KPN Alles-in-een opzeggen via kpn.nl lukt niet
Geplaatst: 31 mei 2014 22:39
Vandaag 30 mei 2014 wilde ik het Alles-in-één pakket van KPN stopzetten.
Laat ik voorop stellen dat ik dit uit kostenoverweging doe en dat het Alles-in-1 pakket van KPN erg uitgebreid is en dat ik zeker tevreden was, Online of Telfort of Tele2 is stukken goedkoper.
Op de site van KPN raden ze aan om je abonnement telefonisch stop te zetten.
Omdat ik meteen bewijs per e-mail wilde (voordat je het weet moet je anders alsnog een hele maand extra betalen!) leek het mij verstandig om dit via internet te doen via kpn.nl of kpn.com.
Wat ik toen te zien kreeg was geniaal:
Wanneer je categorie 'televisie' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende televisie-diensten te selecteren
Wanneer je categorie 'thuis bellen' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende 'thuis bellen' diensten te selecteren
1. Jouw abonnement(en)
Geef aan welke abonnement(en) je wilt opzeggen. Voor het invullen van dit formulier heb je specifieke klantgegevens nodig, die kun je vinden op je rekening. Zorg ervoor dat je deze bij de hand hebt
Pakketten
Een pakket bestaat uit verschillende diensten waaronder bijvoorbeeld internet , televisie en /of bellen en kun je herkennen aan de namen Alles-in-één Pakket, InternetPlusBellen, InternetPlusBellen + Interactieve TV of Internet + Interactieve TV.
Alles-in-één Pakket InternetPlusBellen Internet + Interactieve TV
Internet (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Televisie
Digitenne Interactieve TV (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Thuis Bellen
Vaste telefoonaansluiting Bellen via Internet (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Mobiel Bellen
Mobiel Internet (Let op: selecteer deze optie voor: Dongel en Mobiele internetkaart (dus niet internetten op mobiel))
Overige abonnementen
Hieronder vallen de abonnementen Service Thuis en E-mail Only.
* = verplicht veld
Ik had alles netjes aangevinkt, dus internet, telefoon en interactieve tv
Toch BLEVEN deze 2 regels terugkomen:
Wanneer je categorie 'televisie' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende televisie-diensten te selecteren
Wanneer je categorie 'thuis bellen' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende 'thuis bellen' diensten te selecteren
En het was niet mogelijk om op volgende te klikken (tenzij je én internet én telefonie 2x aanvinkt én zowel interactieve tv als digitenne aanvinkt.
Toen kon ik wél op verder klikken.
Alleen klopt dat natuurlijk niet, want ik heb geen digitenne!
Het stopzetten lukte niet, want je moest dan ook een digitenne abonnementsnummer invoeren.
Nogmaals geprobeerd met een andere browser: weer hetzelfde probleem!
Vervolgens 0800-0402 gebeld en aan een aardige dame genaamd Rachel doorgegeven dat ik het Alles-in-één pakket wilde stopzetten per 30 juni 2014 en u raadt het al: geen e-mail ontvangen.
Ik zal binnenkort op dit forum laten weten of het allemaal goed verlopen is, zonder een maand extra kosten.
Laat ik voorop stellen dat ik dit uit kostenoverweging doe en dat het Alles-in-1 pakket van KPN erg uitgebreid is en dat ik zeker tevreden was, Online of Telfort of Tele2 is stukken goedkoper.
Op de site van KPN raden ze aan om je abonnement telefonisch stop te zetten.
Omdat ik meteen bewijs per e-mail wilde (voordat je het weet moet je anders alsnog een hele maand extra betalen!) leek het mij verstandig om dit via internet te doen via kpn.nl of kpn.com.
Wat ik toen te zien kreeg was geniaal:
Wanneer je categorie 'televisie' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende televisie-diensten te selecteren
Wanneer je categorie 'thuis bellen' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende 'thuis bellen' diensten te selecteren
1. Jouw abonnement(en)
Geef aan welke abonnement(en) je wilt opzeggen. Voor het invullen van dit formulier heb je specifieke klantgegevens nodig, die kun je vinden op je rekening. Zorg ervoor dat je deze bij de hand hebt
Pakketten
Een pakket bestaat uit verschillende diensten waaronder bijvoorbeeld internet , televisie en /of bellen en kun je herkennen aan de namen Alles-in-één Pakket, InternetPlusBellen, InternetPlusBellen + Interactieve TV of Internet + Interactieve TV.
Alles-in-één Pakket InternetPlusBellen Internet + Interactieve TV
Internet (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Televisie
Digitenne Interactieve TV (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Thuis Bellen
Vaste telefoonaansluiting Bellen via Internet (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Mobiel Bellen
Mobiel Internet (Let op: selecteer deze optie voor: Dongel en Mobiele internetkaart (dus niet internetten op mobiel))
Overige abonnementen
Hieronder vallen de abonnementen Service Thuis en E-mail Only.
* = verplicht veld
Ik had alles netjes aangevinkt, dus internet, telefoon en interactieve tv
Toch BLEVEN deze 2 regels terugkomen:
Wanneer je categorie 'televisie' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende televisie-diensten te selecteren
Wanneer je categorie 'thuis bellen' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende 'thuis bellen' diensten te selecteren
En het was niet mogelijk om op volgende te klikken (tenzij je én internet én telefonie 2x aanvinkt én zowel interactieve tv als digitenne aanvinkt.
Toen kon ik wél op verder klikken.
Alleen klopt dat natuurlijk niet, want ik heb geen digitenne!
Het stopzetten lukte niet, want je moest dan ook een digitenne abonnementsnummer invoeren.
Nogmaals geprobeerd met een andere browser: weer hetzelfde probleem!
Vervolgens 0800-0402 gebeld en aan een aardige dame genaamd Rachel doorgegeven dat ik het Alles-in-één pakket wilde stopzetten per 30 juni 2014 en u raadt het al: geen e-mail ontvangen.
Ik zal binnenkort op dit forum laten weten of het allemaal goed verlopen is, zonder een maand extra kosten.