Schandalig behandeld bij Belsimpel.nl
Geplaatst: 13 mei 2014 21:19
Eind april 2014 heb ik een Samsung Galaxy S3 besteld. Na ontvangst bleek dat de micro-simkaart zeer moeizaam in het simkaart slot ging. De telefoon herkende de simkaart ook niet, dus heb deze weer verwijderd. Ik zag vervolgens dat de pinnetjes van het simkaarthouder niet helemaal zaten zoals het hoort. Ik heb dus zeer waarschijnlijk een defect of niet deugend toestel ontvangen. Dit heb ik telefonisch gemeld bij Belsimpel.nl en kon de telefoon volgens hen gewoon terugsturen voor nadere inspectie.
Vervolgens kreeg ik het volgende bericht van Belsimpel;
<QUOTE>
Bedankt voor uw e-mail aan Belsimpel.nl.
Wij hebben uw toestel een paar dagen geleden binnengekregen en deze is ook al onderzocht door mijn collega’s. Wij hebben u hierover proberen te bereiken vandaag, maar er nam helaas niemand op. Helaas moet ik u melden dat uw toestel intake negatief is en dat wij dus helaas geen nieuw toestel kunnen opsturen naar u. De schade die is geconstateerd valt helaas niet onder de garantie, omdat dit onder gebruikersschade valt. Het toestel hebben wij onder een sterke lamp gelegd en toen hebben wij foto’s gemaakt van het toestel. Wij hebben ook geconstateerd dat er enkele koperen pinnetjes afgebroken zijn door fysieke handelingen. U heeft nu twee opties:
1. U zou het toestel ongerepareerd terug kunnen krijgen.
2. U kunt het toestel ter reparatie laten opsturen, maar dan is er een grote kans op een prijsogave (na deze prijsopgave kunt u nog kiezen om het toestel alsnog ongerepareerd terug te nemen, maar dan zijn de onderzoekskosten wel voor uw rekening).
Ik hoor graag naar welke optie uw voorkeur uitgaat.
Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd.
Mocht u verder nog vragen hebben, aarzel niet om te bellen met 050-2103404.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice Belsimpel.nl
<UNQUOTE>
Dit was dus de reactie en daar kon ik het mee doen! Een aantal keren bellen met als voorstel om tot een andere oplossing te komen heeft niet geholpen. Volgens Belsimpel.nl is het mijn schuld en kan ik óf de reparatie uit eigen zak betalen of het kapotte toestel terug krijgen. Ronduit schandalig. Ik kan gewoon niet bij mijn verstand dat ze klanten zo behandelen. Handelen ze wel volgens het consumentenrecht?
Omdat ik weiger te betalen voor een reparatie heb ik onder protest het toestel maar retour laten komen. Ik zit nu met een kapot toestel van Belsimpel.nl
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen in deze situatie?
Vervolgens kreeg ik het volgende bericht van Belsimpel;
<QUOTE>
Bedankt voor uw e-mail aan Belsimpel.nl.
Wij hebben uw toestel een paar dagen geleden binnengekregen en deze is ook al onderzocht door mijn collega’s. Wij hebben u hierover proberen te bereiken vandaag, maar er nam helaas niemand op. Helaas moet ik u melden dat uw toestel intake negatief is en dat wij dus helaas geen nieuw toestel kunnen opsturen naar u. De schade die is geconstateerd valt helaas niet onder de garantie, omdat dit onder gebruikersschade valt. Het toestel hebben wij onder een sterke lamp gelegd en toen hebben wij foto’s gemaakt van het toestel. Wij hebben ook geconstateerd dat er enkele koperen pinnetjes afgebroken zijn door fysieke handelingen. U heeft nu twee opties:
1. U zou het toestel ongerepareerd terug kunnen krijgen.
2. U kunt het toestel ter reparatie laten opsturen, maar dan is er een grote kans op een prijsogave (na deze prijsopgave kunt u nog kiezen om het toestel alsnog ongerepareerd terug te nemen, maar dan zijn de onderzoekskosten wel voor uw rekening).
Ik hoor graag naar welke optie uw voorkeur uitgaat.
Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd.
Mocht u verder nog vragen hebben, aarzel niet om te bellen met 050-2103404.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice Belsimpel.nl
<UNQUOTE>
Dit was dus de reactie en daar kon ik het mee doen! Een aantal keren bellen met als voorstel om tot een andere oplossing te komen heeft niet geholpen. Volgens Belsimpel.nl is het mijn schuld en kan ik óf de reparatie uit eigen zak betalen of het kapotte toestel terug krijgen. Ronduit schandalig. Ik kan gewoon niet bij mijn verstand dat ze klanten zo behandelen. Handelen ze wel volgens het consumentenrecht?
Omdat ik weiger te betalen voor een reparatie heb ik onder protest het toestel maar retour laten komen. Ik zit nu met een kapot toestel van Belsimpel.nl
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen in deze situatie?