Slechte service www.bikesupply.nl
Geplaatst: 21 mei 2014 18:57
Onlangs een fiets besteld bij bikesupply.nl. Vanaf bestelfase tot aan levering zijn er diverse zaken mis gegaan. Een korte opsomming:
* ondanks voorraadstatus op site en dagen na ontvangst van betaling pas gemeld dat de fiets niet meer leverbaar was.
* diverse malen toegezegd dat we gebeld zouden worden over een oplossing, maar vrijwel geen enkele keer teruggebeld.
* We hebben een andere fiets besteld en bijbetaald. Deze fiets is vervolgens tot twee keer toe niet op het afgesproken tijdstip geleverd.
* De uiteindelijk geleverde fiets was niet rijklaar, maar zat als bouwpakket in een doos zonder handleiding. Voor het rijklaar maken hadden we wel extra betaald.
* Toen de fiets in elkaar zat, bleek hij drie verschillende defecten te hebben...op onderdelen die al wel in elkaar zaten in het bouwpakket (de kettingkast gescheurd, het voorlicht hapert en de tweede werkt niet goed).
Helaas was de levering van de fiets uiteindelijk dermate laat en was hij niet te testen omdat hij niet rijklaar was (jammergenoeg ook te laat voor de verjaardag waarvoor hij bedoeld was), dat we hem pas twee weken later na een vakantie in elkaar hebben kunnen zetten en het toen pas gezien hebben.
Daarna direct contact opgenomen met bikesupply en gesproken met de eigenaresse die onze bestelling in eerste instantie niet eens meer kon herinneren, terwijl wij twee weken eerder diverse malen contact met haar gehad hebben en zelfs haar mobiele nummer hadden. Het enige wat wij te horen kregen is dat er in de algemene voorwaarden terug te lezen valt dat we eerder wat hadden moeten laten horen, etc. etc.
We mogen wel de fiets vanuit Rotterdam naar een fietswinkel in Utrecht of Enschede brengen waar ze hem kunnen repareren.
Heel fijn dat we de fiets mogen repareren, maar we hadden een nieuwe, rijklare, fiets besteld zonder defecten. Als we die als zodanig geleverd hadden gekregen, zouden we ook normaal binnen de 7 dagen kunnen reageren bij problemen. Dat was nu niet het geval.
Al met al best wel een koude douche als je zo vervelend geholpen wordt.
De eigenares bleek overigens dochter van de fabrikant van de (Popal)fiets te zijn en de locatie in Utrecht waar de fiets gerepareerd mag worden is van bikefactory.nl. Al met al lijkt het aardig in elkaar verweven te zitten en hoop ik dat eea uiteindelijk goed opgelost wordt.
* ondanks voorraadstatus op site en dagen na ontvangst van betaling pas gemeld dat de fiets niet meer leverbaar was.
* diverse malen toegezegd dat we gebeld zouden worden over een oplossing, maar vrijwel geen enkele keer teruggebeld.
* We hebben een andere fiets besteld en bijbetaald. Deze fiets is vervolgens tot twee keer toe niet op het afgesproken tijdstip geleverd.
* De uiteindelijk geleverde fiets was niet rijklaar, maar zat als bouwpakket in een doos zonder handleiding. Voor het rijklaar maken hadden we wel extra betaald.
* Toen de fiets in elkaar zat, bleek hij drie verschillende defecten te hebben...op onderdelen die al wel in elkaar zaten in het bouwpakket (de kettingkast gescheurd, het voorlicht hapert en de tweede werkt niet goed).
Helaas was de levering van de fiets uiteindelijk dermate laat en was hij niet te testen omdat hij niet rijklaar was (jammergenoeg ook te laat voor de verjaardag waarvoor hij bedoeld was), dat we hem pas twee weken later na een vakantie in elkaar hebben kunnen zetten en het toen pas gezien hebben.
Daarna direct contact opgenomen met bikesupply en gesproken met de eigenaresse die onze bestelling in eerste instantie niet eens meer kon herinneren, terwijl wij twee weken eerder diverse malen contact met haar gehad hebben en zelfs haar mobiele nummer hadden. Het enige wat wij te horen kregen is dat er in de algemene voorwaarden terug te lezen valt dat we eerder wat hadden moeten laten horen, etc. etc.
We mogen wel de fiets vanuit Rotterdam naar een fietswinkel in Utrecht of Enschede brengen waar ze hem kunnen repareren.
Heel fijn dat we de fiets mogen repareren, maar we hadden een nieuwe, rijklare, fiets besteld zonder defecten. Als we die als zodanig geleverd hadden gekregen, zouden we ook normaal binnen de 7 dagen kunnen reageren bij problemen. Dat was nu niet het geval.
Al met al best wel een koude douche als je zo vervelend geholpen wordt.
De eigenares bleek overigens dochter van de fabrikant van de (Popal)fiets te zijn en de locatie in Utrecht waar de fiets gerepareerd mag worden is van bikefactory.nl. Al met al lijkt het aardig in elkaar verweven te zitten en hoop ik dat eea uiteindelijk goed opgelost wordt.