LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met aankoop Peugeot 106

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Robert_WM

Problemen met aankoop Peugeot 106

Ongelezen bericht door Robert_WM »

Hallo,
Gisteren erg blij mijn Peugeot 106 uit 2003 opgehaald bij de garage met nieuwe APK. Gisteravond begonnen helaas de eerste problemen, bij het opnieuw weg willen rijden deed de radio het ineens niet meer en tot dusver nog niet, ook de koppeling piept bij zowel het intrappen als het op laten komen (spuitje helpt niet) en loopt niet soepel (schokkerig). Dit had ik bij de proefrit niet gehoord. Vanmorgen begon ook het stuur te piepen bij het draaien en nu net begint het lampje te branden elektrische systeemmotor storing... Nu hoor ik ook dat wiellagers zijn (bij rijden door bochten)
Allemaal dingen die ik van te voren niet wist.

Wie weet wat er allemaal nog meer gaat komen...weet iemand wat mijn rechten zijn? Wil de auto graag terugbrengen.

Quark

Re: Problemen met aankoop Peugeot 106

Ongelezen bericht door Quark »

Wel garantie ? en gekocht bij een vertrouwd bedrijf ?

Robert_WM

Ongelezen bericht door Robert_WM »

1 maand garantie op motor en versnelling (geen bovag), gekocht bij onafhankelijk autobedrijf, dus alleen garantie vanuit hun op papier

Quark

Je moet ze eerst de gelegenheid geven de gebreken te repareren, ga ook niet naar een andere garage maar eerst naar deze garage.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Wiellagers hoor je constant en niet alleen in de bocht. Homokineet lijkt mij eerder het geval. Het piepen van de koppeling is hoogst waarschijnlijk een defecte drukgroep. Gewoon teruggaan naar de garage. Je hebt namelijk wel recht op een fatsoenlijk werkend voertuig. Werken ze daar niet mee, dan pas een topic openen hier. Veel verstandiger. Ook al begrijp ik dat je jezelf aan het opvreten bent en totaal niet blij met je autootje. Als het goed is gaat dat echt helemaal goed komen.
Even volhouden nog, succes en laat het even weten.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

Als ik het zo lees is de garantie alleen van toepassing op het niet goed functioneren van de koppeling. De andere problemen (piepend stuur, homokineten en elektrische storing) zijn uitgesloten van garantie.
Piepend stuur kan iets te maken hebben met kunststofdelen die ergens tegen aanschuren, homokineet kost (niet origineel) ongeveer €60 ex montage, elektrische storing kan van alles zijn. Laat de auto uitlezen en eventuele fouten resetten.
Succes met de afhandeling.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Robert_WM schreef:1 maand garantie op motor en versnelling (geen bovag), gekocht bij onafhankelijk autobedrijf, dus alleen garantie vanuit hun op papier
Ga de desbetreffende garage een bezoekje brengen.
Leg alles (op vriendelijke toon) uit.
Indien het een goede garage betreft is er best wel een mouw aan te passen en zal deze U op passende wijze tegemoet willen komen.
Laat de afloop even weten op dit forum.
Suc6

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

hawkwind schreef:
Robert_WM schreef:1 maand garantie op motor en versnelling (geen bovag), gekocht bij onafhankelijk autobedrijf, dus alleen garantie vanuit hun op papier
Indien het een goede garage betreft is er best wel een mouw aan te passen en zal deze U op passende wijze tegemoet willen komen.
Suc6
Die auto heeft net een APK keuring ondergaan dus ik denk niet dat je veel kunt verwachten van zo'n garage.
Niet dat de benoemde problemen allemaal met het APK keuringsrapport te maken hebben maar ze hebben in ieder geval die auto goed gezien.
Als ze het niet gezien hebben is het een slechte garage en hoef je er niets van te verwachten en als ze het wel gezien hebben zijn het oplichters.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Moedt schreef:
hawkwind schreef:
Suc6
Die auto heeft net een APK keuring ondergaan dus ik denk niet dat je veel kunt verwachten van zo'n garage.
Niet dat de benoemde problemen allemaal met het APK keuringsrapport te maken hebben maar ze hebben in ieder geval die auto goed gezien.
Als ze het niet gezien hebben is het een slechte garage en hoef je er niets van te verwachten en als ze het wel gezien hebben zijn het oplichters.
Die APK kan toch net zo goed door een extern garagebedrijf verricht zijn?
Laat TS zich eerst eens tot de garage wenden waar hij de Peus heeft gekocht en daar zijn beklag doen.

Quark

Helemaal mee eens Hawkwind eerst de garage de mond gunnen en dan pas reageren

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

hawkwind schreef: Die APK kan toch net zo goed door een extern garagebedrijf verricht zijn?
Laat TS zich eerst eens tot de garage wenden waar hij de Peus heeft gekocht en daar zijn beklag doen.
Jij bent nogal goed van vertrouwen moet ik zeggen.

Gesloten