LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hotels in Spanje, ervaringen?
-
Hotels in Spanje, ervaringen?
Hallo
Ik wil dit jaar graag met mijn vriend op vakantie naar Spanje. Het gaat om een reis van 10 dagen (hierbinnen valt ook de busreis dus 7/8 dagen in het hotel).
We zijn aan het twijfelen tussen een aantal hotels en willen graag recente ervaringen van mensen weten, ook willen we ervaringen over de (bus)reisorganisaties.
Onze vraag:
Heeft er iemand ervaring met hotel Reymar Playa (Malgrat de Mar), hotel Alhambra (Malgrat de Mar) of hotel Fergus Espanyol (Calella)?
En heeft er ook iemand ervaring met de (bus)reisorganisaties Boosten en SolMar?
Alle plus en minpunten mogen genoemd worden, graag zelfs!
Alvast heel erg bedankt!
Ik wil dit jaar graag met mijn vriend op vakantie naar Spanje. Het gaat om een reis van 10 dagen (hierbinnen valt ook de busreis dus 7/8 dagen in het hotel).
We zijn aan het twijfelen tussen een aantal hotels en willen graag recente ervaringen van mensen weten, ook willen we ervaringen over de (bus)reisorganisaties.
Onze vraag:
Heeft er iemand ervaring met hotel Reymar Playa (Malgrat de Mar), hotel Alhambra (Malgrat de Mar) of hotel Fergus Espanyol (Calella)?
Alle plus en minpunten mogen genoemd worden, graag zelfs!
Alvast heel erg bedankt!
-
Re: Hotels in Spanje, ervaringen?
[Onnodig onvriendelijke opmerking verwijderd door de Moderator]
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... lonia.html
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... lonia.html
-
Sow zeg, ga eens wat eerder naar bed vanavond.
Heb genoeg gegoogled, daarom twijfel ik juist en wil ik nog meer recentere ervaringen.
Heb genoeg gegoogled, daarom twijfel ik juist en wil ik nog meer recentere ervaringen.
Bus? Pak lekker het vliegtuig!
-
[Reactie op verwijderde opmerking verwijderd door de Moderator]
ik denk dat het een heel logische vraag is omdat hotel Reymar geloof ik eens bij red mijn vakantie is geweest, maar dan niet omdat de kamers slecht zijn maar alleen het eten ofzoiets
ik denk dat het een heel logische vraag is omdat hotel Reymar geloof ik eens bij red mijn vakantie is geweest, maar dan niet omdat de kamers slecht zijn maar alleen het eten ofzoiets
[Reactie op verwijderde opmerking verwijderd door de Moderator]
Ook is een optie Topic Park, waar wij ook prettige ervaringen hebben op gedaan.
Toen hebben wij deze reizen met Boosten gedaan, waar niets op aan te merken valt.
Wat de vraag naar het hotel is, kan ik alleen het hotel Alhambra aan bevelen, de anderen ken ik niet.Onze vraag:
Ook is een optie Topic Park, waar wij ook prettige ervaringen hebben op gedaan.
Toen hebben wij deze reizen met Boosten gedaan, waar niets op aan te merken valt.
-
encore: Heb helaas enorme vliegangst haha.
blackwidow 1: Jup en Boosten verzekerd dat het niet zo erg is (vandaag gebeld) maar dat het wel verschilt per avond en dat we ook maar weinig hadden betaald (ik verwacht ook echt geen 5 sterren eten, maar ik hoop dat ik op z’n minst mag verwachten dat ik er niet doodziek van wordt toch?). Vertrouw het niet helemaal haha, dus vandaar nog eventjes navraag doen
eleven: Nee hoor trek me er ook niet veel van aan, dankjewel! Heel erg bedankt voor je reactie, je helpt ons erg verder!
Iedereen bedankt voor het reageren!
blackwidow 1: Jup en Boosten verzekerd dat het niet zo erg is (vandaag gebeld) maar dat het wel verschilt per avond en dat we ook maar weinig hadden betaald (ik verwacht ook echt geen 5 sterren eten, maar ik hoop dat ik op z’n minst mag verwachten dat ik er niet doodziek van wordt toch?). Vertrouw het niet helemaal haha, dus vandaar nog eventjes navraag doen
eleven: Nee hoor trek me er ook niet veel van aan, dankjewel! Heel erg bedankt voor je reactie, je helpt ons erg verder!
