Pagina 1 van 1

Reisorganisatie's

Geplaatst: 27 feb 2004 15:00
door De grote verliezer :cry:
In september 2003 hebben wij een reis geboekt via Zontoppers, onderdeel van Bex-reizen, die op zijn beurt weer onder Oad valt.

Op de heenreis is mijn rolstoel volledig vernield in het bagageruim van het vliegtuig, heb je het weer zal men denken, Onur Air.

Bij aankomst op Dalaman meteen een klacht ingediend bij het luchthavenpersoneel en de kapitein van het vliegtuig.

Deze deden er erg lacherig over, maar mijn vakantie was meteen al naar de knoppen, en ik moest daar nog 15 dagen verblijven.

Eenmaal bij het hotel aangekomen waren er ook nog eens geen kamers beschikbaar, heeft maar 1½ dag gekost voordat we een kamer hadden.

Na terugkomst in Nederland meteen een klacht ingediend bij Zontoppers, daar kreeg ik van te horen dat ik de schade maar op mijn reisverzekering moest verhalen, Zontoppers was hiervoor niet verantwoordelijk was hun antwoord.

Ik heb mijn reisverzekering, Interpolis, de zelfde dag nog op de hoogte gesteld van de schade aan mijn rolstoel, daar kreeg ik de tweede teleurstelling te verwerken.
Daar wordt een op maat gemaakte rolstoel doodleuk als bagage gezien waar een maximale vergoeding van 230,00 euro voor staat.

De totale schade aan mijn rolstoel bedroeg 895,00 euro, dus mag ik mooi zelf 660 euro ophoesten.

Nadat ik voor de tweede keer naar Zontoppers had gebeld kreeg ik een brief thuis waaruit bleek dat ze van alle aansprakelijkheid afzagen maar om mij te troosten kreeg ik een reischeque van 50 euro, te besteden aan een reis via Zontoppers naar Turkije.

U kunt begrijpen dat ik het hier niet bij zal laten zitten en op dit moment verdere stappen aan het ondernemen ben tegen deze zogenaamde klantvriendelijke reisorganisatie.

Zontoppers, Bex en Oad, allemaal onder een en de zelfde eigenaar vallende, let maar op, deze invalide laat niet met zich sollen.

Re: Reisorganisatie's

Geplaatst: 27 feb 2004 15:24
door Gast
Heel vervelend allemaal,
maar natuurlijk is Zontoppers niet verantwoordelijk voor de schade aan uw bagage, dat valt uiteraard onder uw reisverzekering.
Als u zo iets kostbaars als een op maat gemaakte rolstoel bij u (nodig) heeft, had u natuurlijk wel moeten controleren of dit onder de dekking van uw verzekering valt en zonodig moeten bijverzekeren. Wintersporters betalen b.v. ook een toeslag voor het beoefenen van een risicosport.
Excuses voor de wat ongelukkige vergelijking, maar ik wist zogauw niets beters.

Re: Reisorganisatie's

Geplaatst: 28 feb 2004 12:55
door els
Ik ben het hier mee eens. Een reisburo is niet verantwoordelijk voor de eigendommen van hun klanten. Als je dure spullen meeneemt moet je er zelf voor zorgen dat je goed verzekerd bent. Het is natuurlijk heel vervelend dat iets waarvan je afhankelijk bent vernield is. Des te meer een goede reden om je goed te verzekeren.

Re: Reisorganisatie's

Geplaatst: 29 mar 2004 23:16
door dus
Als ik uw rolstoel tegen betaling vervoer in mijn taxibusje dan ben ik verantwoordelijk voor de eventuele schade. Ik ben verzekerd tegen dit soort schade. Echter gelijk hebben is nog niet gelijk krijgen. OAD zal niet zonder meer overstag gaan. Hebt u een rechtsbijstand verzekering ?
Ja, dan schakel deze in en begin een zaak tegen OAD.
Nee, dan ga even na hoeveel een advocaat per uur kost. Waarschijnlijk is het niet rendabel om dan een zaak te beginnen.
OAD wint in dit geval, echter de vraag blijft of OAD dit lang vol kan houden. OAD moet het namelijk hebben van tevreden klanten. Dit soort zaken zijn niet zo positief voor OAD.

Re: Reisorganisatie's

Geplaatst: 30 mar 2004 07:46
door gaste
De luchtvaartmaatschappij is verantworodelijk voor het vervoer van Uw bagage. Daar dient U dus een klacht in te dienen en niet bij de reisorganisatie. Bovendien als U kostbare bagage meeneemt, zoals een rolstoel, dient U van te voren Uw polis van Uw reisverzekering door te nemen of dit wel of niet verzekerd is.