Garantie verlopen Matras, en nu?
Geplaatst: 15 mei 2014 08:23
in 2008 hebben wij een matras gekocht bij Living Comfort Toen nog Energy+
We hebben er met veel plezier op geslapen, maar na 4 1/2 jaar krijgen we toch last van de rug.
Aangezien we allebij last hebben is ons vermoeden dan ook dat het aan het matras ligt.
Ik heb vervolgens de aankoopbon erbij gepakt en uiteraard is de garantie van 5 jaar net verlopen.
Ik heb vervolgens toch contact opgenomen met het bedrijf om te kijken of we er toch wat mee kunnen, want als je een goed matras koopt mag je er toch wel vanuit gaan dat je daar 10 jaar mee kan doen ( garantie of geen garantie...)
Maar 1e reactie van het bedrijf was: Ga maar op de grond slapen ( met het matras, dat wel ) en uiteindelijk komen ze met 10% korting op aanschaf van een nieuw bed...
In mijn ogen zitten we pas op de helft van de levensduur van het matras dus ben benieuwd of ik hier nog wat mee kan na de laatste email van het bedrijf...
Bij deze de mail wisseling
Van: Mij
Verzonden: woensdag 26 maart 2014 8:28
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
LS,
Sinds oktober 2008 zijn wij in het bezit van een Energy + Totalfit matras.
Vanaf het begin hebben wij hier erg lekker op geslapen. Maar helaas hebben we alle 2 de afgelopen maanden geleidelijk aan steeds vaker last van pijn in de onderrug en komen we niet meer uitgerust het bed uit.
Helaas is de garantie net verlopen maar wil nog niet geloven dat ik ons bed nu al af kan schrijven en had eigenlijk wel verwacht dat ik de komende 5 jaar nog wel op dit matras zou slapen.
Zou er wat met mijn matras aan de hand kunnen zijn? Want ik zou heel graag weer even lekker als voorheen willen slapen…
Alvast bedankt voor uw reactie.
Van: Klantenservice Energy+ [[email protected]]
Verzonden: vrijdag 28 maart 2014 15:47
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Uw email hebben wij in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
U geeft aan dat u sinds een paar maanden last heeft gekregen van rugklachten.
Graag zouden wij van u willen weten of er aan het matras iets zichtbaar is.
U kunt hiervoor het beste de matrashoes van het matras af ritsen, hierdoor is de kern zichtbaar.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort
Van: mij
Verzonden: maandag 14 april 2014 19:54
Aan: Klantenservice Energy+
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Bedankt voor de email.
sorry voor de late reactie.
Bij deze 2 foto's van het matras met de hoes er afgeritst. er zijn wat donkere plekken zichtbaar, en het lijkt er op dat de zijkanten wat minder stevig aanvoelt dan de rest van het matras.
Met vriendelijke groet,
Van: Klantenservice Energy+ [[email protected]]
Verzonden: woensdag 16 april 2014 10:27
To: Mij
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Uw email hebben wij in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
Vriendelijk zouden wij u willen vragen om de andere hoes er ook af te halen.
Het is belangrijk dat het traagschuim bekekenen kan worden.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort
Van: Mij
Verzonden: woensdag 16 april 2014 20:49
Aan: Klantenservice Energy+
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Bij deze de foto's van het matras met de 2 hoezen er vanaf.
Hoop dat de foto's goed te zien zijn.
Met vriendelijke groet,
From: Klantenservice Energy+ [mailto:[email protected]]
Sent: zondag 20 april 2014 11:59
To: Mij
Subject: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Uw email met de foto’s hebben wij in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
De foto’s zijn door de kwaliteitsafdeling bekeken en wij hebben het volgende advies gekregen.
Het versoepelen van de zijbalken van het matras is een normaal verschijnsel bij dit type matrassen.
Deze versoepeling treedt op door middel van gebruik.
Van elke productierun wordt een monster gearchiveerd. Het monster dat wij hebben bewaard van de productierun waar uw matraskern uit voorkomt hebben wij aan een controle onderworpen. Tijdens deze controle zijn geen afwijkingen geconstateerd. De toegepaste materialen voldoen aan onze kwaliteitsvoorwaarden. Tevens hebben wij vastgesteld dat wij tot op heden geen andere klachten hebben ontvangen over matraskernen uit de bedoelde productierun.
