LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leerdammer kaasplakken te dun!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Thommy

Leerdammer kaasplakken te dun!

Ongelezen bericht door Thommy »

Na jarenlang Leerdammer kaas te hebben gegeten is mij opgevallen dat de plakken sinds enkele weken significant dunner zijn geworden. En dat niet één keer, maar een paar keer. Ook in de winkel lijken de plakken in alle verpakkingen dunner.
Ik kan dat niet bewijzen, want er staat geen gewicht op de verpakking (Leerdammer original), alleen dat er 8 plakken in zitten.
En ik heb ook geen oude plakken meer om het gewicht te vergelijken.
Maar dat het zo is, staat vast.
Ik deed (autistisch als ik daarin ben :oops: ) elke dag 1 plak tussen twee boterhammen (dus 2 plakken voor de vier boterhammen voor de lunch). Altijd lekker gegeten. Nu proef je haast geen kaas meer... :(

De dame van de klantenservice van Leerdammer had de klacht nog niet eerder gehoord.

Is dit iemand anders ook opgevallen? Foutje van de snijmachine? Of ordinaire bezuiniging?

JanTinusPlukvet

Re: Leerdammer kaasplakken te dun!

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Moet je de kaas van de catering bij de overheid eens meemaken,...
kan je bijna doorhéén kijken!

Nee, kaas koop je bij een kaasboer, veeel lekkerder! Kijk maar eens de Keuringsdienst van Waarde op uitzending gemist hoe de supers klooien met kaas.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Het lijkt wel op een verkapte prijsverhoging...
Wel raar dat er geen gewicht staat op de verpakking om dat te kunnen controleren. Van een brood die je bij de warme bakker koopt OK, maar van een ingesealde verpakking kaas met bedrukking en barcode en al zou dat toch vermeld moeten staan ? gewoon 8 plakjes kaas zegt niet zoveel, de dikte en afmeting kan immers varieren.

Als je al jarenlang leerdammer kaas eet dan ga ik ervanuit dat je gelijk hebt, als je dunnere plakken ervaart. Of ze moeten het recept hebben "verbetert"....

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Vreselijk wat een ramp weer. En dat terwijl een groot deel van de mensen op deze aardkloot helemaal niks te eten heeft, laat staan ooit kaas op zn brood heeft.

Thommy

Ik heb nog even aan mijn vrouw gevraagd, maar er staat toch een gewicht op de verpakking, namelijk 160 g. Ze heeft t nog even gewogen en de 6 resterende plakken wogen 116 g, dus dat gewicht is niet significant afwijkend.

Weet niet wat het gewicht hiervóór was, maar als ik op google zoek, vind ik een plaatje van het product op AH.nl waarbij staat 200 gram!

http://www.ah.nl/appie/producten/produc ... al-plakken

Dus tenzij AH een verkeerd gewicht heeft vermeld, betaal ik nu voor 20% minder kaas, hetzelfde bedrag!

langste adem

olaf79 schreef:Vreselijk wat een ramp weer. En dat terwijl een groot deel van de mensen op deze aardkloot helemaal niks te eten heeft, laat staan ooit kaas op zn brood heeft.
:mrgreen:
Mee eens hoor dat dit niet het grootste probleem op de wereld is..... Je kunt ook 2 plakjes kaas op je brood doen.
Maar ja, de meeste topics of rubrieken kunnen wel afgeschaft worden volgens jouw redenatie omdat er mensen op de aarkloot zijn die ook geen huis of telefoon hebben of mogelijkheden hebben voor een telefoonabonnement of vliegvakantie...

Thommy

olaf79 schreef:Vreselijk wat een ramp weer. En dat terwijl een groot deel van de mensen op deze aardkloot helemaal niks te eten heeft, laat staan ooit kaas op zn brood heeft.
Alles is relatief.

Bovendien, de meeste mensen die geen kaas op hun (imaginaire) brood hebben, zou je ook niet blij maken met kaas, simpelweg omdat ze het niet kunnen verteren...

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

langste adem schreef:
:mrgreen:
Mee eens hoor dat dit niet het grootste probleem op de wereld is..... Je kunt ook 2 plakjes kaas op je brood doen.
Maar ja, de meeste topics of rubrieken kunnen wel afgeschaft worden volgens jouw redenatie omdat er mensen op de aarkloot zijn die ook geen huis of telefoon hebben of mogelijkheden hebben voor een telefoonabonnement of vliegvakantie...
Nee zo bedoel ik het niet, maar dit is zo'n none issue. Heeft TS met een meetlint de dikte van een plak gemeten. En ipv 1,5 is het nu 1,3 mm?

Tsja als dat het enige is om over te klagen in het leven mag je 5 vreugde dansjes maken...

Thommy

JanTinusPlukvet schreef:Moet je de kaas van de catering bij de overheid eens meemaken,...
kan je bijna doorhéén kijken!

Nee, kaas koop je bij een kaasboer, veeel lekkerder! Kijk maar eens de Keuringsdienst van Waarde op uitzending gemist hoe de supers klooien met kaas.
Eens, kaas van de kaasboer is veel lekkerder. Maar die voorgesneden plakken van gelijk formaat met precies de goede smaakverhouding op brood zijn wel heel handig 's ochtends vroeg...

