| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik heb voor Legio gewerkt!!!
-
T.K.
Ik heb voor Legio gewerkt!!!
Een krantenartikel waarop stond verdien zoveel duizend in de maand. Ach waarom ook niet, dacht ik toen. Heb dus gesolliciteerd toen bij Vero Sales een onderneming van Legio Lease.
Kwam daaraan en had een vrij leuk gesprek waarop ik ook meteen was aangenomen. Wat was de bedoeling: "Zoveel mogelijk spaarproducten van Legio zien te verkopen aan bedrijven en personen!!!" Na een interne opleiding van 1 week bij Vero Sales kon ik telefonisch aan de slag. En de producten gingen als broodjes over de toonbank. Zelf had ik toen een contract genomen op Spaarleasen toen ik daar werkte. Kan je nagaan hoe de werknemers goed over hun producten waren ingelicht. Wist ik veel dat ik een registratie van het BKR te Tiel kreeg. Jaah, daar kwam ik achter nadat ik een Winstverdriedubbelaar en KoersExtra had afgesloten bij Legio. Vele mooie worden zijn het die ze beloven en uitgaan van een veels te hoge rendement. Het enige wat ik kan zeggen en wat ik ook weet : LEGIO LEASE zijn oplichters...begin er ook A.U.B. niet aan!!! Gelukkig werk ik allang daar niet meer...want ik had dan het kantoor in Leiden vast wel in gijzeling genomen :-))) !!!
Kwam daaraan en had een vrij leuk gesprek waarop ik ook meteen was aangenomen. Wat was de bedoeling: "Zoveel mogelijk spaarproducten van Legio zien te verkopen aan bedrijven en personen!!!" Na een interne opleiding van 1 week bij Vero Sales kon ik telefonisch aan de slag. En de producten gingen als broodjes over de toonbank. Zelf had ik toen een contract genomen op Spaarleasen toen ik daar werkte. Kan je nagaan hoe de werknemers goed over hun producten waren ingelicht. Wist ik veel dat ik een registratie van het BKR te Tiel kreeg. Jaah, daar kwam ik achter nadat ik een Winstverdriedubbelaar en KoersExtra had afgesloten bij Legio. Vele mooie worden zijn het die ze beloven en uitgaan van een veels te hoge rendement. Het enige wat ik kan zeggen en wat ik ook weet : LEGIO LEASE zijn oplichters...begin er ook A.U.B. niet aan!!! Gelukkig werk ik allang daar niet meer...want ik had dan het kantoor in Leiden vast wel in gijzeling genomen :-))) !!!
-
HG
Re: Ik heb voor Legio gewerkt!!!
Mmmm, bevestigt dus de kritiek en scepsis van de TROS op Legio.
Wat is het verstandigst om nu te doen als je nog steeds maandelijkse inleggen moet doen ?
Zijn er ook klanten die wel hun inleg hebben zien toenemen (kortom, hebben de huidige problemen te maken met de algemene mallaise op de beleggingsmarkt of gaat iedereen voor de bijl als je met Legio zaken doet ?
Wat is het verstandigst om nu te doen als je nog steeds maandelijkse inleggen moet doen ?
Zijn er ook klanten die wel hun inleg hebben zien toenemen (kortom, hebben de huidige problemen te maken met de algemene mallaise op de beleggingsmarkt of gaat iedereen voor de bijl als je met Legio zaken doet ?
-
J.M.Rozenhart-v.d.Berg
Mijn Legio-Leasecontract loopt in juli a.s.af.
Het betreft de winstverdubbelaar.
Ik heb dan 60 maanden ruim Fl.200,- per maand betaald.
Ik heb aandelen KPN, die op het moment van leasen Fl.84,-
waren. Legio adverteerde nog met deze aandelenlease, toen
KPN al aan het instorten was. Is het nog verstandig om de voorbeeldbrief te sturen aan Legio-Lease??
