LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestelling Wehkamp, 4 paar sokken i.p.v. 5
Bestelling Wehkamp, 4 paar sokken i.p.v. 5
Beste allemaal,
Ik heb een vraag. Eerst even wat uitleg.
Ik heb bij Wehkamp een artikel besteld. In de beschrijving staat dat het gaat om 5 paar sokken. Echter zitten er in de doos zelf maar 4 paar sokken. Nergens in het bestelproces werd ik hier op gewezen. Wel staat het op de afleverbon.
Ik had de afbeeldingen snel bekeken en eigenlijk alleen gelet of ik het dessign ok vond. Achteraf zag ik dat op de afbeeldingen wel 4 paar sokken staan. Ik ben echter, ten tijde van mijn bestelling, van de beschrijving uit gegaan.
Mijn vraag is; welke rechten heb je hier als consument? Heb je recht op dat 5e paar? Of is het pech hebben?
Ik weet wel dat dit in de voorwaarden Thuiswinkel (artikel 2): "Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten...". Even verder staat ook: "Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet".
Wat is kennelijk en is dat in deze situatie toepasbaar?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Zelf kan ik er niet veel over vinden op internet.
Na de handige tip van Eleven, hierbij de link:
http://www.wehkamp.nl/herenmode/sokken/ ... 5B_236557/
Alvast bedankt.
Bart
P.S. Ik heb Wehkamp een mail erover gestuurd en ze gaan ernaar kijken. Het is (nog) niet zo dat ze het 5e paar niet kunnen/willen opsturen. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe je staat als consument bij zoiets.
Ik heb een vraag. Eerst even wat uitleg.
Ik heb bij Wehkamp een artikel besteld. In de beschrijving staat dat het gaat om 5 paar sokken. Echter zitten er in de doos zelf maar 4 paar sokken. Nergens in het bestelproces werd ik hier op gewezen. Wel staat het op de afleverbon.
Ik had de afbeeldingen snel bekeken en eigenlijk alleen gelet of ik het dessign ok vond. Achteraf zag ik dat op de afbeeldingen wel 4 paar sokken staan. Ik ben echter, ten tijde van mijn bestelling, van de beschrijving uit gegaan.
Mijn vraag is; welke rechten heb je hier als consument? Heb je recht op dat 5e paar? Of is het pech hebben?
Ik weet wel dat dit in de voorwaarden Thuiswinkel (artikel 2): "Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten...". Even verder staat ook: "Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet".
Wat is kennelijk en is dat in deze situatie toepasbaar?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Zelf kan ik er niet veel over vinden op internet.
Na de handige tip van Eleven, hierbij de link:
http://www.wehkamp.nl/herenmode/sokken/ ... 5B_236557/
Alvast bedankt.
Bart
P.S. Ik heb Wehkamp een mail erover gestuurd en ze gaan ernaar kijken. Het is (nog) niet zo dat ze het 5e paar niet kunnen/willen opsturen. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe je staat als consument bij zoiets.
Laatst gewijzigd door Bartje111 op 10 mei 2014 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bestelling Wehkamp, 4 paar sokken i.p.v. 5
Plaats de link, om te kijken hoe het in elkaar zit.
Je hebt bij Wehkamp 14 dagen zichttermijn en kunt het binnen die tijd gratis retourneren. Lijkt me het makkelijkst als je niet tevreden bent.
http://www.wehkamp.nl/static/de-10-voor ... jCTwEwybwL
http://www.wehkamp.nl/static/de-10-voor ... jCTwEwybwL
Inderdaad de afbeelding zijn 4 paar, maar de beschrijving is voor 5 paar sokken.
Misschien is er ergens een regel, waar schrijffouten genegeerd worden.
Neem het advies van mijn voorganger, om te annuleren.
Misschien is er ergens een regel, waar schrijffouten genegeerd worden.
Neem het advies van mijn voorganger, om te annuleren.
Zonder bewijs sta je nergens. Ik zou daarom een screenshot maken van deze pagina.
De tekst belooft vijf paar sokken, dus dat moet je ook krijgen. De afbeelding is slechts illustratief.
De tekst belooft vijf paar sokken, dus dat moet je ook krijgen. De afbeelding is slechts illustratief.
Alfatrion negeren en de sokken terugsturen... Gaat je veel kopzorgen schelen.
Hartelijk dank voor jullie adviezen.
Ik had inderdaad al een screenshot ervan gemaakt en in mijn mail naar Wehkamp deze ook meegestuurd.
Ik ga eerst hun reactie afwachten en beslis dan of ik de sokken terug ga sturen of niet.
Ik had inderdaad al een screenshot ervan gemaakt en in mijn mail naar Wehkamp deze ook meegestuurd.
Ik ga eerst hun reactie afwachten en beslis dan of ik de sokken terug ga sturen of niet.
[email protected] Dat was je toch al aangeboden op Kassa site door Wehkamp. Je maakt er op zo'n manier veel meer gedoe van dan nodig is. Of je stuurt ze gewoon terug of (wat ik denk) Wehkamp stuurt je nog een paar sokken.
