Pagina 1 van 1

jaarcontract?

Geplaatst: 01 mar 2004 15:58
door Gast
Geachte medewerk(st)er,

Graag wil ik het volgende vragen.

Op 31 januari 2003 ben ik van KPN naar UPC overgestapt w.b. telefonie. Omdat ik ADSL wilde ne maar niet van UPC vanwege de vele klachten heb ik eind oktober mijn abonnement schriftelijk opgezegd. UPC schijnt telefonisch contact te hebben gezocht wat schijnbaar niet lukte en stuurde mij een brief met het verzoek om contact op te nemen. Dit is niet gebeurt want ik had zoiets van : Als ze me willen spreken kunnen ze zelf wel bellen of het per brief meedelen.

Op 17 december is de KPN mijn telefoon om wezen zetten. Alles goed dus zult u denken. (want dat dacht ik ook). Tot mijn grote schrik krijg ik in januari mijn laatste afrekening waarop een bedrag van 87 Euro stond i.v.m vroegtijdig opzeggen van mijn abonnement.

Ik heb hierover UPC gebeld en deze vertelde dat ik schriftelijk moest reageren. Dit heb ik gedaan en mijn geld terug geeist om de volgende redenen:

Ik vind dat ze mij op de hoogte hadden moeten stellen want dan had ik gewacht tot 31 januari (jaarcontract)
ADSL had namelijk geen haast, is pas in februari aangelegd (papieren aanwezig).
Ze zeggen dat ik telefonisch niet te bereiken ben maar ik werd een week later wel gebeld met de vraag waarom ik opgezegd had ( plotseling veel beter bereikbaar?).
Waarom sturen ze een brief met een verzoek om te bellen en vermelden ze niet waarom het gaat. Als ze schriftelijk gemeld hadden was het ook goed geweest en had ik netjes het jaar afgemaakt.

Ik heb voorgesteld om de boete vanaf 17 december tot 31 januari te betalen maar ik kreeg een brief terug waarin stond:

Wij bieden onze excuses aan voor de te late berichtgeving. Indien de overeenkomst binnen een jaar wordt beeindigd is UPC gerechtigd de abonnee alsnog installatiekosten in rekening te brengen tegen het alsdan geldende tarief.

Ik vind persoonlijk dat men erop gewezen moet worden wanneer men klantenwerf actie's houdt.
Mijn vraag aan u is: Mag en kan dit zomaar en wat kan ik er nog tegen doen.

Met vr.groet;

T. Hogendoorn
Nijenbeek 26
3772 zg Barneveld[/b]

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 01 mar 2004 16:09
door Gast
Staat ook in de Algemene voorwaarden, en als je een overeenkomst hebt getekend voor een jaarcontract, ga je daar mee akkoord.

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 01 mar 2004 16:19
door Speed-Ray
Meneer/mevrouw Hogendoorn,

U wilt een reactie van een medewerker, maar hoop, dat het van mij ook mag.
Als u op de eerste factuur van telefonie kijkt, zal er hoogstwaarschijnlijk staan, dat de installatiekosten gratis waren ivm een jaarcontract.
Als u dan uw jaarcontract niet uitdient, dan vervalt die gratis installatie.
UPC heeft wat dat betreft dus inderdaad het recht om de kosten in rekening te brengen.

Verder als ze een brief sturen, waarin staat dat ze u niet konden bereiken en u verzoeken terug te bellen, lijkt het mij logisch, dat ze daarop wachten en niet blijven bellen.
Als u dan niet belt om te vragen waarom het gaat, dan konden zij u dus niet op de hoogte stellen. U wist, dat u een brief gestuurd had, dus het zou daarover kunnen zijn gegaan.

Nog 1 dingetje, als de ptt een pakketje langs brengt en u bent er niet, dan doen ze een briefje in de bus met de mededeling, dat u het af kan halen bij het postkantoor.
Dan blijft u toch ook niet wachten, totdat ze het misschien ooit nog een keer langs komen brengen.
Misschien een kromme vergelijking, maar komt op hetzelfde neer. U weet niet wat er in het pakje zit, maar zult het wel ophalen. Zo had u dus ook even kunnen bellen.

Los groetos,
Speed-Ray

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 01 mar 2004 16:20
door Gast
Wat voor klachten had je? Voldeed UPC niet aan haar verplichtingen?

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 08 mar 2004 21:20
door Gast
vraagje, heb je zwart op wit staan dat je accoord bent gegaan met een 'contract' van minimaal één jaar?
indien dit niet is, dan gelijk de opta een brief schrijven, met een CC naar UPC. ben je direct van het probleem af én je 87 euries terug.

www.opta.nl

succes

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 09 mar 2004 09:02
door Gast
In de overeenkomst staat, dat je bij ondertekening van dit contract gaat accoord gaat met de Algemene Voorwaarden.
Dus stuur maar naar de opta. Heb je weer even wat te doen.

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 10 mar 2004 08:49
door Gast
In de overeenkomst staat, dat je bij ondertekening van dit contract gaat accoord gaat met de Algemene Voorwaarden.
Dus stuur maar naar de opta. Heb je weer even wat te doen.
En wat denk je dat daarin staat ?? Ga jij deze maar even lezen, heb ook jij even wat te doen pietertje storms......

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 10 mar 2004 08:58
door Gast
De AV van UPC veranderen nog al eens zonder dat ze hun klanten hier van op de hoogte stellen.

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 10 mar 2004 09:23
door Gast
AV:
Artikel 14 Duur van de overeenkomst
14.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van een (1) jaar, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.

14.2 Indien de overeenkomst binnen een (1) jaar wordt beëindigd, is UPC gerechtigd de Abonnee alsnog installatiekosten in rekening te brengen tegen het alsdan geldende tarief.

Gastje heeft leren lezen!!!
Deze AV is van januari 2002 en is op dit punt niet veranderd.

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 10 mar 2004 10:03
door Gast
GAstje ik zei ook niet dit punt maar in het algemeen. LEZEN.

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 10 mar 2004 10:17
door Gast
Nou slimmerd,

Ik dacht dat dit er wel van getuigde dat ik het gelezen heb.
Maar ja, wie ben ik om jou ervan te weerhouden voorbarige (en verkeerde) conclusies te trekken.
De AV zijn trouwens gewoon te vinden op www.upc.nl.
Dus ipv dat ik het nog een keer voor jou ga typen, mag je er zelf heen.
Maar topic-technisch vond ik dit voldoende.

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 10 mar 2004 10:47
door Gast
Toch LEES je weer niet. Laten we er maar over ophouden.

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 10 mar 2004 10:56
door Gast
Waarom wil je er over ophouden?
Leg eens uit wat jij dan zou bedoelen!!!
In de AV staat het duidelijk en of je dat nou leest of LEEST (geen typefout), allebei de keren komt er hetzelfde uit.
In dit geval heeft UPC gelijk.
Ik weet, dat het moeilijk is te verkroppen, dat een bedrijf, wat je zo bezig houdt, in zijn recht staat.
Maar ja, de een kan beter omgaan met teleurstellingen, dan de ander.

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 10 mar 2004 11:05
door Gast
Eerst goed lezen dan zal ik antwoorden.

Ciao.

Re: jaarcontract?

Geplaatst: 10 mar 2004 11:26
door Gast
:cry: