Hallo allemaal,
Graag jullie mening/kennis over deze kwestie.
29 maart jl. heb ik mijn fit 4 free pasje ingeleverd. Ineens krijg ik een aanmaning van 31 euro (schijnbaar had ik eerder al een brief moeten ontvangen, maar nooit gekregen), omdat de incasso van 2,95 begin april mislukt is volgens fit 4 free. Ik zou namelijk nog moeten betalen voor de periode van 13 maart tot en met 12 april. Deze incasso is echter nooit door fit 4 free gedaan, aangezien ik nergens op mijn rekeningafschrift en overzicht van incasso's terug kan vinden dat deze mislukt is. Na een belletje naar de Rabobank bevestigd de bankmedewerkster mijn vermoeden dat er nooit een incasso gedaan is in april.
Na een belletje met fit 4 free geeft de telefonist aan dat deze aanmaning niet meer betaald hoeft te worden, waarna ik vervolgens een mail krijg waarin staat dat ik alsnog moet betalen. Erg vaag dus!
Er moet binnen 5 dagen betaald worden, dus ik heb een boze mail gestuurd. Daarin heb ik ook vermeld dat als ik mijn pas op 29 maart 2014 ingeleverd heb, ik officieel recht heb om gebruik te maken van de pas tot 12 april. Ik moest toch voor die termijn betalen volgens hen.
Iemand tips of ervaringen waar ik verder mee kan? Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Petra
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso door fit4free
Re: Incasso door fit4free
Onvoorstelbaar wat dit bedrijf verstaat onder correct omgaan met klachten van hun klant. Mondelinge toezeggingen door de manager van het filiaal (in mijn geval in Haarlem) in het voordeel van de klant worden ondanks belofte niet op schrift gegeven. Schriftelijke opzeggingen worden niet bevestigd. Er wordt geincasseerd zonder een machtiging. Dan komen de standaard aanmaningen van het HK in Leiderdorp. Ga je daar over bellen, dan moet je veel geduld hebben. Het kost om te beginnen € 1,-- per gesprek en dan nog de telefoontikken en het lost niets op. Ik ga het voor u uitzoeken mijnheer en dan krijgt u wel bericht.