Ik wilde er al eerder vanaf, maar telefonisch werd mij verteld, dat dat niet kon. Ik ben parttimer (19 uur)en verdien 880 euro. Mijn man zit al jaren in de WAO.
Legio heeft het contract alleen met mij afgesloten.
Kan ik hier nog wat mee. Ik baal hier echt van.
Hou het a.u.b. stevig onder de aandacht, want heel veel mensen zijn in de goede jaren aan het leasen geslagen.
Wat is Uw advies in deze.
Mvg. J.M.Rozenhart-v.d.Berg
Het betreft de winstverdubbelaar.
Ik heb dan 60 maanden ruim Fl.200,- per maand betaald.
Ik heb aandelen KPN, die op het moment van leasen Fl.84,-
waren. Legio adverteerde nog met deze aandelenlease, toen
KPN al aan het instorten was. Is het nog verstandig om de voorbeeldbrief te sturen aan Legio-Lease??
Ik wilde er al eerder vanaf, maar telefonisch werd mij verteld, dat dat niet kon. Ik ben parttimer (19 uur)en verdien 880 euro. Mijn man zit al jaren in de WAO.
Legio heeft het contract alleen met mij afgesloten.
Kan ik hier nog wat mee. Ik baal hier echt van.
Hou het a.u.b. stevig onder de aandacht, want heel veel mensen zijn in de goede jaren aan het leasen geslagen.
Wat is Uw advies in deze.
Mvg. J.M.Rozenhart-v.d.Berg
-
cap bosch,Schoonoord33,69
ik was stom verbaasd over de uitzending van hedenavond over de legiolease. Ik heb plm 9 produkten van deze club en was verbijsterd over de inhoud van uw uitzending. Ik heb direct het concept aangepast(door de vele produkten) en verzonden. Ik ben Radar erg erkenteijk
-
Temel Kara
Legio Lease werkt niet zoals het werken moet. Het zijn mensen die snel geld willen verdienen. Mijn advies is ook om die bezwaarbrief te versturen. Als we met zijn allen er niets aan doen, bereiken we er ook niks mee en kunnen we jarenlang blijven piekeren.
-
C. Huygen
Ik heb dus het zelfde probleem als alle andere deelnemers. Er waren mooie woorden rond 1 januari 2001, U kunt geen verlies leiden, de koersen staan sterk als U snel geld wilt verdienen dan moet U zich absoluut aanmelden. Ik zeer gewilt om snel geld te verdienen in zeer korten tijd melde mij aan met een maandelijks bedrag van Fl 500,-!!! Ik was 22 toen de tijd en mij was absoluut niets verteld over eventuele financiele gevolgen. Nu wil ik een huis gaan kopen en kan niet eens de hypotheek betalen!!!!! Ik heb tot nu toe maar liefst 15.000 euro verlies en dat op de leeftijd van 23, ik ben echt ten einde raad!!! Ik wil dit dan ook graag de maandelijkse betaling stop zetten maar dan wordt er gedreigd met een incasso bureau en daar schiet ik al helemaal niets mee op!! WAT MOET IK IN HEMELSNAAM DOEN!!!!
Ik hoop echt dat jullie kunnen aan tonen dat deze manier van zaken doen niet de goede is en dat dit recht wordt getrokken want dit kan echt niet zo verder!!!
Met vriendelijke groet,
Corry Huygen
Ik hoop echt dat jullie kunnen aan tonen dat deze manier van zaken doen niet de goede is en dat dit recht wordt getrokken want dit kan echt niet zo verder!!!
Met vriendelijke groet,
Corry Huygen
-
H.Riemen
Ik ben een van de gedupeerde van legiolease met de
wintverdriedubbelaar. ik ben mijn overeenkomst aangevangen
in mei 2000 en zou de overeenkomst beeindigen in mei 2003
Zoals het er nu uitziet staan mijn investeringe in de min.
