Pagina 1 van 1

Slechte service www.bikesupply.nl

Geplaatst: 21 mei 2014 18:57
door stehuis
Onlangs een fiets besteld bij bikesupply.nl. Vanaf bestelfase tot aan levering zijn er diverse zaken mis gegaan. Een korte opsomming:

* ondanks voorraadstatus op site en dagen na ontvangst van betaling pas gemeld dat de fiets niet meer leverbaar was.

* diverse malen toegezegd dat we gebeld zouden worden over een oplossing, maar vrijwel geen enkele keer teruggebeld.

* We hebben een andere fiets besteld en bijbetaald. Deze fiets is vervolgens tot twee keer toe niet op het afgesproken tijdstip geleverd.

* De uiteindelijk geleverde fiets was niet rijklaar, maar zat als bouwpakket in een doos zonder handleiding. Voor het rijklaar maken hadden we wel extra betaald.

* Toen de fiets in elkaar zat, bleek hij drie verschillende defecten te hebben...op onderdelen die al wel in elkaar zaten in het bouwpakket (de kettingkast gescheurd, het voorlicht hapert en de tweede werkt niet goed).

Helaas was de levering van de fiets uiteindelijk dermate laat en was hij niet te testen omdat hij niet rijklaar was (jammergenoeg ook te laat voor de verjaardag waarvoor hij bedoeld was), dat we hem pas twee weken later na een vakantie in elkaar hebben kunnen zetten en het toen pas gezien hebben.

Daarna direct contact opgenomen met bikesupply en gesproken met de eigenaresse die onze bestelling in eerste instantie niet eens meer kon herinneren, terwijl wij twee weken eerder diverse malen contact met haar gehad hebben en zelfs haar mobiele nummer hadden. Het enige wat wij te horen kregen is dat er in de algemene voorwaarden terug te lezen valt dat we eerder wat hadden moeten laten horen, etc. etc.
We mogen wel de fiets vanuit Rotterdam naar een fietswinkel in Utrecht of Enschede brengen waar ze hem kunnen repareren.

Heel fijn dat we de fiets mogen repareren, maar we hadden een nieuwe, rijklare, fiets besteld zonder defecten. Als we die als zodanig geleverd hadden gekregen, zouden we ook normaal binnen de 7 dagen kunnen reageren bij problemen. Dat was nu niet het geval.
Al met al best wel een koude douche als je zo vervelend geholpen wordt.

De eigenares bleek overigens dochter van de fabrikant van de (Popal)fiets te zijn en de locatie in Utrecht waar de fiets gerepareerd mag worden is van bikefactory.nl. Al met al lijkt het aardig in elkaar verweven te zitten en hoop ik dat eea uiteindelijk goed opgelost wordt.

Re: Slechte service www.bikesupply.nl

Geplaatst: 21 mei 2014 21:28
door encore
De Popal fietsen komen gewoon uit China hoor. Compleet in een doos. VAndaar ook dat je daar wel eens wat roest op vindt: dan zat de deur van de container niet volledig dicht en de zeelucht heeft dan vrij spel..

Re: Slechte service www.bikesupply.nl

Geplaatst: 22 mei 2014 16:05
door Har06
encore schreef:De Popal fietsen komen gewoon uit China hoor. Compleet in een doos. VAndaar ook dat je daar wel eens wat roest op vindt: dan zat de deur van de container niet volledig dicht en de zeelucht heeft dan vrij spel..
[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator] een deur van een boor container staat open ???? ooit van sensoren gehoord ??????

Re: Slechte service www.bikesupply.nl

Geplaatst: 22 mei 2014 21:39
door encore
Maar op die paar tochtjes die ik ermee gevaren heb zagen we altijd een stel containers niet volledig dicht. Kromme deuren, verbogen wanden. En nee Har, daar zit geen sensor aan hoor.

Re: Slechte service www.bikesupply.nl

Geplaatst: 23 mei 2014 11:58
door Har06
encore schreef:Maar op die paar tochtjes die ik ermee gevaren heb zagen we altijd een stel containers niet volledig dicht. Kromme deuren, verbogen wanden. En nee Har, daar zit geen sensor aan hoor.
laat mij toevoelig verstand hebben van containerschepen, de bevrachters kijken wel uit om total loss containers in te zetten vanwege alle mogelijke claims.

Re: Slechte service www.bikesupply.nl

Geplaatst: 24 mei 2014 14:24
door stehuis
encore schreef:De Popal fietsen komen gewoon uit China hoor. Compleet in een doos. VAndaar ook dat je daar wel eens wat roest op vindt: dan zat de deur van de container niet volledig dicht en de zeelucht heeft dan vrij spel..
Wellicht had ik niet het woord "fabrikant", maar "leverancier" moeten gebruiken...
mijn fout :D

Re: Slechte service www.bikesupply.nl

Geplaatst: 25 mei 2014 14:43
door Guardian72
Har06 schreef: laat mij toevoelig verstand hebben van containerschepen, de bevrachters kijken wel uit om total loss containers in te zetten vanwege alle mogelijke claims.
Mwah, van de schepen, misschien - maar van de containers?
De containers met sensoren zijn de gekoelde of de vriezers (Reefers genaamd).
Maar voor niet bederfelijke waren is de afsluiting een 'zegel' (Dikke stalen pen met gekleurd kunststof omhulsel en en nummer erop) en kunnen er rustig open kieren etc. voorkomen, de gewone standaardcontainers zijn echt niet 100% luchtdicht.

Ik denk eerder dat de kwaliteit van de 'fietsen' zeg maar niet zo heel erg best is.
Goedkoop is ook hier vaker duurkoop.