LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte sercive ABN-AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
evert62

slechte sercive ABN-AMRO

Ongelezen bericht door evert62 »

Ik ben al jaren klant bij de ABN-AMRO bank, maar ik overweeg naar een andere bank te gaan. Tot voor kort kon ik telefonisch mijn geld van de ene rekening naar de andere rekening overmaken. Maar door het invoeren van de i-ban nummer kan dit niet meer. Ik moest een voor drie rekeningen een speciale overschrijf boekje per € 8.25 per stuk bestellen. Met deze manier van overschrijven krijg ik steeds meer problemen met de bank, door de i-ban niet in te vullen van je eigen rekening of mijn handtekening wordt niet meer herkent. De bank heeft de betalingsverkeer uitbesteed en de formulieren worden automatisch gecontroleerd. Wat de automaat iets niet goed vindt dan blijft de betaling of overboeking uit. Je wordt niet gewaarschuwd. De bank wil steeds dat je internet gaat bankieren, terwijl hun systeem onveilig is.
Je moet steeds meer gaan betalen voor de handelingen die eigenlijk de bank moet doen. Betaling via automaat worden steeds duurder 1% van het bedrag per transactie. De winst van de bank wordt de eigen klanten door allerlei steeds verhoogde betaling van de kosten betaald.

eleven

Re: slechte sercive ABN-AMRO

Ongelezen bericht door eleven »

Maar door het invoeren van de i-ban nummer
Dit heeft niet de ABN ingevoerd. :wink:
Waarom maak je niet het geld via internet bankieren over ?

CB

Ongelezen bericht door CB »

eleven schreef:Waarom maak je niet het geld via internet bankieren over ?
Dat heeft hij al uitgelegd in zijn verhaal.
evert62 schreef:De bank wil steeds dat je internet gaat bankieren, terwijl hun systeem onveilig is.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Tot voor kort kon ik telefonisch mijn geld van de ene rekening naar de andere rekening overmaken.
De bank wil steeds dat je internet gaat bankieren, terwijl hun systeem onveilig is.
U bedoelt dat overboeken met dat superveilige (zonder e-dentifier) waar je via de telefoon met alleen een 4 cijferige pin code (die iedereen in zn belgeschiedenis laat staan) toegang hebt ?
Via een smartphone zijn er prima behoorlijk veilige apps voor hoor.

eleven

CB schreef:
eleven schreef:Waarom maak je niet het geld via internet bankieren over ?
Dat heeft hij al uitgelegd in zijn verhaal.
evert62 schreef:De bank wil steeds dat je internet gaat bankieren, terwijl hun systeem onveilig is.
Dit is wat TS beweerd, wat er niet juist is.
Misschien kan jij uitleggen wat er onveilig is.

CB

Nee dat kan ik niet, maar ik heb ook niet beweert dat het onveilig is. Ik geef alleen antwoord op jouw vraag.

Ik internetbankier gewoon bij ING en RABO en vind het daar niet onveilig. Met ABN/AMRO heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niet over oordelen.

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

naar welke bank u ook gaat, iedereen gaat met Iban werken [doet dat al] en overschrijven via telefoon en acceptgiro's wordt gewoon steeds moeilijker gemaakt.

Om u een voorbeeld te geven; vroeger had je de Spaarbank met de "S"
toen werd het VSB, toen werd het Fortisbank, toen werd het ABNamro.

al die tijd is mijn rekeningnummer exact hetzelfde gebleven maar veranderde heel de menustructuur via telefoon overmaken en ook op de site.
het hoort er gewoon een beetje bij. :lol:

[1] ik internetbankier met de smartfoon, dit werkt prima en veilig >> nog nooit iets gemerkt van vreemde valuta's en/of activiteit op mijn rekening.
[2] en via de website met USB aan de identifiër gekoppeld, hiervoor is geen code nodig van de codegenerator op de website.
op deze manier open je een VPNtunnel direct met jouw rekening[gegevens]. Deze driver voor je USB identifier is te downloaden bij ABNamro direct van de site.
hier kan NIET op ingebroken worden tijdens een sessie. :)

eleven

CB schreef:Nee dat kan ik niet, maar ik heb ook niet beweert dat het onveilig is. Ik geef alleen antwoord op jouw vraag.

