LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbeleg/Sprintplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Gery

Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Gery »

Ook wij hebben een Sprintplan en betalen al 3 jaar 140 euro p/m. En moeten nog 2 jaar gaan. Ook ons is verteld (via de telefoon) dat wij gegarandeerd de inleg terug zouden ontvangen. We kwamen er nog niet zo lang geleden achter dat dat dus niet het geval is. Ook weten we nu al dat het geld over de laatste 3 jaar weg is en de komende 2 jaar kunnen we ook niets verwachten. Na vele berekeningen komt het erop neer dat we goedkoper uit zijn om het Sprintplan af te kopen en de boete te betalen, dan nog 2 jaar lang 140 euro p/m te betalen. Maar wat is wijsheid, we hebben net pas ontdekt dat er een claim is tegen Aegon en hopen daar natuurlijk het beste van. We hebben de maandelijkse betalingen aan Sprintplan stopgezet, maar de aanmaningen stromen nu natuurlijk binnen. Wie kan ons hierin adviseren of we moeten afkopen of een brief schrijven dat wij eerst de huidige ontwikkelingen aangaande de claim willen afwachten.
Graag jullie advies . . . . . . . .!!
Groeten
Gery

haagseboggel

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door haagseboggel »

Hoi Gery,

Weet je al wat??

Ik wil ook stoppen met betalen..

Laat het me alsjeblieft weten..

Groeten Richard

Dudue

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Dudue »

Ik heb nooit een sprintplan gehad maar mijn adviseur heeft mij duidelijk vertelt dat sprintplan niet gegarandeerd risicovrij is. Je hebt dus niet de garantie dat je je inleggeld terugkrijgt. Als u dit anders heeft gehoord dan moet u contact opnemen met uw adviseur en een klacht indienen bij spaarbeleg. Ik hbe nooit voor het sprintplan gekozen want hij was niet riscovrij ik heb een aantal jaren later voor een rendementplan gekozen met zekerheidsgarantie. Dit is dan wel een betere optie.

Mijn advies is neem contact op met uw adviseur en een klacht indienen bij spaarbeleg

Hoogachtend,

Anoniem

plk

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door plk »

Dudue,

Ik heb uw advies opgevolgd. Heb contact gehad met mijn adviseur
(Spaarselect) en heb een klacht ingediend bij Spaarbeleg.
U bent wellicht benieuwd naar het resultaat?

Allebei vinden dat ze mij correct en vollledig heben voorgelicht.
Is uiteindelijk allemaal mijn eigen schuld. Ik krijg mijn geld niet terug.

Groet, Ad

Toshi
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:49

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Toshi »

Wij hebben juni 2003 ons lopende Sprintplan afgekocht, dat was goedkoper dat 5 jaar lang maandtermijnen betalen (in een bodemloze put.............

Groetjes uit Maarssen 8)

Weggeld

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Weggeld »

Ik denk dat het voor de meeste mensen niet loont om af te kopen.

Ten eerste kost het 5% van het belegd bedrag.

Ten tweede betaal je het verschil tussen het belegd bedrag en de huidige waarde. Dat is voor iedereen ook betalen. Daarover staat in een productwijzer zelfs dat wanneer de indexen zijn gestegen er nooit een positief resultaat kan zijn omdat dat alleen op het einde wordt berekend met de indices. Of te wel tussendoor zullen ze wel zorgen dat je "gestript" wordt.

Bovendien heb ik nog stille hoop dat er nog wat positiefs uitkomt omdat de beursen, zij het niet snel genoeg naar mijn zin, blijven stijgen.

Gast

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Gast »

De beurs staat nu lager dan een maand geleden.
De beurs staat nu lager dan anderhalf jaar geleden.

Hoezo stijging?

kathy

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door kathy »

[quote] :cry: Ja, 't is om te huilen.
Ik ben zelf lid geworden van de Stichting Gesp, zij bieden hun hulp aan bij persoonlijke vragen en gaan collectief actie ondernemen naar Spaarbeleg. 'tkost € 45,= per jaar.
website: www.stichting-gesp.nl

eldi

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door eldi »

Wij hebben sprintplan afgesloten voor onze 2 zoons en verwachten niet iets terug te krijgen van ons geld. Echter wij hebben wel een brief ontvangen dat mocht er een restschuld zijn wij dit niet hoeven te betalen.

[email protected]

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb een sprintplan en koersplan.Het sprintplan is inmiddels afgelopen en ik kreeg:niets!!!terwijl ze een maand eerder nog zeiden dat ik nog moest bijbetalen.Mij was indertijd beloofd dat ik ong.13000 gulden zou krijgen.
Mij n koersplan eindigt in 2009,dan heb ik 15 jaar betaald,de eerste 2 jaar 50,00 gulden en daarna 75,00 gulden per maand.Ik vraag me nu toch serieus af of ik wel moet blijven betalen,ik heb al zoveel verloren met het sprintplan .Wie kan mij a.u.b. goede raad geven?Ik kan ook niet veel geld steken in alle mogelijke rechtszaken,ik ben wel lid van Consument en Geldzaken,maar ik krijg nooit antwoord op mijn vragen.Wie helpt mij???

