LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis caravanverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Von Schlitz
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2014 12:45

Interpolis caravanverzekering

Ongelezen bericht door Von Schlitz »

Beste lezers,

Voor de tweede keer heb ik binnen een jaar schade aan een raam van caravan. De schade heb ik opgegeven aan mijn verzekeraar Interpolis (Alles in Een, caravanverzekering). Steeds nadat ik de schade keurig heb gemeld bij Interpolis word ik door de schade-afhandel-afdeling meteen afgepoeierd met de mededeling dat ik moet aantonen op welke wijze de schade is veroorzaakt in combinatie met het verhaal dat ik totaal niet in aanmerking kom voor een schadevergoeding!

De eerste keer (mei 2013) dat ik een schade melde was de oorzaak een tak van een boom (na een storm) die op onze caravan tegen het voorraam sloeg. Van deze schade had ik foto's gemaakt en gedurende het telefonisch onderhoud met Interpolis kreeg ik bij voorbaat te horen dat zij niet uitkeren aangezien er in hun database geen storm heeft plaatsgevonden. Er werd niet eens aan mij gevraagd om de foto's door te sturen met daarop de ontstane schade.

Nu recent (maandag) is er een gat geslagen in het achterraam van de caravan. Raam laten vervangen en dit weer opgegeven bij Interpolis. Vervolgens weer een zwak verhaal te horen gekregen dat ik maar moest aantonen op welke wijze de schade ontstaan is. Ik heb zelf totaal geen idee op welke wijze de schade ontstaan is en ik kan moeilijk aantonen op het vandalisme of een poging tot inbraak was aangezien de schadeveroorzaker geen briefje achterlaat.

Wat mij vreselijk irriteerd is dat Interpolis gelijk een oordeel klaar heeft liggen zonder dat nader naar de schadesituatie is gekeken. Er wordt niet eens gevraagd om een foto toe te zenden! Ik vind persoonlijk de manier waarop mijn schademeldingen erg onprofessioneel en uiterst klantonvriendelijk. Misschien kan ik beter melden dat ik er een wrange nasmaak aan heb overgehouden en de handelswijze van Interpolis neigt naar oplichting! Ik betaal voor een dienst en als ik een keer de afgenomen dienst nodig heb kan ik er geen aanspraak op maken.

Na het telefoontje met interpolis heb ik contact gezocht met de Rabobank om de caravanverzekering stop te zetten. Zij hebben mij geadviseerd om een klacht in te dienen bij Interpolis aangezien zij het ook een vreemde reactie van Interpolis vonden.

Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben met een caravanverzekering en heeft iemand nog tip of tips wat ik tegen deze praktijken kan ondernemen!

Alvast dank!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Interpolis caravanverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Na het telefoontje met interpolis heb ik contact gezocht met de Rabobank om de caravanverzekering stop te zetten. Zij hebben mij geadviseerd om een klacht in te dienen bij Interpolis aangezien zij het ook een vreemde reactie van Interpolis vonden

Hoeveel betaal je aan kosten bij die Rabobank? Daarvoor moeten ZIJ! contact opnemen met Interpolis! Je betaalt er dik voor!

Von Schlitz
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2014 12:45

Re: Interpolis caravanverzekering

Ongelezen bericht door Von Schlitz »

Vanuit de Rabobank kreeg ik de melding dat zij de verzekering afsluiten en alléén Interpolis de schade-afhandeling doet. Ze vonden het allemaal erg vervelend voor mij....maar ik moest toch echt bij Interpolis zijn. Eerlijk gezegd verwacht ik helemaal niks meer van de Rabobank en Interpolis en heb ik door beide voorvallen totaal geen vertrouwen meer in de producten die zij aanbieden. Stel dat mijn huis afbrandt en ik de kosten wil claimen, dan ben ik benieuwd met wat voor een kletskousverhaal zij op de proppen komen om maar niet uit te keren.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Interpolis caravanverzekering

Ongelezen bericht door vroem »

Op wat voor basis is de caravan verzekerd, all risk/ vol casco? Dan boeit de oorzaak niet. Lees eerst eens de polisvoorwaarden ( nog eens) door, en vraag interpolis op basis van welk artikel de afwijzing plaatsvindt....benieuwd naar het antwoord.

Gesloten