Opzeggen bij het FNRS
Geplaatst: 07 jun 2014 13:30
Mijn beide dochters reden op een manege en deden mee aan lessen voor het behalen van het ruiterrijbewijs.
Daarvoor is lidmaatschap de Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra, FNRS, noodzakelijk.
Een van de dochters was inmiddels haar interesse voor paardrijden verloren toen we facturen ontvingen voor lidmaatschap voor het nieuwe jaar.
Via de website hebben we hun telefoonnummer opgezocht en doorgegeven dat we voor 1 van de dochters wilden opzeggen.
De opzegging kon blijkbaar niet telefonisch maar moest per e-mail.
Na het sturen van de mail kreeg ik het volgende bericht:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij bevestigen wij u dat wij de afmelding van het ruiterpaspoort hebben ontvangen. U wilt het ruiterpaspoort voor de lopende periode afmelden, helaas is dat niet meer mogelijk. Wanneer u een ruiterpaspoort wilt opzeggen, dan moet deze opzegging uiterlijk 4 weken voor de vervaldatum, lees afgiftedatum, schriftelijk bij ons binnen zijn. Dit staat ook vermeld in de algemene voorwaarden.
Graag wil ik u er op attenderen dat u het nog openstaande factuurbedrag voor de verlenging van het ruiterpaspoort zo spoedig mogelijk dient te voldoen aan de FNRS. Nadat wij uw betaling hebben ontvangen, wordt het ruiterpaspoort afgemeld in ons systeem en is daarmee uw opzegging definitief.
De facturen voor het nieuwe jaar waren echter 3 weken voor het verlopen van het nieuwe jaar verzonden, waardoor ik geen kans meer had om tijdig te kunnen reageren. Mag dat?
Ondanks meerdere e-mails naar het FNRS met klachten hierover ontvang ik geen bericht van hun terug, enkel aanmaningen en verhogingen.
Ik kan toch niet van ieder lidmaatschap en abonnement onthouden wanneer ze aflopen?
Moet je niet tijdig worden geïnformeerd over het naderen van een einddatum en in de gelegenheid worden gesteld tijdig af te kunnen zeggen?
Bedankt,
Richard.
Daarvoor is lidmaatschap de Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra, FNRS, noodzakelijk.
Een van de dochters was inmiddels haar interesse voor paardrijden verloren toen we facturen ontvingen voor lidmaatschap voor het nieuwe jaar.
Via de website hebben we hun telefoonnummer opgezocht en doorgegeven dat we voor 1 van de dochters wilden opzeggen.
De opzegging kon blijkbaar niet telefonisch maar moest per e-mail.
Na het sturen van de mail kreeg ik het volgende bericht:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij bevestigen wij u dat wij de afmelding van het ruiterpaspoort hebben ontvangen. U wilt het ruiterpaspoort voor de lopende periode afmelden, helaas is dat niet meer mogelijk. Wanneer u een ruiterpaspoort wilt opzeggen, dan moet deze opzegging uiterlijk 4 weken voor de vervaldatum, lees afgiftedatum, schriftelijk bij ons binnen zijn. Dit staat ook vermeld in de algemene voorwaarden.
Graag wil ik u er op attenderen dat u het nog openstaande factuurbedrag voor de verlenging van het ruiterpaspoort zo spoedig mogelijk dient te voldoen aan de FNRS. Nadat wij uw betaling hebben ontvangen, wordt het ruiterpaspoort afgemeld in ons systeem en is daarmee uw opzegging definitief.
De facturen voor het nieuwe jaar waren echter 3 weken voor het verlopen van het nieuwe jaar verzonden, waardoor ik geen kans meer had om tijdig te kunnen reageren. Mag dat?
Ondanks meerdere e-mails naar het FNRS met klachten hierover ontvang ik geen bericht van hun terug, enkel aanmaningen en verhogingen.
Ik kan toch niet van ieder lidmaatschap en abonnement onthouden wanneer ze aflopen?
Moet je niet tijdig worden geïnformeerd over het naderen van een einddatum en in de gelegenheid worden gesteld tijdig af te kunnen zeggen?
Bedankt,
Richard.