Geachte lezers,
Ik heb vandaag de servicekosten afrekening 2013 gekregen, ik huur een kleine studio.
In 2013 ben ik het hele jaar afwezig geweest. Ik heb geen enkele dag gestookt of gas verbruikt.
In totaal heb ik aan voorschot van 774 euro betaald. Volgens Ista heb ik 630 euro verbruikt!
Dit is gewoon onmogelijk aangezien mijn radiatoren 12 maanden ijskoud zijn gebleven.
Aangezien het niet om een paar tientjes gaat, wil ik dit tot de bodem uitgezocht krijgen.
Ter vergelijking: in 2012 heb ik ook 774 euro voorschot betaald en heb ik 287 euro verbruikt. Ik had een teruggaaf van ongeveer 487 euro. In 2012 heb ik het hele jaar gewoond en kosten gemaakt. Dit vond ik een reële berekening,
Ik heb gelijk vandaag een klachtenbrief gestuurd naar de wooncorporatie. Aangezien ik bij vragen/klachten eerst naar hun word verwezen. Met het verzoek om mijn afrekening te herzien, mocht dit alsnog kloppen volgens hun dan wil ik een radiatoren controle bij mij thuis. Dan zou er toch een flinke defect moeten zijn.
Ik weet echter nu al dat dit een zware weg zal zijn. Ik zie al voor me dat ik zowiezo al verder wordt verwezen naar Ista. Hoogst waarschijnlijk zal ik daar verder voor een muur komen te staan.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en kunnen jullie mij tips geven. Bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Servicekosten 2013
-
Re: Servicekosten 2013
Wat geven u verbruiksmeters aan, t.o.v. vorig jaar ??
Ik heb in totaal 4 verwarmingen.F.van Holten schreef:Wat geven u verbruiksmeters aan, t.o.v. vorig jaar ??
Hal 0
Badkamer 2.195 !!!
Keuken 0
Keuken (2) 172
Er is dus wel verbruik gemeten, vooral in de badkamer is belachelijk hoog.
Dit moet toch een defect zijn.
-
Als het bedrag klopt met het gemeten verbruik, kunt u daar weinig aan veranderen, en als er een defect is, is het zaak dit snel op te sporen.
Vraag aan de degenen, die een probleem hebben gemeld met betrekking tot de hoge rekening van Ista: Wij hebben zelf een extreem hoge rekening van Ista ontvangen en wij vermoeden dat dit komt doordat wij convectoren (van Strada) hebben terwijl de overige woningen radiatoren hebben. Het blijkt dat convectoren anders gemeten worden dan de traditionele radiatoren.
Graag komen wij in contact met mensen die een vergelijkbare situatie kennen.
Graag komen wij in contact met mensen die een vergelijkbare situatie kennen.