Pagina 1 van 1

Klacht Tix.nl

Geplaatst: 09 mei 2014 08:02
door Hatsikidee
Op 24 februari 2014 boekten (en betaalden) wij 2 retour lijnvluchten Schiphol-Bali voor half juli/half augustus 2014.
E-tickets meteen ontvangen dus alles in orde.

Echter, eind maart ontvingen wij van Tix bericht dat Garuda zowel de heen- als de terugreis heeft geannuleerd en alternatieve vluchten werden aangeboden op totaal andere dagen.

Op 1 april gaven wij per email (met leesbevestiging) te kennen hiermee niet akkoord te gaan met de verandering van data en restitutie van het bedrag te willen van totaal 1936,61.

Daarop ontspon zich een email uitwisseling waarin Tix continu min of meer dezelfde email stuurde waarin vooral gehamerd werd op de rechten van Tix en Garuda en dat de terugbetaling weken/maanden kon duren. Wij wezen op de EU-regels dat Garuda binnen 7 dagen de retourbetaling moet verzorgen.
Zie http://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrij ... rde-vlucht
Plus dat Tix via internet handelt, het product niet kan leveren en dan binnen 30 dagen zou moeten terugbetalen.
Zie: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/k ... uisbezorgd
Maar Tix betaalt niets terug.
Wij hebben Tix tot en met eind vorige week de tijd gegeven eea te regelen aangezien wij ons geld gewoon nodig hebben om iets anders te boeken. Na wat Googelen op Tix leverde een aantal identieke klachten op, hadden we dát maar eerder gedaan, een volgende keer boeken wij rechtstreeks bij een vliegtuigmaatschappij, dat hebben we wel geleerd.

Inmiddels ligt de zaak bij onze rechtsbijstandverzekering.
Nooit meer Tix.

Re: Klacht Tix.nl

Geplaatst: 09 mei 2014 10:47
door encore
Ik roep het al jaaaaaaaren dat je van die "tussenpersoontjes" alleen maar verdrietiger wordt. Dankzij de crisis komen we er eindelijk vanaf.

Re: Klacht Tix.nl

Geplaatst: 09 mei 2014 13:56
door Har06
encore schreef:Ik roep het al jaaaaaaaren dat je van die "tussenpersoontjes" alleen maar verdrietiger wordt. Dankzij de crisis komen we er eindelijk vanaf.
Hatsikidee zit ermaar mee ondanks het landelijk geroep van NOG via de publieke media en mailings, prettig dat we van te voren gewaarschuwd zijn door NOG :oops: