Opgelicht door Groupon i.s.m. MCA Technology
Geplaatst: 13 jun 2014 10:51
Korte versie:
Ik heb een iPhone besteld bij Groupon, die is kapot gegaan en Groupon distantieert zich volledig van alles wat na de betaling komt. Ik heb de telefoon opgestuurd naar MCA Technology, zoals voorgeschreven door Groupon, maar die sturen hem gewoon zonder te repareren terug. Ik ben dus gewoon voor 280 euro opgelicht. Wat moet ik nu doen?
Lange versie:
Ik heb in januari een refurbished iPhone 4 gekocht bij Groupon, dat leek toen best wel een goede deal. Maar in eerste instantie werd de telefoon al veel te laat bezorgd, zonder enige communicatie van Groupon. Maar dat is helaas niet het ergste.
Een tijdje terug is mijn telefoon kapot gegaan. Ik was op vakantie (een heel fijn moment voor een kapotte telefoon) en na de wekker gesnoozed te hebben werd ik een half uur later wakker, om tot de ontdekking te komen dat mijn telefoon niet meer aan ging. Eenmaal thuis ben ik naar de Apple reseller in de stad gegaan om me te laten vertellen dat het moederbord is doorgebrand. Oftewel, heel de telefoon is naar z'n grootje, daar kun je niets meer mee. Daar ben ik mooi klaar mee.
Belangrijk om hierbij te vermelden is dat een tijdje voor de vakantie mijn telefoon een keer gevallen is en de glazen achterkant gebarsten is (er zat wel gewoon een hoesje om de hele tijd). Maar dat was weken eerder en heeft dus niet met het doorgebrande moederbord te maken.
Groupon distantieert zich volledig van enig contact nadat ze de buit binnen hebben, dus daar hoefde ik niet meer op te rekenen voor garantie. Ik heb op advies van een vriend van me de telefoon aangetekend naar MCA Technology in Frankrijk verstuurd, met alle benodigde formulieren, die ik na wat Frans (ze kunnen uiteraard geen Engels) e-mailcontact heb gekregen. Iets minder dan twee weken later lag de telefoon weer op mijn deurmat. Niet gerepareerd, zonder enige toelichting.
Interessant om te weten is trouwens dat die vriend ook bij Groupon een refurbished iPhone 4 had besteld en die ging al vrij direct kapot. Hij probeerde eerst naar Apple zelf te stappen, maar die vertelde hem dat het refurbishen niet door Apple zelf is gedaan en dat de telefoon als 3 jaar oud in het systeem stond en dus niet meer onder de garantie viel. Hij heeft toen zijn telefoon opgestuurd, maar kreeg in tegenstelling tot mij, na 8 dagen (zonder tussentijdse correspondentie) zomaar een nieuwe (lees: andere refurbished) iPhone terug.
Ik heb toen Groupon gebeld, de dame aan de telefoon zou het doorzetten naar de juiste afdeling, die uiteraard niet telefonisch bereikbaar is, en een week later zou ik een reactie per e-mail ontvangen, wat niet gebeurd is.
Ik besloot zelf maar naar MCA Technology te bellen. Met behulp van Google Translate wist ik in het Frans uit te leggen dat ik de taal niet spreek en iemand wil spreken die Engels spreekt. Wonder boven wonder werd ik doorverbonden met iemand die Engels sprak. Deze vroeg me waar ik de telefoon gekocht had, dus ik zei Groupon. Vervolgens verbind ie me zonder iets te zeggen weer door, maar de volgende persoon sprak geen Frans, zei alleen "no" en gooide vervolgens de hoorn er zomaar op.
Ik heb vervolgens maar een e-mail gestuurd naar MCA Technology, in het Engels en daaronder in het Frans m.b.v. Google Translate. Daar kreeg ik uiteraard in het Frans reactie op en als ik het goed begrijp zeggen ze dat de telefoon niet meer onder de garantie valt vanwege de gebroken achterkant. Ik kan geen Frans en de vertaling met Google Translate is zeer gebrekkig, dus ik snap het helaas niet helemaal, maar ik dacht juist dat ze zeiden dat grobroken glas juist wel onder de garantie valt.
Zie vervolg volgende post.
Ik heb een iPhone besteld bij Groupon, die is kapot gegaan en Groupon distantieert zich volledig van alles wat na de betaling komt. Ik heb de telefoon opgestuurd naar MCA Technology, zoals voorgeschreven door Groupon, maar die sturen hem gewoon zonder te repareren terug. Ik ben dus gewoon voor 280 euro opgelicht. Wat moet ik nu doen?
Lange versie:
Ik heb in januari een refurbished iPhone 4 gekocht bij Groupon, dat leek toen best wel een goede deal. Maar in eerste instantie werd de telefoon al veel te laat bezorgd, zonder enige communicatie van Groupon. Maar dat is helaas niet het ergste.
Een tijdje terug is mijn telefoon kapot gegaan. Ik was op vakantie (een heel fijn moment voor een kapotte telefoon) en na de wekker gesnoozed te hebben werd ik een half uur later wakker, om tot de ontdekking te komen dat mijn telefoon niet meer aan ging. Eenmaal thuis ben ik naar de Apple reseller in de stad gegaan om me te laten vertellen dat het moederbord is doorgebrand. Oftewel, heel de telefoon is naar z'n grootje, daar kun je niets meer mee. Daar ben ik mooi klaar mee.
Belangrijk om hierbij te vermelden is dat een tijdje voor de vakantie mijn telefoon een keer gevallen is en de glazen achterkant gebarsten is (er zat wel gewoon een hoesje om de hele tijd). Maar dat was weken eerder en heeft dus niet met het doorgebrande moederbord te maken.
Groupon distantieert zich volledig van enig contact nadat ze de buit binnen hebben, dus daar hoefde ik niet meer op te rekenen voor garantie. Ik heb op advies van een vriend van me de telefoon aangetekend naar MCA Technology in Frankrijk verstuurd, met alle benodigde formulieren, die ik na wat Frans (ze kunnen uiteraard geen Engels) e-mailcontact heb gekregen. Iets minder dan twee weken later lag de telefoon weer op mijn deurmat. Niet gerepareerd, zonder enige toelichting.
Interessant om te weten is trouwens dat die vriend ook bij Groupon een refurbished iPhone 4 had besteld en die ging al vrij direct kapot. Hij probeerde eerst naar Apple zelf te stappen, maar die vertelde hem dat het refurbishen niet door Apple zelf is gedaan en dat de telefoon als 3 jaar oud in het systeem stond en dus niet meer onder de garantie viel. Hij heeft toen zijn telefoon opgestuurd, maar kreeg in tegenstelling tot mij, na 8 dagen (zonder tussentijdse correspondentie) zomaar een nieuwe (lees: andere refurbished) iPhone terug.
Ik heb toen Groupon gebeld, de dame aan de telefoon zou het doorzetten naar de juiste afdeling, die uiteraard niet telefonisch bereikbaar is, en een week later zou ik een reactie per e-mail ontvangen, wat niet gebeurd is.
Ik besloot zelf maar naar MCA Technology te bellen. Met behulp van Google Translate wist ik in het Frans uit te leggen dat ik de taal niet spreek en iemand wil spreken die Engels spreekt. Wonder boven wonder werd ik doorverbonden met iemand die Engels sprak. Deze vroeg me waar ik de telefoon gekocht had, dus ik zei Groupon. Vervolgens verbind ie me zonder iets te zeggen weer door, maar de volgende persoon sprak geen Frans, zei alleen "no" en gooide vervolgens de hoorn er zomaar op.
Ik heb vervolgens maar een e-mail gestuurd naar MCA Technology, in het Engels en daaronder in het Frans m.b.v. Google Translate. Daar kreeg ik uiteraard in het Frans reactie op en als ik het goed begrijp zeggen ze dat de telefoon niet meer onder de garantie valt vanwege de gebroken achterkant. Ik kan geen Frans en de vertaling met Google Translate is zeer gebrekkig, dus ik snap het helaas niet helemaal, maar ik dacht juist dat ze zeiden dat grobroken glas juist wel onder de garantie valt.
Zie vervolg volgende post.