LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ECI niet houden aan afspraken

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ajoris
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2014 19:05

ECI niet houden aan afspraken

Ongelezen bericht door ajoris »

Bij de ECI heb ik in het 4e kwartaal 2013 7 boeken afgenomen, die garant stonden voor 4 kwartaalafnames (4e kw 2013 en 1e t/m 3e kwartaal 2014). Dit is tevens bevestigd in een mail d.d. 21 november 2013 door [persoonsgegevens verwijderd] van ECI. Na deze mail stond dit ook op de site bij "mijn ECI" vermeld.

In april 2014 ontving ik van de ECI een boekenbon aangezien ik niet aan de kwartaalafname had voldoen. Ik heb telefonisch contact opgenomen en het bovenstaande aangekaart. Ze konden het 1e kwartaal terugdraaien, maar de rest van de afspraak kon niet doorgaan. Ik heb aangegeven dat ik het niet eens was met hun besluit en zij zouden dit verder nakijken en hierop terugkomen.

Nadat de betaling was geincasseerd en ik een mail ontving met de melding dat ze wat vertraging hadden opgelopen en nog zouden terugkomen op de vraag/klacht, heb ik een mail teruggestuurd met de klacht en de melding dat ik de betaling gestorneerd heb aangezien er nog geen terugkoppeling was geweest.
Op 19 mei ontving ik een herinnering (van betaling). Hier heb ik opnieuw via de site een reactie op gegeven en aangegeven dat er nog geen terugkoppeling is geweest op de klacht.

Vandaag 4 juni ontving ik een aanmaning. Hierop heb ik telefonisch contact gezocht met ECI en aangegeven wat het probleem was. Ik heb gezegd dat ik vandaag een oplossing wilde voor de boekenbon en dat ik reeds aan de kwartaalafnames t/m het 3e kwartaal 2014 voldoe. Mij werd doodleuk gezegd dat de afspraken die gemaakt zijn altijd ongedaan kunnen worden gemaakt. Het eerste kwartaal kon worden teruggedraaid en in de overige kwartalen moet ik voldoen aan de kwartaalafname of ik ontvang een boekenbon van € 25 per keer.

Ik heb hierop gereageerd dat ik hier niet mee akkoord ga, ik het zwart op wit heb staan en als dit de manier van zaken doen is ik per direct mijn lidmaatschap opzeg. Er werd mij toen verteld dat het lidmaatschap kon worden opgezegd, maar aangezien het vandaag 4 juni is en er een maand opzegtermijn is (dus ingang 4 juli), ik dan tot 1 oktober lid zou zijn en dus alsnog aan het 2e en 3e kwartaal moest voldoen.
Ook hier heb ik op gemeld dat ik hier niet mee akkoord ga, aangezien er door het gebrek aan afhandeling vanuit de ECI er reeds 2 maanden gepasseerd zijn en de fout van het 1e kwartaal niet bij mij ligt.

Ik hoop dat niemand dit probleem heeft, maar toch hoop ik dat er misschien iemand is die dit heeft meegemaakt en mij tips kan geven over de aanpak!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2014 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overtreden gedragsregels

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: ECI niet houden aan afspraken

Ongelezen bericht door encore »

Ik dacht dat de ECI allang failliet was. Ik vind het sowieso een oplichtersbende. Als je niks wil bestellen, dan bestel je toch niks en ook geen boekenbon?

lekker opzeggen, op je tong bijten en uitzitten dat "abonnement".

ECI Webcare
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2010 13:47
Locatie: Vianen
Contacteer:

Re: ECI niet houden aan afspraken

Ongelezen bericht door ECI Webcare »

Geachte Ajoris,
Graag zou ik u willen vragen om in een privé bericht uw klantgegevens door te geven zodat ik het een en ander kan controleren en dat we tot passende oplossing komen.

Met vriendelijke groet,

Alex List
ECI webcare

ajoris
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2014 19:05

Re: ECI niet houden aan afspraken

Ongelezen bericht door ajoris »

Ondertussen heb ik reactie gehad van ECI. Ik sta volledig in mijn recht en het wordt allemaal teruggedraaid. T/m het 3e kwartaal 2014 hoef ik geen afname meer te doen. Ondertussen heb ik wel mijn abonnement opgezegd, dus ik zal ook niets meer bestellen bij de ECI.
Het is fijn dat het nu afgehandeld is, alleen jammer dat dit gebeurd nadat je het bij Radar, Facebook en Kassa hebt moeten plaatsen om gehoord te worden.

Ik heb wel nog aangegeven dat de klantenservice, waar ik de eerste gesprekken mee gehad heb, ontzettend slecht te werk gaat en dat dit ze dus echt veel klanten kan kosten!

Gesloten