Hierbij zouden wij u willen aanraden om het matras tijdelijk op een andere bedbodem te leggen, dit kan ook voor een aantal nachten de grond zijn. Op deze manier kunt u goed bekijken of de bedbodem nog voldoet.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort
Van: Mij
Verzonden: dinsdag 22 april 2014 14:14
Aan: 'Klantenservice Energy+'
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte mevrouw Baudet,
Bedankt voor de onderstaande reactie, alleen helpt deze reactie ons niet bij het oplossen van de rugklachten die mijn vrouw en ik nu nog steeds hebben.
In onze ogen hebben wij een goed matras gekocht waar we van uit mogen gaan dat dit matras 10 jaar mee zou gaan zonder dat we slaapklachten zouden krijgen.
Als we dan na 5 jaar met veel genot gebruik van het matras hebben gemaakt en nu rugklachten optreden vind ik dat toch wel erg jammer.
Ik neem aan dat u als bedrijf achter uw product staat, en ga daar eigenlijk ook wel van uit gezien de gearchiveerde monsters en controle. Maar ondanks dat er geen verdere klachten bij u bekend zijn en dat er geen afwijkingen zijn geconstateerd hebben wij wel een klacht over het bed en zitten wij met een matras dat ons rugklachten geeft.
Resumé, wij als klant vermoeden dat er wat met het matras mis is, en u als verkoper van het matras zegt dat er met het matras niks mis is.
Om toch tot een oplossing te komen heb ik een voorstel.
Als wij een zelfde nieuw matras via jullie kopen kunnen we 14 dagen proef slapen. Als het aan ons huidige matras ligt, zoals wij denken, zouden de rugpijnklachten in die 14 dagen proef slapen weg moeten zijn. Hiermee kunnen we dus met zekerheid vaststellen of het aan ons huidige matras ligt. Mochten de klachten weg zijn dan houden we het nieuwe matras en dan zou ik het, gezien het conformiteitsprincipe redelijk vinden dat u als bedrijf 50% van de kosten van het nieuwe matras voor uw rekening neemt, aangezien we op 5/10e deel van de levensduur van het matras zitten.
Gezien de 100% tevredenheidsgarantie die jullie bieden lijkt mij dit een goed voorstel en heeft u als bedrijf er weer een blijvende tevreden klant bij.
In afwachting van uw reactie,
Met vriendelijke groet,
From: Living Comfort [mailto:[email protected]]
Sent: zaterdag 10 mei 2014 16:04
To: Mij
Subject: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Naar aanleiding van uw email en de vraag betreft coulance sturen wij u dit bericht.
Helaas is het niet mogelijk om 50% korting te geven indien u een nieuwe aankoop doet, dit zou een korting van 480euro betekenen. Momenteel doen wij nog een laatste navraag van wat er eventueel mogelijk is voor u.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort
Van: Mij
Verzonden: maandag 12 mei 2014 7:33
Aan: 'Living Comfort'
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte mevrouw Baudet,
Bedankt voor uw reactie.
Dat een nieuwe aankoop 480,- korting voor uw bedrijf betekend houd ook in dat ik nu 480 moet ophoesten voor een bed wat ik pas over 5 jaar had hoeven vervangen als de rugpijn tijdens het slapen er niet was geweest. Hier zitten beide partijen niet op te wachten, maar om nou 5 jaar langer met pijn in de rug te moeten blijven lopen is ook geen optie.
Ik hoop daarom ook dat u mijn voorstel daarom nogmaals in overweging wilt nemen om van mij weer een tevreden klant te maken.
In afwachting van uw reactie.
From: Living Comfort [mailto:[email protected]]
Sent: woensdag 14 mei 2014 17:58
To: Mij
Subject: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Uw email hebben in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
Wij hebben doorgekregen dat het mogelijk is om u een korting van 10% te geven op uw nieuwe aankoop.