Ik internetbankier gewoon bij ING en RABO en vind het daar niet onveilig. Met ABN/AMRO heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niet over oordelen.
Als je geen ervaring met ABN hebt, dan is het zinloos op mijn vraag te antwoorden.

CB

Sorry jouw vraag was waarom TS niet wilde internetbankieren. TS had dat al aangegeven en daarop heb ik jou gewezen. Dat ik geen ervaring heb met de ABN/AMRO heeft daar helemaal niets mee te maken.

Ik begin inderdaad wel te begrijpen, dat het volkomen zinloos is om jou iets proberen duidelijk te maken.

eleven

CB schreef:Sorry jouw vraag was waarom TS niet wilde internetbankieren. TS had dat al aangegeven en daarop heb ik jou gewezen. Dat ik geen ervaring heb met de ABN/AMRO heeft daar helemaal niets mee te maken.

Ik begin inderdaad wel te begrijpen, dat het volkomen zinloos is om jou iets proberen duidelijk te maken.
Heeft inderdaad wel iets te maken, want jij internetbankierd wel met je bank(en) in een veilige omgeving, maar TS dan niet bij de ABN.
Als je geen ervaring met het internetbankieren van de ABN heeft, dan reageer niet, maar laat TS op mijn vraag antwoorden, simpel.
Wat je begrijpen wilt, maakt er niets uit.
Duidelijk kan je mij alleen maken, waarom het internetbankieren bij de ABN niet veilig zou zijn, en dat kan je dus niet.

jerwarm

@ TS,
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... ndows.html
https://www.abnamro.nl/nl/images/Generi ... p_0200.exe

dit is het bestand die nodig is voor de Identifiër via USB te laten werken op OS Windows.
als het werkend is gemaakt logt u voortaan via pincode in.
graag gedaan.

jerwarm

en nee, ik ben niet werkzaam bij dit bedrijf. :mrgreen: :lol:

CB

eleven schreef:maar laat TS op mijn vraag antwoorden, simpel.
TS had je vraag al beantwoord voordat jij hem stelde. Zo simpel is het en jij bent kennelijk zo simpel om dat niet te begrijpen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Dat iemand zorgen heeft over internetbankieren: ja, snap ik.

Maar doe dan niet alsof die overschrijfkaarten zo veilig zijn. Een bekende van mij is daar héél veel geld mee kwijtgeraakt. Effe een kaartje uit de brievenbus vissen, bedrag en rekeningnummer aanpassen en hoppa, geld gaat naar een ander.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Plus het risico dat post kwijtraakt of de overschrijvingskaart niet goed te lezen is waardoor betaling niet of te laat binnenkomen. Met alle gevolgen van dien.

Ik snap die weerstand van sommige mensen tegen nieuwe dingen niet hoor. Ik ken werkelijk niemand bij wie ooit zijn rekening is gehackt. Iedereen die er wat over zegt heeft het gehoord van de ex-vrouw van de achterneef van z'n vorige buurman....

eleven

GJvdZ schreef:Plus het risico dat post kwijtraakt of de overschrijvingskaart niet goed te lezen is waardoor betaling niet of te laat binnenkomen. Met alle gevolgen van dien.

Ik snap die weerstand van sommige mensen tegen nieuwe dingen niet hoor. Ik ken werkelijk niemand bij wie ooit zijn rekening is gehackt. Iedereen die er wat over zegt heeft het gehoord van de ex-vrouw van de achterneef van z'n vorige buurman....
Ik ook niet en internetbankier sinds het begin.
Alles lekker zelf regelen, overmaken en daarna meteen kijken bij de afschriften, makkelijker kan het niet.

ABN AMRO
verified

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste evert62,

Hartelijk dank voor uw bericht over de service van ABN AMRO.

Vervelend om te lezen dat u overweegt naar een andere bank over te stappen, omdat u ontevreden bent over de service.

