LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiten energie en gas toevoer

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
R.Schot-Borg

Afsluiten energie en gas toevoer

Ongelezen bericht door R.Schot-Borg »

Vandaag zaterdag 28-02-2004 ontving ik een bericht dat ik een bedrag van 555,00 euro moet betalen omdat er achterstallige rekeningen zijn . Sinds maart 2003 ben ik hier al mee bezig. Er zijn geen achterstallige betalingen echter de boekhouding van NUON is zo ondoorzichtelijk dat ik vanmiddag wederom 4 uur heb zitten puzzelen om er een beetje kop en staart aan te krijgen. Het blijkt te liggen in boetes vanwege te laat betalen die NUON verrekent met de betaling van de termijnbedragen. Die boetes kloppen overig niet en ik ben al sinds maart 2003 hiermee bezig en ben ook in bezwaar hiertegen gegaan maar u raadt het al, op mijn bezwaarschrift nooit een antwoord ontvangen.

Voorjaar 2003 van een incassobureau dreigbrieven ontvangen en ook met NUON contact opgenomen. Schrijf lange brieven, faxen etc. en als je eindelijk iemand aan de telefoon krijgt dan krijgt men steevast het antwoord "staat niet in mijn scherm".

Maandag moet ik wel telefonisch contact opnemen en dan hoop ik maar dat men bij het NUON eens op "ontvangen" staat in plaats van slechts op "zenden". Maar het zal wel weer een gesprek worden dat de nodige ergernis opwekt. Langzamerhand word ik erg verdrietig van deze gang van zaken. Je wordt behandeld als een wanbetaler terwijl ik ieder maand netjes betaal alleen NUON verrekent de betaling anders. Het zal er wel op uitdraaien dat ik 5 maart voor 12.00 uur deze 555,00 moet betalen en achteraf - desnoods met rechtskundige hulp - maar eens moet proberen het geld terug te halen. Immers anders sluit men af - ja bij mij durven ze dat wel.
En als men dan via de televisie moet vernemen dat "elders binnen Nederland" honderdduizenden euro's openstaan omdat men niet durft te innen ben ik zo langzamerhand van mening die hier goed wat verkeerd aan het gaan is.

Weet iemand misschien een goede advocaat ?

[/b]

gijt111

Re: Afsluiten energie en gas toevoer

Ongelezen bericht door gijt111 »

Zoek je een goede advocaat bel eens naar wolleswinkel advocaten en vraag naar Mr.Hofman die heeft mij ook goed geholpen ( tel 0342-491028)

R.Schot-Borg

Bedankt voor het bericht. :D Vooralsnog heb ik zelf een bezwaarschrift geschreven en zolang als men daar nog mee bezig is wordt geen verdere actie ondernomen, zegt men.
Na alles wat gepasseerd is heb ik niet zo'n vertrouwen dat ik een deugdelijke reactie krijg dus zal ik tegen die tijd wel juridisch advies kunnen gebruiken. [/b]

Willow

Ongelezen bericht door Willow »

Hoi hoi,

Wij hebben een vergelijkbaar probleem met Essent.
Ons willen ze al ruim een half jaar afsluiten en dat hebben ze ook al schriftelijk meerdere malen medegedeeld.
Ook hebben ze ons al 3 keer een deurwaarder op m'n dak gestuurd met dezelfde mededeling.
Nog steeds is er niet afgesloten.
Inmiddels op advies van mijn advocaat een aangetekende brief ernaar toe gestuurd met een vastgestelde termijn waarbinnen ze moeten reageren en wanneer ze daarmee in gebreken blijven dat er dan Juridische stappen ondernomen worden en dat de kosten daaruit voorvloeiende uiteraard voor hun rekening zullen zijn.

Ze hebben er niet op gereageerd en inmiddels ligt dan ook alle correspondentie bhij mijn advocaat.
Nu maar afwachten.

Maar het lijkt mij dat wanneer je niet betaald en ze dreigen met afsluiting dat ze dat dan ook binnen 6 maanden doen.
En als ze een deurwaarder sturen die alle betalingsbewijzen heeft gezien dat hij,mocht ik idd niet betaald hebben,dan toch wel beslag legt op goederen of salaris!/

Hoe dan ook,als het terrecht zou zijn had ik allang een probleem gehad.
Toch?

Groetjes Willow,

PS misschien heb je hier wat aan,misschien ook niet.
In ieder geval veel succes

R.Schot-Borg

Iedereen bedankt die reageert. Inmiddels zelf een bezwaarschrift vervaardigd en zolang als het NUON daar nog mee bezig is wordt geen verdere actie ondernomen van hun kant.

Wat schetst onze verbazing. We ontvingen een bericht dat we buiten de normale termijn nog 13 en nog wat euro moesten betalen. Na veel puzzelen kwamen we er uit dat ze de uitstaande bedragen (tenminste waar het NUON denkt recht op te hebben) hebben verrekend met het door ons teveel betaalde over 2003/2004.