Indien u hier gebruik van wenst te maken ontvangen wij graag een bericht van u.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet
We hebben er met veel plezier op geslapen, maar na 4 1/2 jaar krijgen we toch last van de rug.
Aangezien we allebij last hebben is ons vermoeden dan ook dat het aan het matras ligt.
Ik heb vervolgens de aankoopbon erbij gepakt en uiteraard is de garantie van 5 jaar net verlopen.
Ik heb vervolgens toch contact opgenomen met het bedrijf om te kijken of we er toch wat mee kunnen, want als je een goed matras koopt mag je er toch wel vanuit gaan dat je daar 10 jaar mee kan doen ( garantie of geen garantie...)
Maar 1e reactie van het bedrijf was: Ga maar op de grond slapen ( met het matras, dat wel ) en uiteindelijk komen ze met 10% korting op aanschaf van een nieuw bed...
In mijn ogen zitten we pas op de helft van de levensduur van het matras dus ben benieuwd of ik hier nog wat mee kan na de laatste email van het bedrijf...
Bij deze de mail wisseling
Van: Mij
Verzonden: woensdag 26 maart 2014 8:28
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
LS,
Sinds oktober 2008 zijn wij in het bezit van een Energy + Totalfit matras.
Vanaf het begin hebben wij hier erg lekker op geslapen. Maar helaas hebben we alle 2 de afgelopen maanden geleidelijk aan steeds vaker last van pijn in de onderrug en komen we niet meer uitgerust het bed uit.
Helaas is de garantie net verlopen maar wil nog niet geloven dat ik ons bed nu al af kan schrijven en had eigenlijk wel verwacht dat ik de komende 5 jaar nog wel op dit matras zou slapen.
Zou er wat met mijn matras aan de hand kunnen zijn? Want ik zou heel graag weer even lekker als voorheen willen slapen…
Alvast bedankt voor uw reactie.
Van: Klantenservice Energy+ [[email protected]]
Verzonden: vrijdag 28 maart 2014 15:47
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Uw email hebben wij in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
U geeft aan dat u sinds een paar maanden last heeft gekregen van rugklachten.
Graag zouden wij van u willen weten of er aan het matras iets zichtbaar is.
U kunt hiervoor het beste de matrashoes van het matras af ritsen, hierdoor is de kern zichtbaar.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort
Van: mij
Verzonden: maandag 14 april 2014 19:54
Aan: Klantenservice Energy+
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Bedankt voor de email.
sorry voor de late reactie.
Bij deze 2 foto's van het matras met de hoes er afgeritst. er zijn wat donkere plekken zichtbaar, en het lijkt er op dat de zijkanten wat minder stevig aanvoelt dan de rest van het matras.
Met vriendelijke groet,
Van: Klantenservice Energy+ [[email protected]]
Verzonden: woensdag 16 april 2014 10:27
To: Mij
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Uw email hebben wij in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
Vriendelijk zouden wij u willen vragen om de andere hoes er ook af te halen.
Het is belangrijk dat het traagschuim bekekenen kan worden.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort
Van: Mij
Verzonden: woensdag 16 april 2014 20:49
Aan: Klantenservice Energy+
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Bij deze de foto's van het matras met de 2 hoezen er vanaf.
Hoop dat de foto's goed te zien zijn.
Met vriendelijke groet,
From: Klantenservice Energy+ [mailto:[email protected]]
Sent: zondag 20 april 2014 11:59
To: Mij
Subject: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Uw email met de foto’s hebben wij in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
De foto’s zijn door de kwaliteitsafdeling bekeken en wij hebben het volgende advies gekregen.
Het versoepelen van de zijbalken van het matras is een normaal verschijnsel bij dit type matrassen.
Deze versoepeling treedt op door middel van gebruik.
Van elke productierun wordt een monster gearchiveerd. Het monster dat wij hebben bewaard van de productierun waar uw matraskern uit voorkomt hebben wij aan een controle onderworpen. Tijdens deze controle zijn geen afwijkingen geconstateerd. De toegepaste materialen voldoen aan onze kwaliteitsvoorwaarden. Tevens hebben wij vastgesteld dat wij tot op heden geen andere klachten hebben ontvangen over matraskernen uit de bedoelde productierun.
