LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternate service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
hjh

Alternate service

Ongelezen bericht door hjh »

Op 7 april een computer bij Alternate besteld met behulp van de PC-Builder,alleen componenten besteld die op voorraad waren,helaas moet je dan nog tot donderdag 24 april wachten tot hij geleverd wordt.
Weekend weg geweest en maandag 28 april de computer uitgepakt,software er opgezet,vga kaartje en extra harde schijf ingebouwd en alles werkt naar behoren tot op woensdag de computer er spontaan mee ophield.
Waarschijnlijk de voeding kapot.
Computer op donderdag 1 mei terug gestuurd en krijg dinsdag 6 mei telefoon van Alternate dat de voeding inderdaad stuk is maar dat deze niet meer voorradig is of ze er ook een gelijkwaardige voeding in mogen zetten.Ik ga hier mee akkoord en krijg te horen dat hij dan nog dezelfde middag (dinsdagmiddag)opgestuurd wordt.
Vrijdag 9 mei maar eens gebeld waar de computer bleef, er bleek een misverstand te zijn want ze dachten dat ik de computer op zou komen halen?????.
Ik woon op 150 km afstand en kan op dit moment geen auto rijden dus het lijkt me heel vreemd dat ik dat zou hebben afgesproken.
Na excuses te hebben gemaakt werd mij beloofd dat de pc nog diezelfde dag verstuurd zou worden en op zaterdag zou worden bezorgd.
Op zaterdag om 14.44 uur bezorgd de pakketdienst inderdaad een pakje van Alternate waarin de lege doos van de nieuwe voeding blijkt te zitten.
Weer gebeld en er blijkt dat er twee pakketjes zijn verzonden en dat de computer op dinsdag 13 mei bezorgd gaat worden.
Niet dus,woensdag weer naaar Alternate gebeld en een track and trace nummer gekregen waaruit blijkt dat hij donderdag wordt verzonden.
Weer niet dus, op de site van post-nl stond woensdag nog dat hij donderdag tussen 15.30 en 17.30 bezorgd zou worden,op donderdag 15 mei staat er afleverdatum onbekend.
Post-nl gebeld (45 cent per minuut)die zeggen dat alternate het pakket alleen digitaal heeft aangemeld maar nog niet fysiek.
Alternate gebeld die zeggen dat het pakket wel verzonden is (ze zeggen dat ze hier camerabeelden van hebben)
Post-nl ontkend dat het pakket is aangeboden.
Alternate zegt dat ze er op donderdagmiddag half 3 een zaak van hebben gemaakt bij post-nl,om half 5 gebeld met post-nl die beweren dat er geen zaak is aangemaakt voor het betreffende pakket met track and trace nummer.
Alternate weer gebeld en die beweren van wel.
Kortom dit wordt een welles nietes verhaal en mijn computer van €1000 is weg.(gestolen of beschadigd?)

olaf79

Re: Alternate service

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, lastige zaak. Maar ik ga gezien alle horror verhalen rond post.nl en het feit dat Alternate zo stellig is (camerabeelden) er maar even van uit dat post.nl uw pakket heeft zoek gemaakt (lees iemand bij post.nl heeft het waarschijnlijk gejat).
Hoewel dat heel erg is, is dat eigenlijk niet zo relevant, want alternate is verantwoordelijk dat uw computer gerepareerd en al bij u aankomt. Ik zou ze dus een korte tijd geven (zeg 7 dagen) om het pakket alsnog te leveren anders uw volledige aankoop bedrag terug eisen.

encore

Re: Alternate service

Ongelezen bericht door encore »

en aangezien de verzender verantwoordelijk is...zou ik me nog geen zorgen maken. Alhoewel GEEN computer alles behalve leuk is..

Zeg wel tegen Alternate dat je je systeem binnen een bepaalde tijd wil hebben en zo niet... dan ontbind je de koop en zijn ze je wat verschuldigd.

En via het ICT waarborg sta je toch behoorlijk sterk:
Geschilbehandeling

Mocht u een probleem hebben waar u niet samen met het bij ICTWaarborg aangesloten bedrijf uitkomt, dan biedt ICTWaarborg u een aantal mogelijkheden om tot een oplossing te komen.

Voor consumenten bestaat de mogelijkheid tot bemiddeling, waarbij als voorwaarde geldt dat er geen andere partij is ingeschakeld om tot een oplossing te komen...

Gesloten