Een busreis met Boosten scheelt toch wel stukken tegenover een vliegreis.ValyrianSteel schreef:encore: Heb helaas enorme vliegangst haha.
-
Jup dat ook! Tenzij er een vliegaanbieding is natuurlijk, maar over het algemeen is Boosten veruit de goedkoupste (en SolMar ook wel).eleven schreef:Een busreis met Boosten scheelt toch wel stukken tegenover een vliegreis.ValyrianSteel schreef:encore: Heb helaas enorme vliegangst haha.
hallo, TS
laat ik niet mijn ervaringen vertellen met een "voordelige" busreis......
doe dit gewoon niet als het écht niet hoeft, eerste; je gezondheid gaat eraan.
als je mijn ervaringen wel wilt horen dan, laat maar weten.
het is amper nog normaal te noemen naar wat er gebeurt voor/tijdens een [jongeren]busreis.
pak de auto of het vliegtuig, ik heb u gewaarschuwd.
het is amper nog normaal te noemen naar wat er gebeurt voor/tijdens een [jongeren]busreis.
-
Haha zou het (als het niet te veel moeite is natuurlijk) graag willen weten! Het is trouwens wel een nachtreis (:jerwarm schreef:hallo, TS
dit kan ik volledig onderschrijven.jerwarm schreef:hallo, TS
vroeger met de bus naar italie geweest.
toen waren busreizen nog gewoon.
twee en een halve dag in de bus, met twee overnachtingen.
tegen de tijd dat je aankwam was je het helemaal zat.
tegen de tijd dat je weer thuis was nog erger, want dan zat je vakantie er op.
maar tegenwoordig rijden ze dacht ik dag en nacht door.
al die tijd in een stoel.
en geen bussiness class formaat waarschijnlijk.
Vraagstelling van TS was: Hotels in Spanie.ruud_a schreef:dit kan ik volledig onderschrijven.jerwarm schreef:hallo, TS
Vroeger was het anders , tegenwoordig vertrek je na de middag en de volgende dag morgens ben je in Spanie.
Een vliegreis naar een bestemming met de auto, op tijd aanwezig op het vliegveld , op plaats van bestemming misschien nog met de bus, tel uit je winst, wat de uren betreft dat je onderweg bent.
Om niet te vergeten heen en terug een dag kwijt.
En dan het prijskaartje niet vergeten.
het ging ook over busreizen.eleven schreef:Vraagstelling van TS was: Hotels in Spanie.ruud_a schreef:dit kan ik volledig onderschrijven.jerwarm schreef:hallo, TS
Vroeger was het anders , tegenwoordig vertrek je na de middag en de volgende dag morgens ben je in Spanie.
Een vliegreis naar een bestemming met de auto, op tijd aanwezig op het vliegveld , op plaats van bestemming misschien nog met de bus, tel uit je winst, wat de uren betreft dat je onderweg bent.
Om niet te vergeten heen en terug een dag kwijt.
En dan het prijskaartje niet vergeten.
ik ben ook geen liefhebber van vliegen, zeker naarmate de service steeds verder wordt uitgekleed en de sandwich wordt vevangen door een zakje chips.
en van schiphol word ik ook niet vrolijk, maar 24 uur of hoe lang het precies duurt in een bus, vind ik toch wel een slagje erger.
leuk voor de jeugd misschien, maar niet meer voor mijn oude botten.
Wij zijn regelmatig naar Malgrat de Mar / St. Susanna geweest, zowel met de bus (royal class) als met het vliegtuig.
Zelf heb ik hele goede ervaringen met Hotel Sirius, Maripins, Tropic Parc, Papi, Sorra Daurada, Montagut en Sorra Do'r. Allen geboekt bij Solmar voor schappelijke prijzen. Als we met het vliegtuig gaan, verzorg ik zelf altijd de vliegtickets bij Transavia (aanbiedingen) en de hotelkamer boek ik altijd ook bij Solmar. (autoreizen)
Btw....Reymar Playa is niet hetzelfde als Hotel Reymar. Reymar is ook goed vertoeven en heel gezellig. Nou, keus genoeg dacht ik zo en anders even bij Zoover vergelijken.
