| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Knoeiboel Essent
Knoeiboel Essent
Sinds kort heb ik een conflict met Essent. Daar waar ik altijd tevreden was over Essent, ben ik dat sinds de overstap van Eneco naar Essent niet meer. Eerst kwam de belofte goedkoper te zijn dan Eneco die niet waar bleek te zijn. Sterker nog ik was ruim duurder uit. Maar oke wij verbruiken dus wij betalen. En nu gaat het goed mis.
Elke maand wordt automatisch een voorschot afgeschreven van mijn rekening. Nu is er twee keer een storno geweest, wat niet leuk is, maar kan gebeuren. Bij het daaropvolgende mailtje wat Essent netjes stuurde heb ik meteen het bedrag wat open stond overgemaakt. Nog steeds niks aan de hand. Nu krijg ik 22 april een mailtje. Ik denk bij mezelf Öke er zal wel gestorneerd zijn ofzo, ik betaal meteen." Zo gedacht zo gedaan. Een week of twee later krijg ik een telefoontje. ik zou april niet hebben voldaan en of ik dat met spoed binnen een week wil overmaken anders betaal ik 20 euro boete. Ik kijk al mijn betaal gegevens na en zie dat er maandelijks gewoon een betaling is gedaan en dat het bedrag dat ik in april heb betaald niet gestorneerd is. Ik verteld dat tegen de medewerkster en we komen tot de conclusie dat er inderdaad geen sprake is van een betalingsachterstand maar vermoedelijk een verkeerde kenmerk. Maar of ik dan toch zo snel mogelijk dat bedrag wil overmaken. Een mail met kenmerk of reminder kunnen ze niet sturen. Natuurlijk, maar niet omdat er een achterstand is, gewoon omdat ik een rekening moet betalen. Ik accepteer dan ook niet dat er een verhaal of hulpinstantie wordt gedaan en dat ze opeens zegt dat ik voor woensdag moet betalen omdat er anders een boete bij komt, immers er is geen sprake van achterstand. Ik vraag naar een leidinggevende, maar die schijnt er niet te zijn. Ik word zelfs erg boos. We komen eerst tot de conclusie dat er geen betalingsachterstand is en vervolgens word er een standaard verhaal opgedreund met er is wel een betalingsachterstand. Nee niet dus.
Woensdag heb ik dus niet betaald. En vrijdag komt er een rekening met een boete van 20 euro. Ik heb het bedrag voldaan minus de 20 euro. Er was en is geen sprake van een achterstand. Ik bel erover en krijg een nog waziger verhaal. De bank zou 27 maart gestorneerd hebben. Niet dus volgens mijn afschriften. Het lag allemaal aan mij. Ik heb alle bewijzen van betalingen erbij gezocht en bel ze op. Nee dat kan niet alleen via een mail. Ik dus maar weer een mail gemaakt. Alle bewijzen erbij gevoegd. Krijg ik zeer snel een terugbeldame. Ze had met haar leidinggevende gesproken en de 20 euro hoefde ik niet te betalen. Ik blij, maar daarna... Nee want het was een incident bij mij. Hoezo bij mij!?!? Ik heb geen betalingsachterstand gehad en dus is een boete daarover onjuist. Stoom uit mijn oren. Heeft u het mailtje gelezen. Mevrouw ik snap dat alles onduidelijk is.. Nee voor mij is het glashelder. Ik ga naar een andere leverancier. Ik voldoe aan mijn betalingsverplichting en jullie maken er een zooitje van. Maar fijn dat die 20 euro niet betaald hoeft te worden.
Ik ga over naar Eneco, maar die 20 euro heeft Essent van mijn eindafrekening afgehaald. In plaats van 603,63 kreeg ik 583,63 euro terug.
Moet ik het hierbij laten zitten?
Of moet ik straks ook maar 80 euro opzegboete betalen omdat ik voortijdig overstap?
