Door een fout van mijn werkgever is een deel van pensioengeld wel ingehouden maar niet afgedragen omdat er geen overeenkomst was afgesloten met mijn pensioenfonds voor het aanvullende deel. Hier door heb ik nu een bedrag van circa 7,500 (bruto) dat ik als nog wil gaan onderbrengen t.b.v. mijn pensioen
Een extra lijfrente of degelijk zie ik niet zitten vanwege de doorlopende (polis)kosten. Ik heb enkele woekerpolissen en ben hierdoor helemaal genezen van dat soort producten.
Vraag : is het mogelijk om het brutobedrag onder te brengen in banksparen of kan dit alleen netto? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik ga met deze vraag niet naar een financieel adviseur want het vertrouwen daarin ben ik helemaal kwijt (wegens de woekerpolis schade). Je moet tegenwoordig betalen voor advies maar er zit zoveel onkundige adviseurs bij. Vandaar maar eens op deze manier proberen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pensioengeld zelf besteden
Re: pensioengeld zelf besteden
Een bankspaar pensioen is nu juist hiervoor bedoeld, om van je bruto loon op te bouwen.
Oriënteer je wel goed voordat je een rekening opent. Er zijn nog best veel verschillen tussen de aanbieders. In de loop van de jaren, tot je pensioen, kunnen ook op het oog kleine verschillen flink aantikken.
Oriënteer je wel goed voordat je een rekening opent. Er zijn nog best veel verschillen tussen de aanbieders. In de loop van de jaren, tot je pensioen, kunnen ook op het oog kleine verschillen flink aantikken.