LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur T Mobile hoger dan afgesproken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jm91

Factuur T Mobile hoger dan afgesproken

Ongelezen bericht door jm91 »

Ik heb in december mijn t mobile abonnement verlengd met twee jaar. Aanvankelijk wilde ik een sim only, aangezien dit goedkoper is. Ik kreeg een aanbod: iPhone 5s gratis, 5000 mb internet en onbeperkt bellen voor 61 euro, dit vond ik net iets te duur. Toen zei de medewerker soms wil een hogere bundel goedkoper uitvallen, en ja hoor: als je 10000 mb internet neemt betaal je slechts 59 euro per maand. Dit aanbod vond ik dan toch wel weer het overwegen waard en uiteindelijk ben ik akkoord gegaan.

In maart mijn eerste ontvangen: 67 euro, 8 euro duurder dan afgesproken! Klantenservice vervolgens gebeld, medewerker zei inderdaad u heeft gelijk, onze excuses hiervoor en het te veel betaalde bedrag wordt in mindering gebracht bij uw volgende, wel kloppende, factuur. Drie maanden later wordt er nog steeds 67 euro p/m in rekening gebracht.

Nu blijkt dat er een systematische fout was waardoor de 10000 mb internet voor een bedrag incl btw werd aangeboden terwijl dit excl btw moest zijn. Zonder ook maar enig contact wordt (tot twee keer toe!) dus meer geld afgeschreven dan waar ik voor getekend heb!!!!

Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. Deze keer is het 8 euro, volgende keer is het 80 euro te veel. Ik denk dat hier sprake is van een onrechtmatige daad, niet? Ik vertrouw t mobile niet echt meer. Wat is mijn rechtspositie in deze?

encore

Re: Factuur T Mobile hoger dan afgesproken

Ongelezen bericht door encore »

Heb jij bevestigt gekregen dat je abo 61 euri per maand is, inclusief btw?

jm91

encore schreef:Heb jij bevestigt gekregen dat je abo 61 euri per maand is, inclusief btw?
59 euro, jazeker. Zowel mondeling als per mail. Dit citeer ik uit een email. De 37,19 zou abusievelijk incl btw zijn aangeboden.
Jouw tariefplan: iPhone pakket € 10,00
T-Mobile Grenzeloos Consumer € 0,00
Bellen Onbeperkt € 24,00
Visual Voicemail iPhone € 1,99
Internet 10 GB extra snel € 37,19
T-Mobile Cloud Basis 5 € 0,00

Korting iPhone pakket
€ 1,9844 per maand

Actie: 24 maand(en) E 3,00 korting Bellen Onbeperkt
Actie: 24 maand(en) E9,00 korting Internet 10 GB

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

jm91 schreef:
encore schreef:Heb jij bevestigt gekregen dat je abo 61 euri per maand is, inclusief btw?
59 euro, jazeker. Zowel mondeling als per mail. Dit citeer ik uit een email. De 37,19 zou abusievelijk incl btw zijn aangeboden.
Jouw tariefplan: iPhone pakket € 10,00
T-Mobile Grenzeloos Consumer € 0,00
Bellen Onbeperkt € 24,00
Visual Voicemail iPhone € 1,99
Internet 10 GB extra snel € 37,19
T-Mobile Cloud Basis 5 € 0,00

Korting iPhone pakket
€ 1,9844 per maand

Actie: 24 maand(en) E 3,00 korting Bellen Onbeperkt
Actie: 24 maand(en) E9,00 korting Internet 10 GB
Het feit dat T-Mobile het internet voor 37 euro ipv 45 euro heeft aangeboden is niet jouw probleem. Als consument mag je ervanuit gaan dat alle prijzen inclusief btw zijn opgegeven, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Beetje vreemd verhaal, eerlijk gezegd. Je mag toch verwachten dat een medewerker weet om wat voor prijzen het gaat. Was het telefonisch besproken, of in de winkel? Als het in de winkel was is het een stuk makkelijker, gewoon er heen gaan, even de boel laten zien, en laat hun maar voor een oplossing zorgen.

Die oplossing kan twee kanten op: ontbinding van het contract (wegens dwaling denk ik), en aansluitend iets anders; of er kan voor die 24 maanden een permanente korting worden gegeven.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Beetje vreemd verhaal, eerlijk gezegd. Je mag toch verwachten dat een medewerker weet om wat voor prijzen het gaat. Was het telefonisch besproken, of in de winkel? Als het in de winkel was is het een stuk makkelijker, gewoon er heen gaan, even de boel laten zien, en laat hun maar voor een oplossing zorgen.

