Pagina 1 van 1
Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 07:50
door martijnmartens
Vorige week 11 juni 2014 was er een geplande storing voor het internet van Ziggo. Hier is echter helemaal niets over gecommuniceerd via e-mail. (Ik heb dit ook reeds bij andere klanten geraadpleegd)
Ik ben zzp'er en ik had gepland om voor een klant te gaan werken die dag. Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
Ik heb contact opgenomen met Ziggo en zij lieten weten dat er onderhoud was en dat er gewoon een mailing over is geweest. Ik heb aangegeven dat ik deze niet heb ontvangen en betreffende klantenservicemedewerker deed het af met; "hij zal wel in je spamfolder terecht zijn gekomen". Maar daar zat hij ook niet in.
Ik was woest maar de medewerker kon zich niet in mijzelf verplaatsen en qua attitude leek het erop alsof ik niet moest zeuren en dat hij verder niets kon doen voor me.
Via de klantenservice van Ziggo vertelden ze dat ze nooit compensaties doen en zelfs een excuses kon er niet vanaf.. ze zijn nog steeds overtuigd dat ze een e-mail hebben gestuurd. Ik voel me zwaar beledigd door de klantenservice. Ik ga toch echt nadenken over een overstap..
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 08:14
door newmikey
Ik krijg eerlijk gezegd nooit mailtjes van Ziggo over geplande werkzaamheden maar ze hebben wel een pagina waar je dat op postcode kunt bekijken.
Als ZZP'er dien je toch wel altijd een plan-B te hebben of tijdens zo'n storing de werktijd flexibel te kunnen invullen met iets anders. Comensaties wegens gepland onderhoud? Ik kan me voorstellen dat een kabelaar daar niet aan kan beginnen - het einde zou zoek zijn.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 08:38
door bprosman
Ik ga toch echt nadenken over een overstap..
Als je als ZZP'er zo afhankelijk bent van je internet moet je ook niet op een particulier abonnement gaan zitten met de daar bijbehorende (niet) SLA. Neem dan een zakelijk abonnement bij ze.
Als het mij 4 * 125 Euro gekost zou hebben was ik toch naar de dichtstbijzijnde McDonalds gereden oid om daar op de WiFi te gaan zitten.
Of regel iets met de buren.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 10:13
door Dirkie
martijnmartens schreef:Vorige week 11 juni 2014 was er een geplande storing voor het internet van Ziggo. Hier is echter helemaal niets over gecommuniceerd via e-mail. (Ik heb dit ook reeds bij andere klanten geraadpleegd)
Ik ben zzp'er en ik had gepland om voor een klant te gaan werken die dag. Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
Een beetje ZZP'er zou waarschijnlijk het volgende doen bij geplande werkzaamheden van Ziggo (volgens mij kennen ze trouwens geen geplande storingen
):
- Bellen met Ziggo wat er aan de hand is
- Ze vertellen dat er een geplanned onderhoud gaande is
- Je denkt even na en past je planning aan (daarvoor is het planning toch)
Nu heb je, zo te lezen, ervoor gekozen om 4 uur duimen t egaan zitten draaien à € 125 per uur. Dat is volgens mij de slechtste vorm van het aanpassen van een planning.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 11:09
door olaf79
Om deze reden heb ik een mobiel internet abbonnement waar ik op kan terugvallen, werkt zelfs (meestal) als de stroom is uitgevallen. WIFI hotspot op mn smartphone aanzetten en ik kan weer verder werken.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 17:08
door jerwarm
ik snap het probleem niet helemaal, maar oplossingen zijn makkelijk;
je moet altijd een backup plan hebben, zeker als je inkomsten daarvan afhankelijk zijn.