Elke maand wordt automatisch een voorschot afgeschreven van mijn rekening. Nu is er twee keer een storno geweest, wat niet leuk is, maar kan gebeuren. Bij het daaropvolgende mailtje wat Essent netjes stuurde heb ik meteen het bedrag wat open stond overgemaakt. Nog steeds niks aan de hand. Nu krijg ik 22 april een mailtje. Ik denk bij mezelf Öke er zal wel gestorneerd zijn ofzo, ik betaal meteen." Zo gedacht zo gedaan. Een week of twee later krijg ik een telefoontje. ik zou april niet hebben voldaan en of ik dat met spoed binnen een week wil overmaken anders betaal ik 20 euro boete. Ik kijk al mijn betaal gegevens na en zie dat er maandelijks gewoon een betaling is gedaan en dat het bedrag dat ik in april heb betaald niet gestorneerd is. Ik verteld dat tegen de medewerkster en we komen tot de conclusie dat er inderdaad geen sprake is van een betalingsachterstand maar vermoedelijk een verkeerde kenmerk. Maar of ik dan toch zo snel mogelijk dat bedrag wil overmaken. Een mail met kenmerk of reminder kunnen ze niet sturen. Natuurlijk, maar niet omdat er een achterstand is, gewoon omdat ik een rekening moet betalen. Ik accepteer dan ook niet dat er een verhaal of hulpinstantie wordt gedaan en dat ze opeens zegt dat ik voor woensdag moet betalen omdat er anders een boete bij komt, immers er is geen sprake van achterstand. Ik vraag naar een leidinggevende, maar die schijnt er niet te zijn. Ik word zelfs erg boos. We komen eerst tot de conclusie dat er geen betalingsachterstand is en vervolgens word er een standaard verhaal opgedreund met er is wel een betalingsachterstand. Nee niet dus.
Woensdag heb ik dus niet betaald. En vrijdag komt er een rekening met een boete van 20 euro. Ik heb het bedrag voldaan minus de 20 euro. Er was en is geen sprake van een achterstand. Ik bel erover en krijg een nog waziger verhaal. De bank zou 27 maart gestorneerd hebben. Niet dus volgens mijn afschriften. Het lag allemaal aan mij. Ik heb alle bewijzen van betalingen erbij gezocht en bel ze op. Nee dat kan niet alleen via een mail. Ik dus maar weer een mail gemaakt. Alle bewijzen erbij gevoegd. Krijg ik zeer snel een terugbeldame. Ze had met haar leidinggevende gesproken en de 20 euro hoefde ik niet te betalen. Ik blij, maar daarna... Nee want het was een incident bij mij. Hoezo bij mij!?!? Ik heb geen betalingsachterstand gehad en dus is een boete daarover onjuist. Stoom uit mijn oren. Heeft u het mailtje gelezen. Mevrouw ik snap dat alles onduidelijk is.. Nee voor mij is het glashelder. Ik ga naar een andere leverancier. Ik voldoe aan mijn betalingsverplichting en jullie maken er een zooitje van. Maar fijn dat die 20 euro niet betaald hoeft te worden.
Ik ga over naar Eneco, maar die 20 euro heeft Essent van mijn eindafrekening afgehaald. In plaats van 603,63 kreeg ik 583,63 euro terug.
Moet ik het hierbij laten zitten?
Of moet ik straks ook maar 80 euro opzegboete betalen omdat ik voortijdig overstap?
Re: Knoeiboel Essent
Nee de storno boekingen zijn inderdaad vanwege saldo te kort. Daarna zijn ze handmatig voldaan. Dus er is wel degelijk elke maand een afschrijving die gelukt is (om het zo maar te zeggen) Dat is gecontroleerd en dat bewijs is ook meegeleverd.
In hun administratie was te zien dat mei wel betaald was in april, maar april niet. Terwijl ik mei in mei betaal.
In hun administratie was te zien dat mei wel betaald was in april, maar april niet. Terwijl ik mei in mei betaal.
Re: Knoeiboel Essent
Als je nou gewoon zorgt voor voldoende saldo, zodat de incasso's gewoon geïnd kunnen worden, voorkom je dit soort problemen/verwarringenMousje schreef:Nee de storno boekingen zijn inderdaad vanwege saldo te kort. Daarna zijn ze handmatig voldaan. Dus er is wel degelijk elke maand een afschrijving die gelukt is (om het zo maar te zeggen) Dat is gecontroleerd en dat bewijs is ook meegeleverd.
In hun administratie was te zien dat mei wel betaald was in april, maar april niet. Terwijl ik mei in mei betaal.
Re: Knoeiboel Essent
Want een ontzettend waardevolle tip.thecure schreef:Als je nou gewoon zorgt voor voldoende saldo, zodat de incasso's gewoon geïnd kunnen worden, voorkom je dit soort problemen/verwarringenMousje schreef:Nee de storno boekingen zijn inderdaad vanwege saldo te kort. Daarna zijn ze handmatig voldaan. Dus er is wel degelijk elke maand een afschrijving die gelukt is (om het zo maar te zeggen) Dat is gecontroleerd en dat bewijs is ook meegeleverd.
In hun administratie was te zien dat mei wel betaald was in april, maar april niet. Terwijl ik mei in mei betaal.
Ik ben hier ook zo geweldig mee geholpen.