Zelf heb ik hele goede ervaringen met Hotel Sirius, Maripins, Tropic Parc, Papi, Sorra Daurada, Montagut en Sorra Do'r. Allen geboekt bij Solmar voor schappelijke prijzen. Als we met het vliegtuig gaan, verzorg ik zelf altijd de vliegtickets bij Transavia (aanbiedingen) en de hotelkamer boek ik altijd ook bij Solmar. (autoreizen)
Btw....Reymar Playa is niet hetzelfde als Hotel Reymar. Reymar is ook goed vertoeven en heel gezellig. Nou, keus genoeg dacht ik zo en anders even bij Zoover vergelijken.
ValyrianSteel schreef:Haha zou het (als het niet te veel moeite is natuurlijk) graag willen weten! Het is trouwens wel een nachtreis (:jerwarm schreef:hallo, TS
dat dacht ik al, die heb ik namelijk ook gemaakt die nachtreis.. .
oké, om bij het begin te beginnen, wij [met een groepje] wilden een goedkope reis maken naar het buitenland, om precies te zijn Cap'de agde in France aan de mediterranee.
ik was toen 24 of zoiets en zal het nooit meer vergeten, [nu 37]
we moesten opstappen met een voucher op een centraal opstappunt in Rotterdam, om 13:00 zou de bus vertrekken, wij waren daar een uur te vroeg of zoiets,
er stonden DIVERSE bussen met allerlei bestemmingen + allerlei nummers erop maar niemand wist waar die bus echt heenging en of hij/zij op die bus moest, dit moest je dan vragen aan de chauffeur die soms gewoon nog een bak koffie zat te drinken en je het dus niet kon vragen,,,, [internet had je nog niet?? om ff snel te checken] iedereen door mekaar heen lopen/rennen, vragen stellen en met bagage slepen...
ja; voor hetzelfde geldt is dit niet onze bus.... bagage er maar weer uit.
ik denk dat we al 4/5 bussen hadden gehad met erin/eruit voordat we echt zeker wisten dat dit nummer dan echt de goede was.
wij vol goede moed, we gaan nu naar France!!
ehm..... not.
via Rotterdam zijn we na 5 oppikplekken gehad te hebben onderweg naar limburg uiteindelijk [al behoorlijk gaar] aangekomen in Maastricht. >>> daar stond op dat moment "de bus" die wij allemaal ff wilde zien. Je weet wel dat programma waarbij JOP nog een liedje had gemaakt,
"jij bent de zon, jij bent de zee etc.... "
Staan we in Maastricht parkeert die bus op een grote parking en moeten we wachten op diverse andere reisbussen en moest er WEER overgestapt worden, hetgeen de tumult/stress en paniek inmiddels [je zou de goede bus niet nemen] alleen maar erger maakte...
toch gelukt, wij vonden de goede reisbus, jeeeeh......
inmiddels was het al 17:30 en we waren Nederland nog niet eens uit!
Eindelijk gaan we nu echt op weg....hehe.... op naar France! jeeww... iik was al behoorlijk gaar, zijn ook fotoos van genomen.
maargoed; we zijn net de grens over en de biervoorraad was al op. Deze was namelijk al vanaf Rotterdam aangevallen en was de bedoeling voor de hele trip... zo niet bij ons...
van verveling ging iedereen maar lopen "grappen"/moppen tappen en van alles door mekaar eten.
En er was geen toilet, althans niet voor de "grote" boodschap want toilet was 80% zei de chauffeur.
Opzich een beste kerel.
