[Sony Playstation store] Ongewenste aankoop
Geplaatst: 17 jun 2014 09:33
Ik post hier een bericht met de hoop dat er misschien wat mensen zijn die mij kunnen helpen.
inmiddels een maand terug kreeg ik een E-mail van Sony's online store dat ik het spel Wolvenstein had gekocht voor €70,-
Deze had ik niet besteld. Sterker nog, ik heb geen Playstation 4 om dit spel te kunnen spelen.
(ik ben wel in bezit van een PSP en Vita, deze staan ook beiden op mijn account geregistreerd)
Binnen een uur heb ik Sony opgebeld op de transactie ongedaan te maken terwijl ik mijn password reset voor de zekerheid.
Een week later krijg een telefoontje terug dat het niet ongedaan kan worden omdat in Sony's EULA staat dat: "Als het via de online website store is gekocht, dan kunnen ze geen geld terug geven"
1. Ik ben nog nooit op de online website van Sony ingelogd, laat staan dat ik daar iets gekocht heb. Ik ga veilig met mijn gegevens om en mijn Sony ID is uniek van al mijn andere accounts online. Ik heb aleen games gekocht via mijn Psvita zelf.
2. Het staat geregistreerd en ze hebben toegegeven dat het product nooit is gedownload en dat ik het product niet kan downloaden omdat ik het apparaat niet beschik.
Om een spel te kunnen spelen moet er een apparaat geregistreerd worden op mijn account.
Dit is voor mij een aanduiding dat het erg sterk is dat ik gehakt ben. Een hacker kan niets met een spel doen op mijn account.
Het klinkt logischer dat er ergens een bug in hun systeem was dat een aankoop perrongelijk heeft gedaan.
Ondanks dit krijg ik mijn geld niet terug en heb ik maar twee opties van Sony gekregen.
1. Betaal €70,- voor lucht. (In de letterlijke vorm: "Niks")
2. Laat mijn bank de aankoop geforceerd terug draaien waarmee ik mijn Sony account verlies, inclusief €300,- aan digitale aankoop.
Is dit legaal? Kan ik hier iets tegen doen?
MVG
- Ronald Poppe
inmiddels een maand terug kreeg ik een E-mail van Sony's online store dat ik het spel Wolvenstein had gekocht voor €70,-
Deze had ik niet besteld. Sterker nog, ik heb geen Playstation 4 om dit spel te kunnen spelen.
(ik ben wel in bezit van een PSP en Vita, deze staan ook beiden op mijn account geregistreerd)
Binnen een uur heb ik Sony opgebeld op de transactie ongedaan te maken terwijl ik mijn password reset voor de zekerheid.
Een week later krijg een telefoontje terug dat het niet ongedaan kan worden omdat in Sony's EULA staat dat: "Als het via de online website store is gekocht, dan kunnen ze geen geld terug geven"
1. Ik ben nog nooit op de online website van Sony ingelogd, laat staan dat ik daar iets gekocht heb. Ik ga veilig met mijn gegevens om en mijn Sony ID is uniek van al mijn andere accounts online. Ik heb aleen games gekocht via mijn Psvita zelf.
2. Het staat geregistreerd en ze hebben toegegeven dat het product nooit is gedownload en dat ik het product niet kan downloaden omdat ik het apparaat niet beschik.
Om een spel te kunnen spelen moet er een apparaat geregistreerd worden op mijn account.
Dit is voor mij een aanduiding dat het erg sterk is dat ik gehakt ben. Een hacker kan niets met een spel doen op mijn account.
Het klinkt logischer dat er ergens een bug in hun systeem was dat een aankoop perrongelijk heeft gedaan.
Ondanks dit krijg ik mijn geld niet terug en heb ik maar twee opties van Sony gekregen.
1. Betaal €70,- voor lucht. (In de letterlijke vorm: "Niks")
2. Laat mijn bank de aankoop geforceerd terug draaien waarmee ik mijn Sony account verlies, inclusief €300,- aan digitale aankoop.
Is dit legaal? Kan ik hier iets tegen doen?
MVG
- Ronald Poppe