij nu een behoorlijke smak geld omdat ik dus genoteerd sta als wanbetaler. En dan krijg ik ook nog eens een bevestiging van een nieuwe inboedelverzekering van de ING waar ik met geen woord over heb gesproken met medewerkers.
Heeft iemand verstand van deze zaken en kan me uitleggen wat voor stappen ik kan nemen?
Eind april 2014 heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van ING om te melden dat ik ga verhuizen. Tot mijn stomme verbazing hoorde ik toen dat ik niet meer verzekerd was en genoteerd stond als wanbetaler!
Het bleek dat in de tijd dat ik in het buitenland zat mijn verzekeringspremie (van een 3 euro per maand) niet afgeschreven was. De klantenservice vertelde mij dat er brieven naar mij getuurd zijn hierover, maar die hebben mij uiteraard niet bereikt, omdat ik in het buitenland woonde, zoals ik al had doorgegeven, en ze naar mijn adres in Nederland verstuurd waren. Vervolgens is, zonder dat enig bericht mij daarover bereikt heeft, de verzekering stop gezet.
Vervolgens heb ik gevraagd of dit op te lossen is door de tot nu verschuldigde premies alsnog te betalen. En niet omdat ik in deze periode schade heb gehad die ik wil verhalen, maar gewoon om weer verzekerd te zijn. Maar volgens de ING medewerkers kon dit niet. Op mijn vraag of ik mij dan opnieuw kon verzekeren bij de ING, gaf deze zelfde medewerker aan dat dit ook niet meer kon.
Dat begrijp ik helemaal niet. Ik zie niet dat ik ergens tekort geschoten ben, omdat ik gewoon doorgegeven had dat ik in het buitenland was en dus mijn postadres was veranderd. Over deze zaken is geen contact opgenomen met mijn contactpersoon, noch is er digitaal informatie over naar mij gestuurd. Nadat ik dit meerdere keren de afgelopen week heb aangekaart bij ING heb ik gisteren een brief ontvangen dat ik per november 2014 weer premie dien te betalen voor mijn inboedelverzekering. Dit snap ik al helemaal niet omdat er mij meerdere keren is verteld dat ik geroyeerd ben en geen verzekeringen meer bij de ING mag afsluiten.
Ik sta een beetje met mijn rug tegen de muur want alle inboedelverzekeringen kosten mij nu een behoorlijke smak geld omdat ik dus genoteerd sta als wanbetaler. En dan krijg ik ook nog eens een bevestiging van een nieuwe inboedelverzekering van de ING waar ik met geen woord over heb gesproken met medewerkers.
Heeft iemand verstand van deze zaken en kan me uitleggen wat voor stappen ik kan nemen?