Toen ik nog bij een kabelaanbieder met internet zat was telkens bij slecht weer het weer raak met het internet... viel spontaan uit.
toen heb ik abbo veranderd en telefoon tijdelijk laten werken als hotspot, werkt ook prima.
daarna ben ik overgestapt op telefoonaanbieder.
oplossingen;
mobiele telefoon laten werken als WIFI-hotspot
gewoon een USB-dongel in de pc/laptop?
dat heb ik voor werk ook, niet echt supersnel [ten hoogste 3G/HSDPA] de verbinding opbouwen duurt ff, maar wel overal internet.
Nevenschade van gederfde inkomsten claimen gaat hem echt niet worden bij zo'n groot bedrijf, ze zien je aankomen
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 17:42
door olaf79
Bovendien bewijs het maar.
Zij stellen dat ze je gewaarschuwd hebben
Je hebt geen zakenabbo met gegarandeerde up time
Je had voldoende andere mogelijkheden en hebt dus te weinig gedaan om de schade zelf te beperken.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 17:53
door sjohie
martijnmartens schreef:Vorige week 11 juni 2014 was er een geplande storing voor het internet van Ziggo. Hier is echter helemaal niets over gecommuniceerd via e-mail. (Ik heb dit ook reeds bij andere klanten geraadpleegd)
Ik ben zzp'er en ik had gepland om voor een klant te gaan werken die dag. Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
Ik heb contact opgenomen met Ziggo en zij lieten weten dat er onderhoud was en dat er gewoon een mailing over is geweest. Ik heb aangegeven dat ik deze niet heb ontvangen en betreffende klantenservicemedewerker deed het af met; "hij zal wel in je spamfolder terecht zijn gekomen". Maar daar zat hij ook niet in.
Ik was woest maar de medewerker kon zich niet in mijzelf verplaatsen en qua attitude leek het erop alsof ik niet moest zeuren en dat hij verder niets kon doen voor me.
Via de klantenservice van Ziggo vertelden ze dat ze nooit compensaties doen en zelfs een excuses kon er niet vanaf.. ze zijn nog steeds overtuigd dat ze een e-mail hebben gestuurd. Ik voel me zwaar beledigd door de klantenservice. Ik ga toch echt nadenken over een overstap..
Laten we het even omdraaien, de feiten zijn helder lijkt me. Er was onderhoud, tenminste ik gok dat je dat bedoelt, en jij wist er niet van. Wat had die medewerker volgens jou dan moeten zeggen of doen om je wel als tevreden klant de telefoon te doen neerleggen na het gesprek?
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 18:17
door Josephien12
martijnmartens schreef:
Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 20:25
door bprosman
125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...
Zo'n raar bedrag is dat niet voor een HBO/Universitair geschoold ZZP'er die je inhuurt hoor. Maar staar je niet blind, dit is Bruto, daar moet nog 'een beetje' belasting af , zo'n 52%, je pensioenpremie, arbeidsongeschikheidsverzekering noem het allemaal maar op.
Dan laat ik me daartoe omscholen
Had vroeger op school misschien beter opgelet
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 20:39
door eleven
bprosman schreef:125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...
Zo'n raar bedrag is dat niet voor een HBO/Universitair geschoold ZZP'er die je inhuurt hoor. Maar staar je niet blind, dit is Bruto, daar moet nog 'een beetje' belasting af , zo'n 52%, je pensioenpremie, arbeidsongeschikheidsverzekering noem het allemaal maar op.
Dan laat ik me daartoe omscholen
Had vroeger op school misschien beter opgelet
Het is wel een abnormaal hoog bedrag.
Het uurloon van een gespecialiseerde ITér ligt op € 85,00.
Welk beroep heeft er dan deze hoge uurlonen?
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 21:26
door bprosman
Het is wel een abnormaal hoog bedrag.
Het uurloon van een gespecialiseerde ITér ligt op € 85,00.
Welk beroep heeft er dan deze hoge uurlonen?