Wat dat doet als een hele bus vol mensen raar loopt te vreten/zuipen met de maag en digestie hoef ik denk ik niet uit te leggen.
voordat de bus bij Parijs aangekomen was rook het al naar zweetsokken/parfum/methaan/verschaalde bierlucht, een putlucht!!
de bus is toen 1 keer gestopt ergens bij Lyon geloof ik voor een sanitaire stop,
daarna heeft ie zonder te stoppen achter mekaar doorgetrapt om alle oppiktijd die hij in Nederland verloren was daarmee weer in te halen.
gevolg; iedereen kakt in en wil gaan slapen> bus rijdt de gehele nacht door.
ooit je schoenen uitgetrokken in de bus? niet doen want je krijgt ze niet meer aan.
ooit proberen te slapen in een bus? gaat je niet lukken tenzij je een stuk in je kraag hebt. Je kan niet liggen omdat je je benen kwijt moet onder je voorgangerstoel! Maarja, dat past niet helemaal lekker dus moet je ze eronder proppen, een beetje schuin gaan liggen....
lekker slapen? nee!!! Begin ik net een beetje de slaap te vatten en dommel weg... krak! mijn voorganger besluit ineens platter te gaan liggen en mijn benen zitten helemaal klem. klaarwakker!
dan maar in het gangpad, heerlijk. Niet dus, 1 of andere slaapdronken......$$%#@!@^&* gaat boven op me staan omdat ie naar de plee wilt...
toen werd het niets meer met slapen en ben ik bij de chauffeur gaan zitten.
TOTAAL verrot door het slaapritme gebrek en de hele reis werden we om 5:00 ergens in die geest bij de camping gedropt.
ik was er zo doorheen dat ik mijn stretcher en slaapzak heb gepakt en in het gras ben gaan slapen.
om 8:00 konden we pas de camping op.
de terugreis was minder erg omdat vrienden ons met MIJN auto achterna gereden zijn een paar dagen daarna en ik met hun terugreed.
de terugreis is mij dus bespaard gebleven hoewel ik voor de volledige reis had betaald.
ga dus NOOIT met een reisbus!
maargoed; we zijn net de grens over en de biervoorraad was al op. Deze was namelijk al vanaf Rotterdam aangevallen en was de bedoeling voor de hele trip... zo niet bij ons...
van verveling ging iedereen maar lopen "grappen"/moppen tappen en van alles door mekaar eten.
En er was geen toilet, althans niet voor de "grote" boodschap want toilet was 80% zei de chauffeur.
Opzich een beste kerel.
Wat dat doet als een hele bus vol mensen raar loopt te vreten/zuipen met de maag en digestie hoef ik denk ik niet uit te leggen.
voordat de bus bij Parijs aangekomen was rook het al naar zweetsokken/parfum/methaan/verschaalde bierlucht, een putlucht!!
de bus is toen 1 keer gestopt ergens bij Lyon geloof ik voor een sanitaire stop,
daarna heeft ie zonder te stoppen achter mekaar doorgetrapt om alle oppiktijd die hij in Nederland verloren was daarmee weer in te halen.
gevolg; iedereen kakt in en wil gaan slapen> bus rijdt de gehele nacht door.
ooit je schoenen uitgetrokken in de bus? niet doen want je krijgt ze niet meer aan.
ooit proberen te slapen in een bus? gaat je niet lukken tenzij je een stuk in je kraag hebt. Je kan niet liggen omdat je je benen kwijt moet onder je voorgangerstoel! Maarja, dat past niet helemaal lekker dus moet je ze eronder proppen, een beetje schuin gaan liggen....
lekker slapen? nee!!! Begin ik net een beetje de slaap te vatten en dommel weg... krak! mijn voorganger besluit ineens platter te gaan liggen en mijn benen zitten helemaal klem. klaarwakker!
dan maar in het gangpad, heerlijk. Niet dus, 1 of andere slaapdronken......$$%#@!@^&* gaat boven op me staan omdat ie naar de plee wilt...
toen werd het niets meer met slapen en ben ik bij de chauffeur gaan zitten.
TOTAAL verrot door het slaapritme gebrek en de hele reis werden we om 5:00 ergens in die geest bij de camping gedropt.
ik was er zo doorheen dat ik mijn stretcher en slaapzak heb gepakt en in het gras ben gaan slapen.
om 8:00 konden we pas de camping op.
de terugreis was minder erg omdat vrienden ons met MIJN auto achterna gereden zijn een paar dagen daarna en ik met hun terugreed.
de terugreis is mij dus bespaard gebleven hoewel ik voor de volledige reis had betaald.
ga dus NOOIT met een reisbus!
