LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie S3 LTE dynafix en garantie t-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Flepmelg

Reparatie S3 LTE dynafix en garantie t-mobile

Ongelezen bericht door Flepmelg »

Hoi allemaal,

10 dagen geleden ging mijn Samsung Galaxy S3 LTE stuk, het scherm deed helemaal niks meer.
Na opnieuw te hebben opgestart, een harde reset te hebben gedaan en het toestel via Samsung kies3 terug naar fabrieksinstellingen te hebben gezet, heb ik het ter reparatie aangeboden aan de leverancier (T-Mobile).

T-mobile besteed dit uit aan een extern bedrijf, Dynafix.
Vandaag heb ik een reactie gehad:

Of ik even €211 wil betalen voor reparatie, ze hebben namelijk "iets" gevonden wat duid op val-schade.
Op de bijgeleverde foto is NIETS te zien... De klantenservice medewerker die ik vandaag aan de telefoon had had hier ook zijn vraagtekens bij.
Afbeelding

In mijn optiek is dit zoeken naar een reden om je verplichtingen niet na te komen, ik ben me bewust dat een los toestel €700 kost, en ben dus erg zuinig op mijn toestel geweest. Ik durf dan ook met zekerheid te zeggen dat mijn toestel nooit gevallen is.

Verder is mij, na erg onbeschoft behandeld te zijn geweest in de T-Mobile shop te Alkmaar ("de telefoon is via de T-Mobile website gekocht dus wij kunnen u niet verder helpen", oh het is wel mijn verplichting? ik heb spontaan storing..."het is niet mijn probleem dat u niet bereikbaar bent"), door de klantenservice medewerker die ik daarna telefonisch sprak belooft dat er geen behandelingskosten zullen worden berekend. Verder vertelde dezelfde medewerker mij dat er die dag helemaal geen storingen zijn geweest en dus de T-Mobile shop te Alkmaar maar wat stond te verzinnen...
Na een optie te hebben gekregen om voor €40 mijn toestel ongedane zaken retour te sturen, bleek er van de eerder genoemde belofte "niets in het systeem te staan".

Nu is mijn vraag, wat voor mogelijkheden heb ik om of mijn toestel binnen de garantie te laten repareren, of T-Mobile de eerder genoemde belofte na te laten komen en geen behandelingskosten te laten rekenen.

Ik moet wel zeggen dat de call center medewerkers van T-Mobile erg vriendelijk en meedenkend zijn, tot op heden heeft dit echter niet tot een oplossing geleid.
Morgen wordt ik door T-Mobile terug gebeld (hoop ik), over uitleg waarom mijn verzoek tot reperatie binnen garantie is afgewezen
Laatst gewijzigd door Flepmelg op 22 mei 2014 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Flepmelg

Re: Reparatie S3 LTE dynafix en garantie t-mobile

Ongelezen bericht door Flepmelg »

UPDATE;

Ik ben (tot mijn verbazing) netjes terug gebeld door t-mobile over uitleg waar deze valschade dan te zien is.

Er is (je moet ver inzoomen) een breuk te zien van ca 2mm boven de home-toets.
Volgens hem is dit barstje voldoende om mijn garantie te laten vervallen en mijn toestel wordt dus ook niet gerepareerd.

Deze persoon heeft mij toegezegd dat er een kortingsregel gemaakt wordt zodra de kosten van dynafix gefactureerd worden. Maar dat er eerst een regel op de factuur moet staan voordat er korting naar verrekend kan worden.

Bij het retour sturen van mijn toestel via dynafix, is er echter alleen de optie om via ideal of mrcash te betalen.
Hierover maar weer de klantenservice gebeld, en zonder regel op mijn factuur is kwijtschelding niet mogelijk. Ik mag dus de kosten zelf betalen, ook na herhaaldelijk beloften dat ik dat niet zou hoeven betalen.

verder heb ik mijn vraagtekens bij het afkeuren van de reparatie binnen garantie,
Ik meen mij een radar aflevering te herinneren waarin werd gezegd dat je als consument mag verwachtten een deugdelijk product te ontvangen, dat bij normaal gebruik de verwachtte levensduur van het apparaat haalt.
Kleine val en stoot schades zijn te verwachtten bij normaal gebruik, een telefoon valt namelijk wel een van de bank, of je loopt tegen een tafel aan met je telefoon in je zak...
Zoals ik in de bovenstaande post al heb aangegeven, ben ik erg zuinig geweest op mijn toestel, altijd een (origineel samsung) flipcover gebruikt om mijn scherm te beschermen. niet in de zelfde zak als mijn sleutels, etc, etc,

Ik vraag me dan ook af of een barstje van 2mm ook zo erg is en niet gewoon gebruiksschade...

T-mobile geeft zelf echter aan dat de regels omtrent een deugdelijk product gelijk zijn aan de garantieregels, en mijn toestel niet wordt gerepareerd.

Hoe zit dit precies? en hoe kan ik als consument mijn recht halen tegen groten bedrijven als T-Mobile of Dynafix? De klantenservice wilt duidelijk niet meewerken, ze beloven van alles, maar de uitvoering laat te wensen over...

Gesloten