Misschien nog meer tips
Re: Knoeiboel Essent
Energie betaal je altijd een maand van te voren. Het is dus niet mogelijk dat je mei in mei betaald hebt. Je hebt waarschijnlijk ( zoals essent ook zei) mei in april betaald. Je dacht dat je daar april betaald hebt en die mist dus nog steeds. De rekening in mei was die van juni.
het ziet er dus naar uit dat Essent het aan het juiste eind heeft.
het ziet er dus naar uit dat Essent het aan het juiste eind heeft.
Re: Knoeiboel Essent
ja wat verwacht je dan? Er kunnen incasso's niet geboekt worden omdat er geen saldo is, er ontstaat verwarring en je geeft essent de schuld. Waarom het probleem niet bij de bron aanpakken?Mousje schreef:Want een ontzettend waardevolle tip.thecure schreef:Als je nou gewoon zorgt voor voldoende saldo, zodat de incasso's gewoon geïnd kunnen worden, voorkom je dit soort problemen/verwarringenMousje schreef:Nee de storno boekingen zijn inderdaad vanwege saldo te kort. Daarna zijn ze handmatig voldaan. Dus er is wel degelijk elke maand een afschrijving die gelukt is (om het zo maar te zeggen) Dat is gecontroleerd en dat bewijs is ook meegeleverd.
In hun administratie was te zien dat mei wel betaald was in april, maar april niet. Terwijl ik mei in mei betaal.![]()
Ik ben hier ook zo geweldig mee geholpen.![]()
Misschien nog meer tipsOf alleen van dit kaliber
Re: Knoeiboel Essent
Kansloos verhaal! Je zorgt er zelf niet voor om genoeg saldo te hebben voor je energierekening maar beschuldigt vervolgens het energiebedrijf? Ga toch fietsen, wat een non-issue! Twintig euro? Mensen als jij zouden tweeduizend euro boete moeten krijgen.Mousje schreef:Ik ga over naar Eneco, maar die 20 euro heeft Essent van mijn eindafrekening afgehaald. In plaats van 603,63 kreeg ik 583,63 euro terug.
Moet ik het hierbij laten zitten?
Of moet ik straks ook maar 80 euro opzegboete betalen omdat ik voortijdig overstap?
Re: Knoeiboel Essent
Mijn mening is als er een week onvoldoende saldo is en je krijgt een reminder e je betaald die op tijd dat er geen achterstallige betaling is.
Of zie ik dat verkeerd.
@Angel elke maand betaal je voor de 11e in die maand. Dat is ook altijd gebeurd. Ik kan aan de hand van bank afschriften aantonen dat ik elke maand betaald heb.
Een medewerker aan de telefoon beweerde dat ik 27 maart een storno boeking had en dat heb ik ook bewezen aan de hand van kopie afschriften dat dat niet het geval was.
Ergo conclusio: Elke maand is er netjes een betaling gedaan naar Essent.
Elke maand geen enkele uitgezonderd. Conform mijn betaalafschriften. Los van of er storno/afgekeurde betaal opdrachten zijn geweest, want ook die zijn binnen een week weer rechtgetrokken (2 totaal)
En ja het is maar 20 euro, is niet veel klopt, maar het gaat mij om het principe dat ik elke maand betaal en dat er dan wordt gezegd er is een achterstand. Drie mensen los van elkaar hebben meegekeken in mijn bank afschriften en komen tot dezelfde conclusie:
Er was en is geen betaalachterstand.
Of zie ik dat verkeerd.
@Angel elke maand betaal je voor de 11e in die maand. Dat is ook altijd gebeurd. Ik kan aan de hand van bank afschriften aantonen dat ik elke maand betaald heb.
Een medewerker aan de telefoon beweerde dat ik 27 maart een storno boeking had en dat heb ik ook bewezen aan de hand van kopie afschriften dat dat niet het geval was.
Ergo conclusio: Elke maand is er netjes een betaling gedaan naar Essent.
Elke maand geen enkele uitgezonderd. Conform mijn betaalafschriften. Los van of er storno/afgekeurde betaal opdrachten zijn geweest, want ook die zijn binnen een week weer rechtgetrokken (2 totaal)
En ja het is maar 20 euro, is niet veel klopt, maar het gaat mij om het principe dat ik elke maand betaal en dat er dan wordt gezegd er is een achterstand. Drie mensen los van elkaar hebben meegekeken in mijn bank afschriften en komen tot dezelfde conclusie:
Er was en is geen betaalachterstand.