Wat kunnen sommige mensen toch overdrijven. Niets mis met de busreis van tegenwoordig. De bussen zijn allen goed uitgerust met de modernste faciliteiten. Bijna ligstoel voor de nacht. Je natje en droogje aan boord, geserveerd door meestal een aardige host / hostes. (wel tegen betaling) Als je boft, ook nog aardige chauffeurs enz, enz.
Oke, ik geef toe, dat voor aleer je in Maastricht / Maarheze bent, je al half Nederland bent door geweest, maar dan tuft die ook lekker door, zodat in je de vroege ochtenduren op plaats van bestemming bent.
Wat ik soms ook niet begrijp, sommigen vinden een busreis niets, te lang enzo, maar men gaat wel 12 tot 24 uur opgevouwen in een krap vliegtuigstoeltje zitten om op verre bestemmingen te komen en dan is het opeens niet zo erg. Dat terwijl je in de bus bijna in de nacht languit kunt gaan en overdag veel meer beenruimte hebt. Maar goed, ieder z'n ding he!
Ik zou zeggen, gewoon lekker voordelig en gezellig met de bus. Niets mis mee. Oh ja, en Fergus Espanya in Calella, ook leuk. Zijn we 3x geweest. Geen luxe, maar een mooi schoon en een heel fijn familie hotel met heerlijk eten en zeer vriendelijk personeel. Alleen....ik persoonlijk, vond Calella niet zo leuk. Liever toch Malgrat / St. Susanna.
Oke, ik geef toe, dat voor aleer je in Maastricht / Maarheze bent, je al half Nederland bent door geweest, maar dan tuft die ook lekker door, zodat in je de vroege ochtenduren op plaats van bestemming bent.
Wat ik soms ook niet begrijp, sommigen vinden een busreis niets, te lang enzo, maar men gaat wel 12 tot 24 uur opgevouwen in een krap vliegtuigstoeltje zitten om op verre bestemmingen te komen en dan is het opeens niet zo erg. Dat terwijl je in de bus bijna in de nacht languit kunt gaan en overdag veel meer beenruimte hebt. Maar goed, ieder z'n ding he!
Ik zou zeggen, gewoon lekker voordelig en gezellig met de bus. Niets mis mee. Oh ja, en Fergus Espanya in Calella, ook leuk. Zijn we 3x geweest. Geen luxe, maar een mooi schoon en een heel fijn familie hotel met heerlijk eten en zeer vriendelijk personeel. Alleen....ik persoonlijk, vond Calella niet zo leuk. Liever toch Malgrat / St. Susanna.
wel eens geprobeerd met de bus naar een bestemming te gaan, waarvoor je 12 of 24 uur opgevouwen voor in een vliegtuig stoel moet zitten?G7 schreef:Wat kunnen sommige mensen toch overdrijven. Niets mis met de busreis van tegenwoordig. De bussen zijn allen goed uitgerust met de modernste faciliteiten. Bijna ligstoel voor de nacht. Je natje en droogje aan boord, geserveerd door meestal een aardige host / hostes. (wel tegen betaling) Als je boft, ook nog aardige chauffeurs enz, enz.
ik heb het nooit geprobeerd, maar ik vermoed dat het vliegtuig toch de voorkeur zal hebben.
het forum staat trouwens vol met klachten over de economy class in vliegtuigen.
maar als je bestemming ver weg ligt, zul je wel met het vliegtuig moeten.
en binnen europa kun je ieder land wel binnen 2 of 3 uur bereiken met het vliegtuig.
dat is wel te doen.
Nou, ik ga altijd met de auto.
een vliegtuig ga ik ook niet in, maar een reisbus krijg je mij met geen 10 paarden meer in.
tegenwoordig heerlijk met de auto en airco waarbij je het zelf uitmaakt, wanneer en waar je stopt.
+voordeel dat je meteen vervoer hebt op de bestemming.
nadeel het lange stuk rijden.
maar inderdaad, ieder zijn ding.
een vliegtuig ga ik ook niet in, maar een reisbus krijg je mij met geen 10 paarden meer in.
tegenwoordig heerlijk met de auto en airco waarbij je het zelf uitmaakt, wanneer en waar je stopt.
+voordeel dat je meteen vervoer hebt op de bestemming.
nadeel het lange stuk rijden.
maar inderdaad, ieder zijn ding.