Pagina 1 van 1

Elektrische TREK fiets gekocht bij 12GoBiking

Geplaatst: 04 jun 2014 19:46
door Linda1991
Deze mail heeft mijn schoonvader onlangs naar 12GoBiking gestuurd.
Helaas gaan zij niet akkoord met zijn voorstel, terwijl voor de tweede keer een mankement aan dezelfde fiets ontstaan is. Dit net buiten de garantietijd, voor een fiets van dit bedrag mag je toch wel wat langer plezier verwachten?
Iemand tips hoe dit aan te pakken?

Tilburg 09-05-2014

Betreft : Ondeugdelijk produkt



Beste meneer/mevrouw



Op 16-07-2010 twee fietsen bij u gekocht een dames en heren elektrische fietsen van het merk Trek model L500 plus. De heren fiets vertoonde na enkele weken al gebreken,controler viel uit met als gevolg de ondersteuning plus verlichting lieten het afweten. Na een noodstop,auto verleende geen voorrang zat er een tik in het achterwiel.

Dit alles gebeurde nog in garantie tijd kortom fiets (heren) werd omgeruild door Trek op 29-11-2010.Dit betrof een model van 2011 omdat bouwjaar 2010 niet meer voorradig was.Nu was het geen auto maar een konijn wat plotseling overstak wederom een noodstop. Na dit voorval een tik in het achterwiel. Conclusie na drie jaar en vier maanden elektromotor van de fiets kapot. Op 02-05-2014 ben ik bij u in de winkel geweest om te vragen wat u hieraan kunt doen. U heeft toen een voorstel gedaan dat u 30% mee zou betalen aan de reparatiekosten. Met dit voorstel ben ik niet akkoord,omdat ik uw bijdrage te laag vind. Bij aanschaf van mijn elektrische fiets van 1760 euro had ik verwacht een langere tijd plezier te kunnen beleven aan deze fiets. De consumentenbond heeft mij bevestigd dat ik een levensduur van 10 jaar mag verwachten van een elektrische fiets van deze prijs. Volgens fietsersbond moet de elektromotor minimaal zo'n 50.000 km meegaan. Wij zijn beide recreatie fietsers dus woon-werkverkeer is niet van toepassing. Volgens de Nederlandse garantiewetgeving heb ik recht op een deugdelijk produkt gedurende de verwachte levensduur, Aangezien ik de fiets 3,5 jaar heb kunnen gebruiken,doe ik u het voorstel dat ik 35% van de reparatiekosten betaal en het overige deel zijnde 65% voor uw rekening is. Graag verzoek ik u vriendelijk om binnen twee weken te reageren op mijn brief. Ik hoop dat we dit geschil onderling kunnen oplossen en er geen externe partijen ingeschakeld hoeven te worden.



Met vriendelijke groet

Re: Elektrische TREK fiets gekocht bij 12GoBiking

Geplaatst: 04 jun 2014 20:06
door riddert
Als ik winkelier zou zijn had ik er weinig boodschap aan wat uw schoonvader en de consumentenbond vind en verwacht van de fiets. Dan komt schoonvader als de fiets acht jaar oud is nog bij iedere reparatie 20% van de kosten op de winkelier verhalen. Zou ik niet aan meewerken als winkelier zijnde, wat de consumentenbond daar ook van vind.

Re: Elektrische TREK fiets gekocht bij 12GoBiking

Geplaatst: 04 jun 2014 20:40
door Linda1991
riddert schreef:Als ik winkelier zou zijn had ik er weinig boodschap aan wat uw schoonvader en de consumentenbond vind en verwacht van de fiets. Dan komt schoonvader als de fiets acht jaar oud is nog bij iedere reparatie 20% van de kosten op de winkelier verhalen. Zou ik niet aan meewerken als winkelier zijnde, wat de consumentenbond daar ook van vind.
Ik vind het alles behalve normaal dat door 2x het zelfde (hard remmen) gelijk een mankement veroorzaakt wordt.