Laatst gewijzigd door tenormin op 12 mei 2014 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
TS vraagt dat niet. TS vraagt wat zijn rechten zijn.encore schreef:Alfatrion negeren en de sokken terugsturen... Gaat je veel kopzorgen schelen.
TS heeft niet gekregen wat er is afgesproken, namelijk 5 paar sokken. In zo'n geval kan de koper eisen om het ontbrekende alsnog geleverd te krijgen. (art. 7:21 lid 1a)
Aan de andere kant kun je ook zeggen dat er sprake is van een typfout, want het gaat om een giftbox waar volgens de afbeelding slechts vier paar sokken in passen. En volgens mij kun je wehkamp dan niet aan de beschrijving houden.olaf79 schreef:TS vraagt dat niet. TS vraagt wat zijn rechten zijn.encore schreef:Alfatrion negeren en de sokken terugsturen... Gaat je veel kopzorgen schelen.
TS heeft niet gekregen wat er is afgesproken, namelijk 5 paar sokken. In zo'n geval kan de koper eisen om het ontbrekende alsnog geleverd te krijgen. (art. 7:21 lid 1a)
oh, maar dan maken ze die typefout wel een paar keer. Ze hebben het eigenlijk constant over 5 paar. Ook tijdens het bestellen en de bevestiging.
Lijkt mij dat je dus ook recht hebt op 5 paar, maar of je daar nou voor 10 spijkerbroeken aan irritatie voor wil weet ik niet. Ik zou ze terugsturen en bij een Zeeman ofzo 5 paar halen.
Lijkt mij dat je dus ook recht hebt op 5 paar, maar of je daar nou voor 10 spijkerbroeken aan irritatie voor wil weet ik niet. Ik zou ze terugsturen en bij een Zeeman ofzo 5 paar halen.
Het lijkt me dat de afbeelding slecht illustratief is. Dat is vaak zo bij kleding. Er zijn meestal ook geen foto's van alle kleuren. Bovendien moet Wehkamp aannemelijk maken dat zij een fout hebben gemaaktriddert schreef:Aan de andere kant kun je ook zeggen dat er sprake is van een typfout, want het gaat om een giftbox waar volgens de afbeelding slechts vier paar sokken in passen. En volgens mij kun je wehkamp dan niet aan de beschrijving houden.olaf79 schreef:TS vraagt dat niet. TS vraagt wat zijn rechten zijn.encore schreef:Alfatrion negeren en de sokken terugsturen... Gaat je veel kopzorgen schelen.
encore schreef:oh, maar dan maken ze die typefout wel een paar keer. Ze hebben het eigenlijk constant over 5 paar. Ook tijdens het bestellen en de bevestiging.
Wehkamp sokken terug naar Zeeman ????????? iemand is nog nog verder van huis af geraakt
Waar lees je dat encore de sokken naar Zeeman terugstuurt? Brilletje nodigHar06 schreef:encore schreef: Wehkamp sokken terug naar Zeeman ????????? iemand is nog nog verder van huis af geraakt
Jeebus,al die problemen over een paar sokken...brei ze zelf dan kan je er zoveel maken als je wil en nog in je eigen kleuren/motieven.
-
Goedemiddag,
Ik wil graag voor je laten uitzoeken wat er mis is gegaan bij je bestelling. Zou je mij je klantnummer of postcode en huisnummer willen sturen via [email protected]?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp.nl
Ik wil graag voor je laten uitzoeken wat er mis is gegaan bij je bestelling. Zou je mij je klantnummer of postcode en huisnummer willen sturen via [email protected]?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp.nl
Nou Wehkampwebcare..zelfs ik kan wel uitleggen waar het mis gaat. Jullie versturen pakjes van 4paar en dat staat dus ook op de pakbon. Maar verder staat er op de site en in het bestelproces overal dat het om 5 paar gaat...
En tenormin...volgens mij moet je dat Har06 negeren, doe ik ook, scheelt een boel ergernis.
En tenormin...volgens mij moet je dat Har06 negeren, doe ik ook, scheelt een boel ergernis.
Encore jij bent niet te negeren, oubolliger kan het niet zijn om je druk te maken over een paar sokken van € 0,50encore schreef:Nou Wehkampwebcare..zelfs ik kan wel uitleggen waar het mis gaat. Jullie versturen pakjes van 4paar en dat staat dus ook op de pakbon. Maar verder staat er op de site en in het bestelproces overal dat het om 5 paar gaat...
Rekenen kan je ook al niet, als je tenminste hebt gelezen hoeveel de 5, in dit geval 4, paar sokken kosten.Har06 schreef:encore schreef:Encore jij bent niet te negeren, oubolliger kan het niet zijn om je druk te maken over een paar sokken van € 0,50
@vogels, http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid
Als je naar beneden scrollt staat er duidelijk5 paar sokken Giftpack!! Dus niet, zoals jij stelt, : ik zie maar 4 paar sokken!
Als je naar beneden scrollt staat er duidelijk5 paar sokken Giftpack!! Dus niet, zoals jij stelt, : ik zie maar 4 paar sokken!