Pelgrim koelkast: no frost
Geplaatst: 19 mei 2014 14:57
5 jaar terug een peperdure rvs Amerikaanse koelkast van Pelgrim gekocht.
Sinds enkele weken doet het 'no frost' gedeelte het niet meer goed.
De vriezer wordt niet meer koud en de temperatuur schommelt.
Pelgrim Klantenservice gebeld: daar werd zeer onvriendelijk aangegeven dat de garantie van 2 jaar is verlopen.
Wel kunnen ze een monteur langs sturen: € 65 voorrijkosten, € 13,- arbeidsloon per 10 minuten en daar bovenop nog administratiekosten.
Ik gaf aan dat de verwachte levensduur van een koelkast bij normaal gebruik langer was dan 5 jaar en dat garantie daar los van stond. Pelgrim sloot echter alle verantwoordelijkheid uit en verwees naar het bedrijf waar ik het apparaat gekocht had. Als ik google kom ik veel berichten tegen over falende 'no frost' systemen. Moet ik maar gewoon de hoofdprijs betalen of heb ik hier ook nog rechten?
Sinds enkele weken doet het 'no frost' gedeelte het niet meer goed.
De vriezer wordt niet meer koud en de temperatuur schommelt.
Pelgrim Klantenservice gebeld: daar werd zeer onvriendelijk aangegeven dat de garantie van 2 jaar is verlopen.
Wel kunnen ze een monteur langs sturen: € 65 voorrijkosten, € 13,- arbeidsloon per 10 minuten en daar bovenop nog administratiekosten.
Ik gaf aan dat de verwachte levensduur van een koelkast bij normaal gebruik langer was dan 5 jaar en dat garantie daar los van stond. Pelgrim sloot echter alle verantwoordelijkheid uit en verwees naar het bedrijf waar ik het apparaat gekocht had. Als ik google kom ik veel berichten tegen over falende 'no frost' systemen. Moet ik maar gewoon de hoofdprijs betalen of heb ik hier ook nog rechten?