Vervolgens maar weer eens gebeld. Deze brief kwam van Customer Service Arnhem en inderdaad als die 13 euro betaald was stond er niets meer open. Nee en het scherm gaf niets verder aan, wel dat er een bezwaarschrift was maar niets over een deurwaarder of 554 euro want dat is nogal een verschil met 13 euro. Nee hoor 13 euro dat was alles. Alleen helaas heb ik dit - ondanks mijn verzoek - nog niet zwart op wit gekregen.

Kortom Leiden weet niet wat Alphen doet, Alphen weet niet wat Arnhem doet en Arnhem etc.etc. en wij als klant moeten het wel weten.

Wordt vervolgd.

Justin

Ongelezen bericht door Justin »

Ik heb een dergelijk zelfde probleem met de Nuon.
Ik kreeg van de week een leuk kaartje in de bus dat ik snel ff ruim 900 euro moet gaan betalen, maar na meerdere keren achter mijn oor te hebben gekrabt, is het mij een raadsel waarom ik dat mag gaan betalen, en na een beetje bellen en heeeeel lang wachten kreeg ik iemand aan de telefoon, blijkt dat het een boete is vanwege te laat betalen van mij rekeningen, snelle manier om iemand geld uit zijn zak te kloppen!
Maar mensen dit kan toch niet het gaat over een tijdsbestek van een jaar! Dat is omgerekend F2000,- gulden boete! Dit is pure diefstal!

Kan iemand mij helpen die met een dergelijk probleem heeft gezeten en die er een oplossing voor heeft gevonden, zit met de handen in het haar!
Help Justin!

R.Schot-Borg

Reactie op bericht van Justin.
Maak een officieel bezwaarschrift (dus boven aan de brief BEZWAARSCHRIFT) en vraag in dit bezwaarschrift een overzicht van de betalingen en uitstaande bedragen omdat je het oneens bent met deze aanmaning van 900 euro. NUON boekt namelijk betalingen van termijnbedragen af op openstaande aanmaningskosten dit betekent dat dat je niet betaald hebt, terwijl je zelf in de veronderstelling bent dat je dit wel hebt gedaan. Consequentie is dat NUON dan weer een boete gaat rekenen over deze uitstaande bedragen. Zo stapelen ze boete op boete en dat telt lekker aan.
Volgens mij is het zo dat wanneer ik een termijnbedrag voldoe met een acceptgiro of anders staat daar duidelijk op waar dit geld voor bestemd is en is het wettelijk niet toegestaan dat NUON dit geld dan anders gaat verrekenen.
Volgens mijn informatie - en dat is ook zo uitgekomen - wordt zolang een bezwaarschrift bij het NUON in behandeling is geen verdere acties door het NUON ondernomen.
Succes en laat horen hoe het verder loopt.

Latitia

Ongelezen bericht door Latitia »

zou 900 euro bij Essent een standaard bedrag zijn??? Ik heb ook een dreigbrief gehad over 900 euro betalen(Toen ik het narekende wat er op papier stond was het 1000,-ze kunnen dus niet eens optellen)en ook over rekeningen die allemaal betaald zijn en... ze dreigen met afsluiten op 23 maart dus hier iemand die samen met jouw met de handen in het haar zit!!!

R.Schot-Borg

Voor Latitia. Hallo dit is Reinia Schot. Ik heb gereageerd op dat andere bericht over 900 euro. Lees mijn reactie even. Een officieel bezwaarschrift indienen en een overzicht opvragen van de rekeningen en de betalingen die verricht zijn. Je zult zien dat het NUON jouw betalingen voor termijnen afboekt op andere zaken en dat mag wettelijk niet. Succes. Reinia Schot :twisted:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

he he ik heb ook een leuk geintje met de NUON gehad., ben erg blij met deze site van radar.

disdag was ik op verjaardag en kwam pas rond de klok van 21.00 thuis en er lag een kaartje van de NUON met een afsluitngsdreiging :roll: , ik denk dit klopt allemaal niet, maar ik heb een hancidap en ben ook nog astma patient en heb last van hartkloppingen, dus jullie raden het al, ik ging voor gaas van de schrik en emotie en boosheid. manlief prebeerde te bellen, maar nee de dames en heren bij het callcenter hoeven daar beslist niet langer dan 17.00 te wekren, schrik niet gister gebeld en vanaf 16.50 wordt er gewoon niet meer opgenomen en stopt het bandje met er zijn nog zoveel wachtende voor u en al onze medewerkers zijn nog in gesprek, blijft u aan de lijn.........

goed man lief heeft gister voor ruim 40 euro mobiel gebeld onderwijl lag ik in het ziekenhuis voor een ecg.......fijn een kaartje van de NUON te krijgen.