Mocht er door Radar een bezwaarschrift ingediend gaan worden dan doe ik hier graag aan mee. Misleidende informatie heeft plaatsgevonden. Gaarne wil ik hierover
op de hoogte gehouden worden.
wintverdriedubbelaar. ik ben mijn overeenkomst aangevangen
in mei 2000 en zou de overeenkomst beeindigen in mei 2003
Zoals het er nu uitziet staan mijn investeringe in de min.
Mocht er door Radar een bezwaarschrift ingediend gaan worden dan doe ik hier graag aan mee. Misleidende informatie heeft plaatsgevonden. Gaarne wil ik hierover
op de hoogte gehouden worden.
-
K. Kerstens
Beste T.K. zegt dit nou iets over jou slimheid of iets over die van Legio?
-:)
-:)
-
T.B
waar kan ik dat bezwaar schrift vinden . Wij willen dat graag invullen.
-
Jan van Dale
Op de homepage... http://www.trosradar.nl daar staat een link daar het dossier Legio
-
L.K.
Ik kan begrijpen dat jullie kwaad zijn maar er zijn ook mensen die vele duizenden guldens of euro's hebben ontvangen van Legio (en niet zoals sommigen mensen hier en op TV zeggen en schrijven Legio Lease. Dit soort producten was juist voor de kleine man, zodat wij ook konden mee genieten van de stijgende economie. Hiervoor betaal je dan ook messchien een hoop rente per maand maar als het goed gaat dan krijg je er een hoop voor terug. Oke het is de laatste jaren slecht gegaan maar dat trekt zeker wel weer bij. Maar dat zullen jullie vast niet zien of willen horen, want men zoekt nu eenmaal een zondebok voor het feit dat men zijn geld kwijt is. Dat heet nu speculeren!!!!!!
-
pennings
Ook wij zullen een van de vele gedupeerden zijn die via de mooie beloften van legio-lease niet zullen winstverdriedubbelen, maar verliesver1driedubbelen. Als u dus maatregelen kunt nemen tegen deze op zijn zachtst gezegd verkeerde voorlichters, graag.
-
K.Volger
Ook ik ben 4 jaar geleden begonnen met de winstverdriedubbelaar en vorig jaar liep deze dus af. Toen ik deze wilde be-eindigen werd mij verteld dat de aandelen enorm waren gedaald in een half jaar. Half november 2000 waren mijn aandelen nog zoveel waard dat ik ruim 11.000 gulden winst zou hebben... Met dit bedrag in gedachten hebben mijn vriend en ik onze bruiloft gepland. Zoals jullie kunnen begrijpen was mijn teleurstelling zeer groot toen ik in maart 2001 hoorde dat mijn winstverdriedubbelaar mij 1600.- ging kosten... Ik heb vandaag weer even gevraagd wat mijn wv3d nu waard is omdat ik deze met een jaar moest/cq. kon verlengen... Als ik er nu vanaf wil kost het mij 450.- Euro. Maar ondertussen heb ik er wel al voor 7680.- gulden ingepompt... Waar zijn die gebleven? En ik weet het speculeren met "geleend" geld is gevaarlijk maar er is mij nooit verteld dat je zo de boot in kon gaan. En het gekke is dat je wel een brief van Legio krijgt over de Tros radar uitzending maar verder erg weinig informatie over je eigen pakket ontvangt. Wel over nieuwe producten... Maar daar doe ik even niet meer aan mee... zoals u wellicht kunt begrijpen
-
Dion
Gewoon een kwestie van de folder goed lezen. Dat van die BKR-registratie heeft er altijd al ingestaan. Een ook 'In het verleden behaalde rendementen bieden geen garnatie voor de toekomst' stond er altijd al in. Maar ja, dat mensen alleen maar naar de schema's kijken met mooie rendementen, geeft niet het recht om nu te gaan zeuren dat legio alleen maar gouden bergen beloofden. Iedere boere *** kan toch bedenken dat de koersen ook naar beneden kunnen. Het is allemaal jullie eigen domme schuld!