Waarom kunt u niet meer telefonisch overboeken?
Vanwege de overgang naar IBAN, is het inderdaad niet meer mogelijk om telefonisch een overboeking op te geven. Het is namelijk niet mogelijk om een IBAN nummer met een telefoon in te voeren.

Kosten
Er zijn verschillende mogelijkheden om alsnog over te kunnen boeken. Ieder systeem voor overboeken, brengt kosten met zich mee. Een deel van deze kosten worden daarom doorberekend aan onze klanten.

Voor overboekingen via overschrijvingsformulieren, betaalt u een bedrag van EUR 8,80. U ontvangt dan een set met 22 overschrijvingsformulieren.
Het gebruik van Internet Bankieren is gratis.

Verwerken overschrijvingsformulieren
Zodra wij een overschrijvingsformulier van u verwerken, dan wordt deze gecontroleerd. Uw handtekening wordt vergeleken met de handtekening die wij van u in het systeem hebben. Dit doen wij om fraude met overschrijvingsformulieren tegen te gaan en is noodzakelijk.

Als wij een overschrijvingsformulier niet kunnen verwerken, dan wordt u hierover schriftelijk geïnformeerd.

Veiligheid Internet Bankieren
U geeft aan dat u het systeem van Internet Bankieren niet veilig vindt. ABN AMRO doet er alles aan om onze klanten zo veilig mogelijk te laten bankieren. Uiteraard is het belangrijk dat klanten ook goed blijven opletten.

Op onze website kunt u lezen wat ABN AMRO doet om overboekingen zo veilig mogelijk te verwerken.
Daarnaast kunt u hier alles vinden over veilig bankieren.

www.abnamro.nl/veiligheid

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

Wat vreemd dat klanten van de ABN Amro niet langer telefonisch geld kunnen overboeken. Bij de Rabobank wordt, na het invoeren van het negen cijferige rekeningnummer dit automatisch omgezet naar een IBAN. Vervolgens controleer je of dit juist is en kan je de betaling doen. Als je op de site naar de kenmerken van het Privé pakket kijkt staat er (ook nu) nog onder "Wat kan ik extra aanvragen?"

- Telefonisch Bankieren om telefonisch informatie op te vragen of om overboekingen te doen.

ABN AMRO
verified

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Mallet,

Op dit moment kunnen de banken het rekeningnummer nog omzetten naar IBAN.
Vanaf 1 augustus 2014 mogen banken dit niet meer doen. Omdat de officiële overgang naar IBAN per 1 februari 2014 heeft plaatsgevonden, is het sinds dat moment niet meer mogelijk om bij ABN AMRO telefonisch over te boeken.

Het signaal van de informatie op de website is inmiddels doorgestuurd.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

een wat ouder artikel van nos.nl over het aansluiten van de identifier aan de pc.

Internetbankieren bij ABN Amro is gevoelig voor fraude. Internetcriminelen kunnen sommige betalingstransacties onderscheppen, aanpassen en doorsluizen naar hun eigen rekening.

Dat stellen onderzoekers van de Radboud Universiteit Nijmegen vanavond in het televisieprogramma Nieuwsuur.

De fraude is mogelijk bij klanten die het digitaal betaalapparaatje van ABN Amro, de e.dentifier2, via een usb-kabel aan hun computer hebben gekoppeld. Door op de computer van de ABN Amro-klant kwaadaardige software te installeren, kunnen internetcriminelen transacties onderscheppen.
Blunder

Volgens de onderzoekers is er bij de ontwikkeling van het betaalapparaatje geblunderd. Klanten die de e.dentifier2 niet aan de computer hebben vastgekoppeld, zijn veilig voor deze vorm van fraude. Ook bij oudere apparaatjes komt de fraude niet voor, omdat die niet met een usb-kabel kunnen worden gebruikt.

ABN Amro zegt maatregelen te hebben genomen om de fraude tijdig te signaleren en tegen te gaan. Als klanten toch slachtoffer worden van de fraude, belooft de bank alle schade te vergoeden.

Gesloten