vandaag kwamen er dus twee heren van de incassobuiutendienst, mochten van osn wel binnen komen, want niet heel de wijk hoeft mee te genieten hoe boos ik op de NUON ben!!!!!!!!

binnengekomen, kwamen hun met een aantaluitdraaien uit de computer met de bedragen die openstaan, schrik niet er stonde maar een paarmanden volgens hun open,maar wel een mega berdag aan kosten wegens in hun ogen te laat betalen van osn, stodn zelfs ergens een termijn van een maand open met een kosten post van schrik niet 200 euro!!!!!!!!!!lkassa voor de NUOn, de heren zijn voor ons gaan bellen met een van de dames waar hun onder vallen en hebben voor ons enkelek posten van kosten geschrapt.............................ja ze waren zo waar zeer cuolant, maar een betalingsregeling treffen nee dat kon niet en wachten tot ik al mijn bankafschriften goed opgezocht had, door mijn bezoek aan het ziekehuis van gister er niet aan toe gekomen.

wij hebben dus maar betaald maar inmiddels via het bureau van rechtshulp een procedrue aangspannen tegen hun, ik kreeg net het telefoontje van mijn man dat dit rond is en die vertelde hem dat een hoop van de kosten Wettelijk NIet mogen die de NUON berekend voor te late betalingen!!!!!!!!!!!!!!

Kortom, wij zin inmiddels een bedrag vanruim 850 euro armer en hopen snel uitslag van het bureau van rechtshulp te krijgen.
over welke kosten wij nu precies weer met hun hulp kunnen gaan verhalen op de NUON

De "grote heren" van de NUON maar rijden in hun dure sleeen en maar wonen in hun luxe villa's

R.Schot-Borg

Reactie op het stukje van gast. Als ik zo langzamerhand alle berichten lees dan krijg ik er een heel rotte smaak van in mijn mond. Maar ik ben wel blij met de stelling van het ingeschakelde bureau rechtshulp dat NUON dus boetes berekend en verrekeningen doet die niet mogen, dat is in ons geval ook zo. Ik wens u veel sterkte en wijsheid en houdt ons op de hoogte misschien kunnen we van elkaar leren en staan we met elkaar sterk.
En ja voor sponsoring etc daar schijnen de nutsbedrijven geld genoeg voor te hebben. Het zet je wel aan het denken.

vleermuisje

Ongelezen bericht door vleermuisje »

Tjee, ik ben dus niet de enige met dit probleem.
Bedankt voor de tips over de incassokosten.
Ik heb zelf ook zo een leuk kaartje in de bus gehad, datum 5 maart, en ze hadden voor hun eigen gemak alvast de jaar afekening, die pas 30 maart voldaan hoefde te worden, ook maar vast bij het totaal bedrag opgeteld.KASSA !!!
Je moet ook wel overal bovenop zitten tegenwoordig....zucht :cry:

R.Schot-Borg

En jawel hoor toen ontvingen wij op dinsdag 27 juli wederom een aankondiging tot afsluiting van het NUON Leiden, terwijl eind maart 2004 van het NUON Arnhem een brief is ontvangen dat de teruggave is verrekend (oneigenlijk want daar zijn we het ook niet mee eens) en dat derhalve dus geen bedragen meer openstaan.

Maar op het bezwaarschrift van 27 februari en het aanvullend bezwaarschrift van 23 maart 2004 hebben wij geen enkele reactie ontvangen. NUON hoeft kennelijk niet te voldoen aan wat de wet voorschrijft over de termijn waarin gereageerd dient te worden op een bezwaarschrift. Dat moet de particulier eens doen niet tijdig reageren ..................................
twisted:

Dus vervolg bezwaarschrift (nr. 3) geschreven en daarbij maar gevoegd de eerste twee bezwaarschriften - in totaal 26 pagina's gaan woensdag 28 juli op de fax - want kennelijk zijn deze brieven kwijt.

En maar dreigen met afsluiten en grote bedragen die dan betaald moeten worden. :roll:
Nou ik zie het wel als ze voor de deur staan maar volgens hun eigen informatie mogen ze niet afsluiten als er een bezwaarschrift is geschreven.

Gelukkig heb ik een tiental jaren geleden - ook door schade en schande wijs geworden - een rechtsbijstandsverzekering afgesloten.

Wat kost dit niet aan tijd en onrust en woede en onnodige frustratie alleen omdat zij een machtspositie hebben.[/b]

carinboshuisen

Ongelezen bericht door carinboshuisen »

Schrijf nog één maal naar het Nuon en leg de zaken nog eenmaal voor en vermeld daarbij tevens dat je desnoods je klacht zal neerleggen bij de geschillencommissie nutsbedrijven.

Gesloten