Ans

Ramasray

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Ramasray »

Ook wij hebben een sprintplan rek.bij aegon samen met mijn vrouw B. Roepan. Ons werd 100% gegarandeerd dat ik alle inleg met rente zou ontvangen over 5 jaar.Middels afgelopen en wat heb ik ontvangen niet eens de helft.
Wie kan mij helpen om mijn leg terug te krijgen. Want dit puur oplichterij door Aegon. Wij willen ons geld terug met schadevergoeding.
Tel 070-3884276
Adres Langeland 25
2548 WE Den Haag
Gr J. Ramsray :oops: :oops: [/b]

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo Krudd, ook ik heb een Koersplan die nog 10 jaar doorloopt. Bovenaan de topics wordt veel gediscussieerd over het Koersplan. Lees dat maar eens door, dan krijg je een idee.

Ik heb mijn inleg verlaagd tot het minimum van € 25,00, zodat het nog komende verlies niet al te groot gaat worden.

Evt. ga ik afkopen, maar wacht nog even de ontwikkelingen af.

DachtTeSparen

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door DachtTeSparen »

Als je wilt weten waar het geld wat Aegon-Spaarbeleg van je gestolen heeft bijvoorbeeld naar toe is gegaan klik op de link http://www.emporis.com/en/wm/bu/?id=118715

Dit gebouw met het bedrijf dat er in zit, de Trans American Company, is sinds begin 1999 eigendom van Aegon. Zal niet goedkoop geweest zijn.

Dozo

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Dozo »

Las je oproep Hr Ramsary. Ik vrees dat je alles kwijt bent, lees je voorwaarden maar, ik dacht onder artikel 10. Je mag blij zijn als je geen schuld hoeft te betalen................

Gerold

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Gerold »

Wat wordt de waarde indicatie van Sprintplan slecht geactualiseerd op Spaarbeleg.nl

Ze zouden per maand de waarde vaststellen, maar nu is het 11 juni en de waarde op de site is nog steeds die van 3 mei!!!!!!

Wil toch graag weten hoeveel geld ze vorige maand weer van me gestolen hebben niet waar?

Gast

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb me toch maar aangemeld bij:

http://www.sprintplanclaim.nl

Spaarbeleg zegt uiteraard per e-mail me niet verkeerd te hebben voorgelicht.... :roll:

dozo

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door dozo »

Gewoon berekenen en kosten baten analyse doen. Ik heb vorig jaar hetzelfde dilamma gehad en heb gekozen om door te betalen omdat de boete en kosten verhaal hoger waren dan door te betalen. Helaas, pindakaas.
Ook al heeft de vertegenwoordiger je niet goed ingelicht, in de artikelen van het plan staat dat je schulden kunt opbouwen.
Älleen als er een beurskrach komt, dan kanuw plan in het duigen vallen" zo beloofde de vertegenwoordiger mij!!!!!!! Zoals ik nu weet, met veel verlies van bloedgeld, heeft spaarbeleg je gewoon bij de ballen. Gezie de uitspraken tegen de rechtszaak tegen Daxia, denk ik er geen brood meer in te zien om te gaan strijden. Begin wel safe op een spaarrekening, of rentecertifcaten. Niet zo veel rendament, maar wel zelerheid en altijd beschikbaar. :(

touring

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door touring »

Dozo,
Niet zo somber, er zijn best wel mogelijkheden. Je kunt je aanmelden bij bv de Vereniging Consument en Geldzaken die een procedure tegen Spaarbeleg zijn gestart Zie www.sprintplanclaim.nl.

Je kunt ook zelf gaan procederen. Op het forum van Legiolease staat een uitspraak van de rechtbank en daaruit blijkt dat de rechtbank grote
waarde hecht aan het feit dat niet duidelijk was welke risico's aan dit product zaten. Er is vooraf door Spaarbeleg geen risicoprofiel opgesteld.

Gast

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Gast »

of kijk op:

http://www.stichting-gesp.nl

Ook een goede club die het als eerste opnam voor alle sprintplanners die misleid zijn. :idea:

Anti-spaarbelegger
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 aug 2004 15:47

Re: Spaarbeleg/Sprintplan

Ongelezen bericht door Anti-spaarbelegger »

Ik ben ook een gedupeerde van SprintPlan en mijn looptijd loopt nog tot mei 2005. Maar ik ga die oplichters keihard terugpakken!!!!!

Ik ben lid geworden van Stichting GeSp: centraal punt voor gedupeerden van Sprintplan.
www.stichting-gesp.nl

en heb me inschreven op
www.sprintplanclaim.nl

Die rechtzaak gaat er komen en van die oplichters zal niets meer van overblijven.
Ik had op een ander forum al gelezen dat adviseurs van Spaarbeleg in elkaar worden geslagen. Dat is een goede zaak! Iemand die je financieel zoveel schade aanricht moet ook schade terug krijgen, dus oplichters van Spaarbeleg in elkaar rammen hun hele leven lang is zeer goed.

Gesloten