Ik weet niet hoe vaak jij IT'ers inhuurt (ik dagelijks) en 75...85 Euro is echt de ondergrens, echt technisch specialisten (Cisco CCIE's), architecten, IBM websphere specialisten etc. zitten wel degelijk in de 125 Euro (en hoger) hoek.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 21:57
door eleven
bprosman schreef:Het is wel een abnormaal hoog bedrag.
Het uurloon van een gespecialiseerde ITér ligt op € 85,00.
Welk beroep heeft er dan deze hoge uurlonen?
Ik weet niet hoe vaak jij IT'ers inhuurt (ik dagelijks) en 75...85 Euro is echt de ondergrens, echt technisch specialisten (Cisco CCIE's), architecten, IBM websphere specialisten etc. zitten wel degelijk in de 125 Euro (en hoger) hoek.
Dan wordt het tijd, dat je in deze tijd wat kieskeuriger wordt, want dan betaal je gewoon te veel.
Maar het gaat hier niet om de betaling van een persoon, maar om de klantenservice van Ziggo, die er best als goed genoemd mag worden.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 22:03
door bprosman
Dan wordt het tijd, dat je in deze tijd wat kieskeuriger wordt, want dan betaal je gewoon te veel.
//Offtopic , laat me maar even weten (via PB) waar ik een Cisco CCIE kan inhuren voor 75 Euro / uur, dan bel ik morgen meteen.
Maar het gaat hier niet om de betaling van een persoon, maar om de klantenservice van Ziggo, die er best als goed genoemd mag worden.
Helemaal mee eens, zeker omdat je daar zeker weet dat ze zelfs die 75 Euro/uur bij lange na niet halen.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 22:34
door eleven
bprosman schreef:Dan wordt het tijd, dat je in deze tijd wat kieskeuriger wordt, want dan betaal je gewoon te veel.
//Offtopic , laat me maar even weten (via PB) waar ik een Cisco CCIE kan inhuren voor 75 Euro / uur, dan bel ik morgen meteen.
Maar het gaat hier niet om de betaling van een persoon, maar om de klantenservice van Ziggo, die er best als goed genoemd mag worden.
Helemaal mee eens, zeker omdat je daar zeker weet dat ze zelfs die 75 Euro/uur bij lange na niet halen.
Ik heb het over een IT er en ook niet over een Cisco ZZPer voor 75 euro, maar voor de tweede keer, dit is niet zaak van het onderwerp.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 17 jun 2014 23:09
door 47712
bprosman schreef:125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...
Zo'n raar bedrag is dat niet voor een HBO/Universitair geschoold ZZP'er die je inhuurt hoor. Maar staar je niet blind, dit is Bruto, daar moet nog 'een beetje' belasting af , zo'n 52%, je pensioenpremie, arbeidsongeschikheidsverzekering noem het allemaal maar op.
Dan laat ik me daartoe omscholen
Had vroeger op school misschien beter opgelet
Het gemiddelde uurloon voor een ZZP'er ligt nu op 45 euro per uur. Volgens het FD dagblad.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 18 jun 2014 09:38
door GJvdZ
47712 schreef:bprosman schreef:
Het gemiddelde uurloon voor een ZZP'er ligt nu op 45 euro per uur. Volgens het FD dagblad.
Je zegt het zelf al: het gemiddelde uurloon. "De" ZZP-er bestaat niet. Een ZZP-er kan schoonmaker zijn, maar ook topadvocaat. En die werken niet allemaal voor dat gemiddelde uurloon.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 18 jun 2014 09:40
door GJvdZ
Josephien12 schreef:martijnmartens schreef:
Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...
Omscholen is stap 1. Daarna nog minimaal zo'n 15 jaar relevante werkervaring op doen en je komt een heel eind.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Geplaatst: 26 jun 2014 22:13
door Wubo
lekker belangrijk, offtopicers, gaat gewoon om de ts die geen backup plan heeft en 4 uur heeft zitten duimdraaien en dan denkt geld te kunnen halen. Ziggo is ook niet op zijn achterhoofd gevallen.