Averey schreef:Ook ik ben gescammed, omdat ik mn creditcard niet heel goed in de gaten hou inmiddels 3 x 44 euro betaald. Ik heb inderdaad ook DKNY gemaild en ga morgen de bank maar eens bellen.
Gezien een reclame niet misleidend mag zijn is het per Nederlandse wet gewoon verboden zo abonnees te werven. Gezien ik advocaten in mijn familie heb die kunnen helpen ga ik ook zeker kijken of er juridische stappen mogelijk zijn.
Via ING wel voorlopig het geld terugontvangen. ING zegt onderzoek in te gaan stellen.
Wel inmiddels bij de Deense ombudsman een klacht ingediend. Kunnen er nog weinig mee schreven ze terug maar zijn wel dankbaar voor de melding. Probleem is dat het een Deens bedrijf is en geen Nederlands en de wetten in de EU nog niet overal hetzelfde zijn.
Hun reactie:
quote
We acknowledge receipt of your email of June 16th regarding BackupBox.dk who according to your information, are misleading people by advertising a DKNY perfume test for 1 EURO, but have charged 44 EURO for digital storage.
The Consumer Ombudsman puts a strong emphasis on examining all the queries and complaints that he receives; however, not all complaints will be investigated in detail.
The Consumer Ombudsman takes the following factors into consideration when determining whether to investigate further the complaint at hand:
- the relevancy of the complaint, i.e. does the core of the problem affect many consumers, and has it resulted in many complaints;
- the severity of the matter for the individual consumer; and
- the generality of the problem, i.e. whether the problem cuts across different trades or sectors.
On closer examination, we have decided not to take further steps in relation to your complaint. Your complaint is nonetheless of considerable help to us as it provides us with valuable insight into the issues that consumers come across on the market. Thereby, we can look into problems whose solution will benefit as many consumers as possible.
In general we can inform, that according to the Danish legislation (Betalingstjenesteloven § 74) the payment institute of the payer, is obligated to refund the amount paid, if the payment transaction is carried out in accordance with an agreement about sale of goods or services in distance selling, and;
1) The charged amount is higher than the amount agreed upon.
2) The agreed good or service has not been delivered.
3) That a right to regret according to the agreement or the law has been used, by not accepting the delivery of the good or the service.
It is required, that the payer in vain has raised an objection to the company charging the amount, before raising the objection to the payment institute.
This provision applies to payments transactions carried out in Denmark, if the payer and the receiver of the payment are established in Denmark or in another country within the European Union.
By using the following link, you can find an English version of the mentioned legislation:
https://www.finanstilsynet.dk/~/media/R ... 1_new.ashx
Thank you for your e-mail.
unquote
het e-mail adres van degene die ons geantwoord heeft is
JOT@kfst.dk
Omdat er drie keer bij je is afgeschreven en niet gereclameerd hebt zal het moeilijk worden te betwisten of je geen abonnement hebt afgesloten bij BackUpBox. Ik heb zoiets wel eens eerder gehad met een wazig bedrijf in een wazig land en dus gelijk maar mijn creditcard laten blokkeren om te voorkomen dat ze nog meer geld ontvangen. Nadeel is dat je dan een nieuwe creditcard krijgt met een nieuw creditcard nummer.
Belangrijk is in ieder geval een klacht indienen. Wij hebben zowel bij consuwijzer.nl gedaan als dus bij de Deense ombudsman. Hoe meer klachten hoe serieuzer er naar gekeken zal worden. Het verbaasd mij hoe weinig er nog te vinden is over dit bedrijf op internet dus veel mensen zullen hun verlies maar nemen en komen dit soort bedrijven er mee weg.