Seats and Sofas Drachten verschrikkelijke garantie
Geplaatst: 26 mei 2014 14:09
Hallo allemaal,
In oktober 2013 hebben wij, na drie jaar sparen, een bank uitgezocht bij de seats and sofas in Drachten. Dit liep aanvankelijk allemaal goed en begin december werd deze bank ook geleverd. Echter bleek de bank te pluizen en was hij al doorgezakt voordat wij erop gezeten hadden. Na wat telefonisch contact en uiteindelijk na het sturen van een brief naar het hoofdkantoor hebben wij begin februari de bank teruggebracht en ter reparatie aangeboden. De volgende dag al werden we gebeld dat de bank terug ging naar de fabriek en aan het eind van de week werd er al gezegd dat er een nieuwe bank geleverd zou worden.
Nadat we herhaaldelijk telefonisch van het kastje naar de muur zijn gestuurd, hebben we contact opgenomen met het juridisch loket. Zij hebben de voorwaarden bestudeerd en kwamen tot de conclusie dat zij volgens hun eigen voorwaarden het bedrag moeten terugstorten. De aanvraag voor de terugstorting is per aangetekende brief eind april verstuurd, maar tot op de dag vandaag hebben wij niets gehoord van de Seats and Sofas in Drachten. Ook heet hoofdkantoor van de Seats and Sofas heeft niets van zich laten horen.
We zijn nu ten einde raad aangezien het juridisch loket alleen een gang naar de rechter als mogelijkheid ziet. Maar wij hebben geen rechtsbijstandsverzekering en zijn verder ook niet voldoende op de hoogte om zo'n zaak aan te kunnen spannen. Zijn hier nog mensen die een andere mogelijkheid zien?
===================
[update]
Na veel bellen bleek uiteindelijk de seats and sofas de brief wel te hebben ontvangen. Ze vonden zelf dat ze in hun recht stonden en vertelden dat een week later de bank zou komen. Ik heb dit per mail laten bevestigen en inderdaad leverde de seats and sofas de bank.... Dezelfde bank... Inclusief doorgezakte hoek. Weer contact opgenomen met seats and sofas en we "mogen de bank terugbrengen" zodat deze hersteld kan worden. Na lang denken begrijp ik waarom ze dezelfde bank hebben meegegeven. Nu kan het hele spelletje opnieuw beginnen. Waarom had ik ook niet beter gekeken toen we hem ophaalden, kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Wat kan ik nu nog doen?
In oktober 2013 hebben wij, na drie jaar sparen, een bank uitgezocht bij de seats and sofas in Drachten. Dit liep aanvankelijk allemaal goed en begin december werd deze bank ook geleverd. Echter bleek de bank te pluizen en was hij al doorgezakt voordat wij erop gezeten hadden. Na wat telefonisch contact en uiteindelijk na het sturen van een brief naar het hoofdkantoor hebben wij begin februari de bank teruggebracht en ter reparatie aangeboden. De volgende dag al werden we gebeld dat de bank terug ging naar de fabriek en aan het eind van de week werd er al gezegd dat er een nieuwe bank geleverd zou worden.
Nadat we herhaaldelijk telefonisch van het kastje naar de muur zijn gestuurd, hebben we contact opgenomen met het juridisch loket. Zij hebben de voorwaarden bestudeerd en kwamen tot de conclusie dat zij volgens hun eigen voorwaarden het bedrag moeten terugstorten. De aanvraag voor de terugstorting is per aangetekende brief eind april verstuurd, maar tot op de dag vandaag hebben wij niets gehoord van de Seats and Sofas in Drachten. Ook heet hoofdkantoor van de Seats and Sofas heeft niets van zich laten horen.
We zijn nu ten einde raad aangezien het juridisch loket alleen een gang naar de rechter als mogelijkheid ziet. Maar wij hebben geen rechtsbijstandsverzekering en zijn verder ook niet voldoende op de hoogte om zo'n zaak aan te kunnen spannen. Zijn hier nog mensen die een andere mogelijkheid zien?
===================
[update]
Na veel bellen bleek uiteindelijk de seats and sofas de brief wel te hebben ontvangen. Ze vonden zelf dat ze in hun recht stonden en vertelden dat een week later de bank zou komen. Ik heb dit per mail laten bevestigen en inderdaad leverde de seats and sofas de bank.... Dezelfde bank... Inclusief doorgezakte hoek. Weer contact opgenomen met seats and sofas en we "mogen de bank terugbrengen" zodat deze hersteld kan worden. Na lang denken begrijp ik waarom ze dezelfde bank hebben meegegeven. Nu kan het hele spelletje opnieuw beginnen. Waarom had ik ook niet beter gekeken toen we hem ophaalden, kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Wat kan ik nu nog doen?