En zoals terecht opgemerkt, het is klein verdriet. Maar bij de schaal waarop de kaas geproduceerd en verkocht wordt, wel een valse tactiek. En dus wel een vermelding waard!

NB: de geupdate versie van de link van hierboven.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij de link zie ik ook een kiloprijs. Is die kiloprijs veranderd dan in de loop der maanden/jaren?

langste adem

Er is niets illegaals aan, de prijs en het gewicht staan gewoon vermeld op de verpakking en niemand is verplicht die kaas te kopen.

Maar ervan uitgaande dat de prijs inderdaad hetzelfde is gebleven is het toch een prijsstijging van 20%. Redelijk veel vind ik ook.

Thommy

witte angora schreef:Bij de link zie ik ook een kiloprijs. Is die kiloprijs veranderd dan in de loop der maanden/jaren?
De prijs is hetzelfde gebleven, namelijk €2,19. De kiloprijs bij de eerdere advertentie staat er gewoon niet bij, maar moet dus 20% lager geweest zijn.

Illegaal is het niet, alleen behoorlijk misleidend. De verpakking is namelijk hetzelfde gebleven, en het aantal plakken kaas ook. Alleen staat (blijkbaar) ergens klein op de achterkant nu een ander gewicht.

Maar ja, dat soort dingen ga je niet checken als je jaren gewend bent gewoon zo'n bakje in je karretje te gooien toch?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Als dit het belangrijkste is waarover jij je druk moet maken na ~5 jaar crisis, heb je het een stuk beter dan de gemiddelde Nederlander, gefeliciteerd.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Het is toch beter als de plakken niet zo dik zijn, met je slecht gebit. :shock:

Je kan mij niet wijs maken, dat er dunne plakken een andere prijs hebben.
De link is duidelijk en ook gen vermelding waard.
sjohie schreef:Als dit het belangrijkste is waarover jij je druk moet maken na ~5 jaar crisis, heb je het een stuk beter dan de gemiddelde Nederlander, gefeliciteerd.
Heel duidelijke boodschap.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Thommy schreef:Ik heb nog even aan mijn vrouw gevraagd, maar er staat toch een gewicht op de verpakking, namelijk 160 g. Ze heeft t nog even gewogen en de 6 resterende plakken wogen 116 g, dus dat gewicht is niet significant afwijkend.

Weet niet wat het gewicht hiervóór was, maar als ik op google zoek, vind ik een plaatje van het product op AH.nl waarbij staat 200 gram!

Dus tenzij AH een verkeerd gewicht heeft vermeld, betaal ik nu voor 20% minder kaas, hetzelfde bedrag!
En het komt niet in je op dat er ook wel eens verschillende verpakkingseenheden worden gebruikt?

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Het klopt, de verpakkingen zijn kleiner geworden. Oude link gevonden: http://www.supermarktaanbiedingen.com/a ... ten-pak-68
Hierin staat duidelijk dat een pak 200 gram zou moeten wegen.
En ja, je kan zeggen dat er erger dingen zijn om je zorgen over te maken. Maar het is gewoon niet echt netjes, zo'n stiekeme HEEL GROTE prijsverhoging.
Ik haal die plakken ook al jaren. Dit omdat het vaak lastig is om een stuk kaas uiteindelijk helemaal te gebruiken; er blijft altijd meer afval over. Nu wordt er behalve de verpakking niets weggegooid.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Miepje1 schreef:Het klopt, de verpakkingen zijn kleiner geworden. Oude link gevonden: http://www.supermarktaanbiedingen.com/a ... ten-pak-68
Hierin staat duidelijk dat een pak 200 gram zou moeten wegen.
En ja, je kan zeggen dat er erger dingen zijn om je zorgen over te maken. Maar het is gewoon niet echt netjes, zo'n stiekeme HEEL GROTE prijsverhoging.
Ik haal die plakken ook al jaren. Dit omdat het vaak lastig is om een stuk kaas uiteindelijk helemaal te gebruiken; er blijft altijd meer afval over. Nu wordt er behalve de verpakking niets weggegooid.
Ik ben het met Miepje1 eens. Het is gewoon niet netjes en daarom een prima onderwerp voor dit forum.

witte angora

Miepje1 schreef: Ik haal die plakken ook al jaren. Dit omdat het vaak lastig is om een stuk kaas uiteindelijk helemaal te gebruiken; er blijft altijd meer afval over. Nu wordt er behalve de verpakking niets weggegooid.
Dat klopt, het afval is in de fabriek al weggegooid, daarom is de kiloprijs van voorgesneden plakken een stuk hoger.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
Miepje1 schreef: Ik haal die plakken ook al jaren. Dit omdat het vaak lastig is om een stuk kaas uiteindelijk helemaal te gebruiken; er blijft altijd meer afval over. Nu wordt er behalve de verpakking niets weggegooid.
Dat klopt, het afval is in de fabriek al weggegooid, daarom is de kiloprijs van voorgesneden plakken een stuk hoger.
Neehoor, hiervoor maken gewoon vierkante kazen die ze tot op het eind op kunnen snijden in mooie gelijke plakken.

witte angora

Dan hoop ik toch niet dat je de eerste of de laatste mooie gelijke plak in je verpakking hebt zitten...

Gesloten