-
pwj.hoozemans
Geachte Dion,
Wie is er nu echt dom?
groetend,pwj.hoozemans.
Wie is er nu echt dom?
groetend,pwj.hoozemans.
-
opdetour
Beste Dion,
je bent ook zeker zo'n adviseur/ medewerker die de mensen flink laat betalen/ cq zaken laat afsluiten en je dan nooit meer laat zien he?
groewten W.
je bent ook zeker zo'n adviseur/ medewerker die de mensen flink laat betalen/ cq zaken laat afsluiten en je dan nooit meer laat zien he?
groewten W.
-
mulder
ik ben momenteel werkzaam als verkoper voor legio.en verkoop dagelijks produkten goede produkten welteverstaan
-
m. santegoets
heer Mulder
Met alle respekt voor uw baan bij Legio, maar welke
achtergrond heeft u eigenlijk? Ik denk, maar misschien zit ik er naast, dat Legio mensen aantrekt, de produkten die
ze moeten verkopen uitlegt, en van daaruit worden doorgeschoven naar o.a. de helpdesk om partikulieren te
woord te staan. Nu had ik in het begin even de indruk dat
we met mensen te doen hadden die goed ingevoerd waren
in de financiele wereld. (Ik praat nu over 1997 toen ik
startte). Naarmate de vragen scherper werden, omdat je vanaf dat moment ook de financiele wereld een heel klein beetje volgde, waren de antwoorden van de adviseurs heel
verschillend. Dat doet het vertrouwen geen goed.
Vindt u, en dat is eigenlijk mijn vraag, het verantwoord
dat een bedrijf als Legio, zijn werknemers die eigenlijk
geen deskundigen zijn in beleggen, produkten laat verkopen
waar zoveel sociale onrust over ontstaat.
Let wel, alle respekt voor uw baan, het gaat mij veel
meer om wat daar om heen hangt. Als ik als partikulier in
een bepaalde situatie een vraag stel aan een deskundige, zal
hij misschien zeggen: "Dat kunt u beter niet doen"
Ik betwijfel of u hetzelde zou doen. Dat zou u immers een
dief maken van uw eigen portomonee.
groetjes
Revo
Met alle respekt voor uw baan bij Legio, maar welke
achtergrond heeft u eigenlijk? Ik denk, maar misschien zit ik er naast, dat Legio mensen aantrekt, de produkten die
ze moeten verkopen uitlegt, en van daaruit worden doorgeschoven naar o.a. de helpdesk om partikulieren te
woord te staan. Nu had ik in het begin even de indruk dat
we met mensen te doen hadden die goed ingevoerd waren
in de financiele wereld. (Ik praat nu over 1997 toen ik
startte). Naarmate de vragen scherper werden, omdat je vanaf dat moment ook de financiele wereld een heel klein beetje volgde, waren de antwoorden van de adviseurs heel
verschillend. Dat doet het vertrouwen geen goed.
Vindt u, en dat is eigenlijk mijn vraag, het verantwoord
dat een bedrijf als Legio, zijn werknemers die eigenlijk
geen deskundigen zijn in beleggen, produkten laat verkopen
waar zoveel sociale onrust over ontstaat.
Let wel, alle respekt voor uw baan, het gaat mij veel
meer om wat daar om heen hangt. Als ik als partikulier in
een bepaalde situatie een vraag stel aan een deskundige, zal
hij misschien zeggen: "Dat kunt u beter niet doen"
Ik betwijfel of u hetzelde zou doen. Dat zou u immers een
dief maken van uw eigen portomonee.
groetjes
Revo
-
Christa
Alle mooie verhalen ten spijt de waarheid is...
Mijn vriendin (24 jaar)heeft 3 jaar lang, 500 gulden gespaard in de maand om samen te kunnen wonen, vorige week was het zover, eindafrekening....Of we even 5500 euro wouden overmaken.............. weg toekomst.