Re: Knoeiboel Essent
zoals ik het lees, staat er:Mousje schreef:Mijn mening is als er een week onvoldoende saldo is en je krijgt een reminder e je betaald die op tijd dat er geen achterstallige betaling is.
Of zie ik dat verkeerd.
@Angel elke maand betaal je voor de 11e in die maand. Dat is ook altijd gebeurd. Ik kan aan de hand van bank afschriften aantonen dat ik elke maand betaald heb.
Een medewerker aan de telefoon beweerde dat ik 27 maart een storno boeking had en dat heb ik ook bewezen aan de hand van kopie afschriften dat dat niet het geval was.
Ergo conclusio: Elke maand is er netjes een betaling gedaan naar Essent.
Elke maand geen enkele uitgezonderd. Conform mijn betaalafschriften. Los van of er storno/afgekeurde betaal opdrachten zijn geweest, want ook die zijn binnen een week weer rechtgetrokken (2 totaal)
En ja het is maar 20 euro, is niet veel klopt, maar het gaat mij om het principe dat ik elke maand betaal en dat er dan wordt gezegd er is een achterstand. Drie mensen los van elkaar hebben meegekeken in mijn bank afschriften en komen tot dezelfde conclusie:
Er was en is geen betaalachterstand.
ik heb iedere maand keurig betaald, maar ik heb twee keer het geld weer terug laten boeken.
dan kan ik mij voorstellen dat er verwarring optreedt bij essent.
deze vind ik ook wel leuk
Nu is er twee keer een storno geweest, wat niet leuk is, maar kan gebeuren.
nee, dat kan niet gebeuren.
storneren is iets dat u zelf doet.
en ja, als u te vroeg hebt opgezegd, moet u waarschijnlijk een boete betalen.
dat heb je als je contracten afsluit.
Re: Knoeiboel Essent
Zo zou je het kunnen lezen ja. Maar je weet dat het zo niet bedoeld is.ruud_a schreef:zoals ik het lees, staat er:Mousje schreef:Mijn mening is als er een week onvoldoende saldo is en je krijgt een reminder e je betaald die op tijd dat er geen achterstallige betaling is.
Of zie ik dat verkeerd.
@Angel elke maand betaal je voor de 11e in die maand. Dat is ook altijd gebeurd. Ik kan aan de hand van bank afschriften aantonen dat ik elke maand betaald heb.
Een medewerker aan de telefoon beweerde dat ik 27 maart een storno boeking had en dat heb ik ook bewezen aan de hand van kopie afschriften dat dat niet het geval was.
Ergo conclusio: Elke maand is er netjes een betaling gedaan naar Essent.
Elke maand geen enkele uitgezonderd. Conform mijn betaalafschriften. Los van of er storno/afgekeurde betaal opdrachten zijn geweest, want ook die zijn binnen een week weer rechtgetrokken (2 totaal)
En ja het is maar 20 euro, is niet veel klopt, maar het gaat mij om het principe dat ik elke maand betaal en dat er dan wordt gezegd er is een achterstand. Drie mensen los van elkaar hebben meegekeken in mijn bank afschriften en komen tot dezelfde conclusie:
Er was en is geen betaalachterstand.
ik heb iedere maand keurig betaald, maar ik heb twee keer het geld weer terug laten boeken.
dan kan ik mij voorstellen dat er verwarring optreedt bij essent.
deze vind ik ook wel leuk
Nu is er twee keer een storno geweest, wat niet leuk is, maar kan gebeuren.
nee, dat kan niet gebeuren.
storneren is iets dat u zelf doet.
en ja, als u te vroeg hebt opgezegd, moet u waarschijnlijk een boete betalen.
dat heb je als je contracten afsluit.
En nee die storno heb ik niet zelf gedaan. (plaat voor de kop) de bank boekt af en je hebt niet het volledige saldo en boekt het weer terug. Heb ik geen handeling aan hoeven te doen.
Re: Knoeiboel Essent
Tip: hou gewoon je saldo in de gaten en boek desnoods wat over van je spaarrekening als je echt tekort komt.
Re: Knoeiboel Essent
misschien dat ik mij vergis, maar ik weet niet beter dan dat een bank bij onvoldoende saldo gewoon geen geld overboekt.Mousje schreef:Zo zou je het kunnen lezen ja. Maar je weet dat het zo niet bedoeld is.ruud_a schreef:zoals ik het lees, staat er:Mousje schreef:Mijn mening is als er een week onvoldoende saldo is en je krijgt een reminder e je betaald die op tijd dat er geen achterstallige betaling is.
Of zie ik dat verkeerd.
@Angel elke maand betaal je voor de 11e in die maand. Dat is ook altijd gebeurd. Ik kan aan de hand van bank afschriften aantonen dat ik elke maand betaald heb.