Die oplossing kan twee kanten op: ontbinding van het contract (wegens dwaling denk ik), en aansluitend iets anders; of er kan voor die 24 maanden een permanente korting worden gegeven.
Het verhaal is niet vreemd, er zat gewoon een fout in het systeem waardoor een aanbieding ex btw werd getoond ipv incl. btw. T-mobile heeft gewoon pech en moet het voor de prijs doen die is aangeboden en geaccepteerd door de klant.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is dat een vreemde fout in het systeem, die T-Mobile geld gaat kosten. Er van uitgaand, aangezien het een systeemfout is, dat jm91 niet de enige is die dit contract onder deze voorwaarden heeft afgesloten.

jm91

Ik denk inderdaad dat T Mobile een goede compensatie mag gaan aanbieden, anders overweeg ik om het contract te laten ontbinden. Het ergste in deze vind ik dat er, tot twee keer toe, meer geld is afgeschreven dan dat er is afgesproken, zonder enig bericht.

Volgens t mobile betreft het overigens een ieder met een 10000 mb internet bundel.

maanuil

Ongelezen bericht door maanuil »

Wij zijn ook verrast door FTMSC kosten bij T-Mobile (zoon en vrouw en misschien ook mijn dochter). Dat zou uitgezocht moeten worden hoe dat zo makkelijk kan.

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Wat hebben FTMSC kosten met die topic te maken?
FTMSC kosten worden vaak zelf veroorzaakt door in apps op reclame te klikken.
( Er is een fantastiche what app update/ Je hebt een iphone gewonnen/ Hoeveel is 2 + 2 win nu!)

Als je dan gaat klikken mis je de hele kleine verstopte lettertjes dat je een abonnement aangaat.

Je kan bij T-Mobile een onderzoek laten starten maar daar komt in 99,9% van de gevallen uit dat de gebruiker het zelf aktief heeft gemaakt.

De mensen achter deze rommel zouden ze eens aan moeten pakken.
Via http://www.payinfo.nl/ kan je je afmelden en er achter komen waar je een abonnement op hebt.
Dit soort diensten zijn echt een kwelling , overheid zou er eens meer aan moeten doen.

Claire-27

Ongelezen bericht door Claire-27 »

Ik heb exact het zelfde meegemaakt bij T-mobile. Eveneens een 1000mb abonnement afgesloten voor €14,50 en iedere factuur is bóven de €21,00 gewoon binnen de bundel. Nooit vermeld dat de aanbieding éxclusief btw is. Joost mag weten waar die kosten binnen de bundel vandaan komen.

Met deze reactie hoop ik dat anderen gedupeerden zich ook melden want ik voel me EXTREEM opgelicht. Verder hoop ik dat mensen door het lezen van deze gedupeerden alert zijn en nimmer!! een contract afsluiten bij T-mobile.

Wordt vervolgd, T mobile dan.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2015 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, fouten worden gemaakt. Dat is geen oplichting. Probleem is om bij zulke grote bedrijven de fout toegegeven te krijgen en vooral rechtgezet.
Mijn advies: blijf netjes en correct en kaart het probleem bij hun aan

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Claire-27 schreef:Ik heb exact het zelfde meegemaakt bij T-mobile. Eveneens een 1000mb abonnement afgesloten voor €14,50 en iedere factuur is bóven de €21,00 gewoon binnen de bundel. Nooit vermeld dat de aanbieding éxclusief btw is. Joost mag weten waar die kosten binnen de bundel vandaan komen.

Met deze reactie hoop ik dat anderen gedupeerden zich ook melden want ik voel me EXTREEM opgelicht. Verder hoop ik dat mensen door het lezen van deze gedupeerden alert zijn en nimmer!! een contract afsluiten bij T-mobile.

Wordt vervolgd, T mobile dan.
Ik lees nergens dat u hierover contact heeft gehad met tmobile, wat zeiden ze als u dat wel heeft gedaan, zo niet, bellen! Als dit een fout is zal die hersteld worden.

Weet niet waar u het idee vandaan heeft dat 14,50 euro het ex btw bedrag is van 21 euro, maar ik reken voor het gemak even met 21% btw, en als ik dat bij 14,50 optel kom ik op 17,55 uit, dus die verklaring gaat niet op.... :wink:

Gesloten