Mijn vriendin (24 jaar)heeft 3 jaar lang, 500 gulden gespaard in de maand om samen te kunnen wonen, vorige week was het zover, eindafrekening....Of we even 5500 euro wouden overmaken.............. weg toekomst.
-
Jan
Heb aan m'n eerste plan ('94-'99) een mooie auto overgehouden (2e hands welliswaar) met een inleg van 50,= per maand (had ik maar 250,= gedaan achteraf gezien).
Ook de volgende 2 plannen gaven winst, maar steeds de helft van de vorige.
Nu heb ik nog een bespaarplan lopen (2004) en een winstverdriedubbelaar (2003).
Nu staan ze in de min, maar over een jaar draai ik denk in wel quit.
Heb nu een nieuwe afgesloten met zwaar onder druk staande fondsen (geen tech) met minimale maandelijkse inleg.
Ik denk dat ik over 5 jaar weer spijt krijg niet de maximale inleg gedaan te hebben.
Ik wist vanaf het begin dat je geld zou moeten bijleggen vanwege de beroemde (en nu beruchte) hefboomwerking.
Toen in in '94 Legio Lease vroeg me dat eens uit te leggen gaven ze ruiterlijk toe dat ik bij moest betalen als de koersen lager zouden staan.
Staat ook duidelijk in alle contracten, ze zijn echt niet achterlijk daar bij LegioLease.
Waar ze wel voor gepakt kunnen worden is het mooier verpakken van de boodschap in de folders, maar of ze gedwongen kunnen worden om zelf de koersverliezen bij te leggen lijkt me stug.
Wat betreft de winstverdriedubbelaar:
Die €30 die ze dit jaar per stuk op mijn KPN aandelen verdienen, omdat ik verplicht ben nog 2x bij te kopen zou hun net zo goed €30 verlies op kunnen leveren als bv. I-mode en straks UMTS toch blijkt aan te slaan.
Het door LegioLease vergaarde kapitaal is dus wel degelijk risicodragend en zal echt niet onder de gedupeerden worden verdeeld, want dan ben ik straks gedupeerd omdat Legio mij m'n €60 per KPN aandeel niet meer kan betalen. :)
Ook de volgende 2 plannen gaven winst, maar steeds de helft van de vorige.
Nu heb ik nog een bespaarplan lopen (2004) en een winstverdriedubbelaar (2003).
Nu staan ze in de min, maar over een jaar draai ik denk in wel quit.
Heb nu een nieuwe afgesloten met zwaar onder druk staande fondsen (geen tech) met minimale maandelijkse inleg.
Ik denk dat ik over 5 jaar weer spijt krijg niet de maximale inleg gedaan te hebben.
Ik wist vanaf het begin dat je geld zou moeten bijleggen vanwege de beroemde (en nu beruchte) hefboomwerking.
Toen in in '94 Legio Lease vroeg me dat eens uit te leggen gaven ze ruiterlijk toe dat ik bij moest betalen als de koersen lager zouden staan.
Staat ook duidelijk in alle contracten, ze zijn echt niet achterlijk daar bij LegioLease.
Waar ze wel voor gepakt kunnen worden is het mooier verpakken van de boodschap in de folders, maar of ze gedwongen kunnen worden om zelf de koersverliezen bij te leggen lijkt me stug.
Wat betreft de winstverdriedubbelaar:
Die €30 die ze dit jaar per stuk op mijn KPN aandelen verdienen, omdat ik verplicht ben nog 2x bij te kopen zou hun net zo goed €30 verlies op kunnen leveren als bv. I-mode en straks UMTS toch blijkt aan te slaan.
Het door LegioLease vergaarde kapitaal is dus wel degelijk risicodragend en zal echt niet onder de gedupeerden worden verdeeld, want dan ben ik straks gedupeerd omdat Legio mij m'n €60 per KPN aandeel niet meer kan betalen. :)