Een medewerker aan de telefoon beweerde dat ik 27 maart een storno boeking had en dat heb ik ook bewezen aan de hand van kopie afschriften dat dat niet het geval was.
Ergo conclusio: Elke maand is er netjes een betaling gedaan naar Essent.
Elke maand geen enkele uitgezonderd. Conform mijn betaalafschriften. Los van of er storno/afgekeurde betaal opdrachten zijn geweest, want ook die zijn binnen een week weer rechtgetrokken (2 totaal)
En ja het is maar 20 euro, is niet veel klopt, maar het gaat mij om het principe dat ik elke maand betaal en dat er dan wordt gezegd er is een achterstand. Drie mensen los van elkaar hebben meegekeken in mijn bank afschriften en komen tot dezelfde conclusie:
Er was en is geen betaalachterstand.
ik heb iedere maand keurig betaald, maar ik heb twee keer het geld weer terug laten boeken.
dan kan ik mij voorstellen dat er verwarring optreedt bij essent.
deze vind ik ook wel leuk
Nu is er twee keer een storno geweest, wat niet leuk is, maar kan gebeuren.
nee, dat kan niet gebeuren.
storneren is iets dat u zelf doet.
en ja, als u te vroeg hebt opgezegd, moet u waarschijnlijk een boete betalen.
dat heb je als je contracten afsluit.
En nee die storno heb ik niet zelf gedaan. (plaat voor de kop) de bank boekt af en je hebt niet het volledige saldo en boekt het weer terug. Heb ik geen handeling aan hoeven te doen.
dus ook niet terugboekt.
Re: Knoeiboel Essent
Bij sommige banken kun je afspreken dat je tot een bepaald bedrag rood mag staan.
Re: Knoeiboel Essent
maar dan boeken ze het niet terug.47712 schreef:Bij sommige banken kun je afspreken dat je tot een bepaald bedrag rood mag staan.
Re: Knoeiboel Essent
Essent heeft vandaag met mij contact gehad.
Ik krijg de 20 euro terug.
Zeker na alle bewijzen die er overlegd waren en dat ik al van een medewerkster de toezegging had gehad dat die 20 euro niet betaald hoefde te worden, had dit nooit zo ver hoeven komen.
Essent toch nog bedankt dat er uiteindelijk wel geluisterd is.
Ik krijg de 20 euro terug.
Zeker na alle bewijzen die er overlegd waren en dat ik al van een medewerkster de toezegging had gehad dat die 20 euro niet betaald hoefde te worden, had dit nooit zo ver hoeven komen.
Essent toch nog bedankt dat er uiteindelijk wel geluisterd is.
Re: Knoeiboel Essent
ruud_a schreef:misschien dat ik mij vergis, maar ik weet niet beter dan dat een bank bij onvoldoende saldo gewoon geen geld overboekt.Mousje schreef:
Zo zou je het kunnen lezen ja. Maar je weet dat het zo niet bedoeld is.
En nee die storno heb ik niet zelf gedaan. (plaat voor de kop) de bank boekt af en je hebt niet het volledige saldo en boekt het weer terug. Heb ik geen handeling aan hoeven te doen.
dus ook niet terugboekt.
Niet misschien gewoon ja dus.
Maar goed het topic kan gesloten worden
Tenzij er nog meer mensen willen reageren die nooit een kleine saldo dip hebben gehad en dat graag iemand willen verwijten.
Re: Knoeiboel Essent
dat zijn dan toch minimaal twee dips geweest.Mousje schreef:ruud_a schreef:misschien dat ik mij vergis, maar ik weet niet beter dan dat een bank bij onvoldoende saldo gewoon geen geld overboekt.Mousje schreef:
Zo zou je het kunnen lezen ja. Maar je weet dat het zo niet bedoeld is.
En nee die storno heb ik niet zelf gedaan. (plaat voor de kop) de bank boekt af en je hebt niet het volledige saldo en boekt het weer terug. Heb ik geen handeling aan hoeven te doen.
dus ook niet terugboekt.
Niet misschien gewoon ja dus.
Maar goed het topic kan gesloten worden
Tenzij er nog meer mensen willen reageren die nooit een kleine saldo dip hebben gehad en dat graag iemand willen verwijten.
Re: Knoeiboel Essent
@ruud_a U krijgt een tien voor afzeiken en bijdehand doen en een 0 voor behulpzaamheid.
Maag je zelf gaan nadenken wat dat voor een forum betekend
Maag je zelf gaan nadenken wat dat voor een forum betekend
