LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO beeindigt Young Professional en zegt korting op

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rvangeldrop

ABN AMRO beeindigt Young Professional en zegt korting op

Ongelezen bericht door rvangeldrop »

Ik kreeg gisteren een brief van ABN Amro waarin ze de Young Professional pakketten omzetten naar gewone Privepakketten. Ze grijpen dat als aanleiding aan om de korting op de verzekering op te zeggen. Volgens mij mag dat helemaal niet, want de verzekeringdiensten zijn niet gekoppend aan de bankdiensten. Weet iemand hoe dit juridisch zit?

Je kunt je tevens op deze thread aanmelden als je dezelfde brief hebt gehad.

eleven

Re: ABN AMRO beeindigt Young Professional en zegt korting op

Ongelezen bericht door eleven »

rvangeldrop schreef:Ik kreeg gisteren een brief van ABN Amro waarin ze de Young Professional pakketten omzetten naar gewone Privepakketten. Ze grijpen dat als aanleiding aan om de korting op de verzekering op te zeggen. Volgens mij mag dat helemaal niet, want de verzekeringdiensten zijn niet gekoppend aan de bankdiensten. Weet iemand hoe dit juridisch zit?

Je kunt je tevens op deze thread aanmelden als je dezelfde brief hebt gehad.
Als je dat wil weten, ga naar het juridisch loket, de eerste info is gratis.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb die brief ook gehad, een flinke poos geleden trouwens.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

rvangeldrop schreef:Ze grijpen dat als aanleiding aan om de korting op de verzekering op te zeggen. Volgens mij mag dat helemaal niet, want de verzekeringdiensten zijn niet gekoppend aan de bankdiensten.
Dat lijkt mij eerder een reden waarom ze die korting juist (moeten) afschaffen. Als de verzekeringsdiensten los van de bankdiensten moeten zijn, dan mag de verzekeringspremie immers ook niet afhankelijk zijn van de bankdiensten die je afneemt en mogen ze dus geen korting geven op basis van de bankdiensten die je afneemt.

ABN AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste rvangeldrop,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Ik begrijp dat het voor u vervelend is, dat de korting op uw verzekering zal vervallen omdat het Young Professional Pakket wordt beëindigd. Graag geef ik u hier meer informatie over.

Binnen het Young Professional Pakket kreeg u korting op verschillende verzekeringen. Omdat het Young Professional Pakket wordt beëindigd, komt de korting op deze verzekeringen per premievervaldatum te vervallen.

Bij het openen van het pakket, bent u akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden. In deze voorwaarden staat aangegeven dat ABN AMRO de voorwaarden altijd kan wijzigen.
Dit staat onder het kopje ‘Overige bepalingen’, onder punt b.

Vanwege het beëindigen van het Young Professional Pakket, wordt het pakket omgezet naar een Privé Pakket. Met het Privé Pakket krijgt u 20% op een Doorlopende Reisverzekering. Als u 3 schadeverzekeringen of meer heeft, krijgt u daarop 3%, 4% of 5% korting op de totale premie van de verzekeringen.

Als u het niet eens bent met deze wijziging, dan kunt u er voor kiezen om een officiële klacht in te dienen. Dit kan op de volgende manieren:

- online via www.abnamro.nl/klachten
- telefonisch via 0900-0024
- op één van onze bankkantoren

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

rvangeldrop

Ik denk dat het makkelijker is om de lopende verzekeringen per direct op te zeggen. Dat mag natuurlijk, omdat de polissen al jaren lopen.

Verder lijkt het me dat ik destijds een verzekeringspakket met korting heb aanvaard, die de bank mij heeft aangeboden, omdat ik ook andere diensten betrok van de ABN Amro bank. Dat aanbod lijkt me niet voorwaardelijk verbonden aan het gebruik van deze betaaldiensten. Daarover is in de polisvoorwaarden ook niets terug te vinden.

Daarbij poogt de ABN Amro ook de polis met een jaar te verlengen, terwijl ik momenteel maandelijks kan opzeggen. Een uiterst curieuze gang van zaken, die juridisch rammelt aan alle kanten.

ABN AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte rvangeldrop,
Hartelijk dank voor uw reactie.

We respecteren uw keuze. Uw verzekeringen kunt u elke maand opzeggen. De opzegtermijn is een maand.

Wilt u toch nog een officiële klacht indienen? Dan kan dit telefonisch, online of op een kantoor.

Met vriendelijke groet,
ABN AMO Webcare
Mw. D. Piquet

rvangeldrop

Hallo, mevrouw Piquet, dat heb ik allang gedaan. Jullie hebben al sinds vrijdag de kans om mij terug te bellen en te kijken of we er nog gezamenlijk uit kunnen komen, maar kennelijk blijkt zelfs terugbellen te lastig voor ABN AMRO.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

rvangeldrop schreef:Hallo, mevrouw Piquet, dat heb ik allang gedaan. Jullie hebben al sinds vrijdag de kans om mij terug te bellen en te kijken of we er nog gezamenlijk uit kunnen komen, maar kennelijk blijkt zelfs terugbellen te lastig voor ABN AMRO.
Als je die plaat voor je kop even laat zakken, zal je zien dat ze gewoon niet zoveel tijd en moeite in een pietluttig klantje willen investeren. Gebruik je enige macht als consument, en ga naar een andere bank. :D

rvangeldrop

Ik heb de opzegbrief zojuist gepost. Ik was al sinds 2004 klant bij ABN AMRO en kennelijk offeren ze dat graag op ten bate van een hogere premie.

Belegger+

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Ik zou de brief maar terughalen. ABN AMRO is zo slecht nog niet.
Groet, B+

harley68

Ongelezen bericht door harley68 »

Belegger+ schreef:Ik zou de brief maar terughalen. ABN AMRO is zo slecht nog niet.
Groet, B+
En zo is het wel. Maar daar komt hij wel achter bij zijn volgende bank. ABN AMRO is zeker qua verzekeren zeer klantvriendelijk.

Gesloten