Hierbij zouden wij u willen aanraden om het matras tijdelijk op een andere bedbodem te leggen, dit kan ook voor een aantal nachten de grond zijn. Op deze manier kunt u goed bekijken of de bedbodem nog voldoet.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort
Van: Mij
Verzonden: dinsdag 22 april 2014 14:14
Aan: 'Klantenservice Energy+'
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte mevrouw Baudet,
Bedankt voor de onderstaande reactie, alleen helpt deze reactie ons niet bij het oplossen van de rugklachten die mijn vrouw en ik nu nog steeds hebben.
In onze ogen hebben wij een goed matras gekocht waar we van uit mogen gaan dat dit matras 10 jaar mee zou gaan zonder dat we slaapklachten zouden krijgen.
Als we dan na 5 jaar met veel genot gebruik van het matras hebben gemaakt en nu rugklachten optreden vind ik dat toch wel erg jammer.
Ik neem aan dat u als bedrijf achter uw product staat, en ga daar eigenlijk ook wel van uit gezien de gearchiveerde monsters en controle. Maar ondanks dat er geen verdere klachten bij u bekend zijn en dat er geen afwijkingen zijn geconstateerd hebben wij wel een klacht over het bed en zitten wij met een matras dat ons rugklachten geeft.
Resumé, wij als klant vermoeden dat er wat met het matras mis is, en u als verkoper van het matras zegt dat er met het matras niks mis is.
Om toch tot een oplossing te komen heb ik een voorstel.
Als wij een zelfde nieuw matras via jullie kopen kunnen we 14 dagen proef slapen. Als het aan ons huidige matras ligt, zoals wij denken, zouden de rugpijnklachten in die 14 dagen proef slapen weg moeten zijn. Hiermee kunnen we dus met zekerheid vaststellen of het aan ons huidige matras ligt. Mochten de klachten weg zijn dan houden we het nieuwe matras en dan zou ik het, gezien het conformiteitsprincipe redelijk vinden dat u als bedrijf 50% van de kosten van het nieuwe matras voor uw rekening neemt, aangezien we op 5/10e deel van de levensduur van het matras zitten.
Gezien de 100% tevredenheidsgarantie die jullie bieden lijkt mij dit een goed voorstel en heeft u als bedrijf er weer een blijvende tevreden klant bij.
In afwachting van uw reactie,
Met vriendelijke groet,
From: Living Comfort [mailto:[email protected]]
Sent: zaterdag 10 mei 2014 16:04
To: Mij
Subject: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Naar aanleiding van uw email en de vraag betreft coulance sturen wij u dit bericht.
Helaas is het niet mogelijk om 50% korting te geven indien u een nieuwe aankoop doet, dit zou een korting van 480euro betekenen. Momenteel doen wij nog een laatste navraag van wat er eventueel mogelijk is voor u.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort
Van: Mij
Verzonden: maandag 12 mei 2014 7:33
Aan: 'Living Comfort'
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte mevrouw Baudet,
Bedankt voor uw reactie.
Dat een nieuwe aankoop 480,- korting voor uw bedrijf betekend houd ook in dat ik nu 480 moet ophoesten voor een bed wat ik pas over 5 jaar had hoeven vervangen als de rugpijn tijdens het slapen er niet was geweest. Hier zitten beide partijen niet op te wachten, maar om nou 5 jaar langer met pijn in de rug te moeten blijven lopen is ook geen optie.
Ik hoop daarom ook dat u mijn voorstel daarom nogmaals in overweging wilt nemen om van mij weer een tevreden klant te maken.
In afwachting van uw reactie.
From: Living Comfort [mailto:[email protected]]
Sent: woensdag 14 mei 2014 17:58
To: Mij
Subject: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,
Uw email hebben in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
Wij hebben doorgekregen dat het mogelijk is om u een korting van 10% te geven op uw nieuwe aankoop.
Indien u hier gebruik van wenst te maken ontvangen wij graag een bericht van u.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lysanne Baudet