Van KPN zakelijk naar particulier, duur grapje
Geplaatst: 18 jun 2014 13:59
Na een tijd als zelfstandige ben ik gaan werken voor een ander bedrijf (iv.m. inkomsten). Deel van de afspraak was dat ik mijn contacten en telefoonnummer meenam, zodat ik bereikbaar bleef voor mijn bestaande relaties. Al doende werd mijn telefoonnummer door dit bedrijf overgenomen en zonder mijn toestemming in een bedrijvenabonnement geplaatst. Het werk beviel mij niet en ik ging weer studeren. Uiteraard wou ik mijn telefoonnummer meenemen, hetgeen wat bij het bedrijf contractueel was vastgelegd.
In eens zat ik aan een niet-zelf-afgesloten bedrijfsbundel bij KPN vast, hoe kan dit? Immers heb ik zelf niks gekozen? Oversluiten naar een particulier abonnement kon, maar dan alleen voor een vergelijkbaar bedrag. Een bedrag waar ik nooit zelf voor gekozen heb. Ondanks dat ik me genaaid voelde, toch maar gedaan. Van nummer wisselen is geen optie. Later ontzettend spijt dat ik het niet eerder aangevochten heb. Deze agressieve strategie die ze afdwingen heb ik nooit eerder meegemaakt, ondanks dat het juridische mogelijk klopt, verliezen ze mijn respect op alle mogelijke manieren. Ik voel me geforceerd en genaaid.
Als klap op de vuurpijl zie ik dat ze het zelfde sim-only abonnement nu voor €30 aanbieden €(normaal 40), terwijl ik €47,50 betaal (afspraak 1GB + onbeperkt bellen). 3 juni toch met KPN gebeld (of was het later?). Deze mevrouw ging de bundel aanpassen en ik zou binnen 24h een bevestiging ontvangen. Aangezien ik niks ontvangen had, 18 juni weer gebeld. Natuurlijk niks doorgevoerd en natuurlijk 0 aantekeningen in het systeem, hoe kan het ook anders.
Ik mis alle vormen van moraal in het verhaal en voel me enorm genaaid door KPN. Ze afspraken niet na, ze kunnen zien dat ik 3 juni gebeld heb en als er geen aantekeningen zijn is er bij KPN toch was misgegaan? Zijn de gesprekken niet opgenomen? Ik wil het liefst gewoon van KPN af zijn. Iemand bekend met dergelijk situaties of wat te doen?
In eens zat ik aan een niet-zelf-afgesloten bedrijfsbundel bij KPN vast, hoe kan dit? Immers heb ik zelf niks gekozen? Oversluiten naar een particulier abonnement kon, maar dan alleen voor een vergelijkbaar bedrag. Een bedrag waar ik nooit zelf voor gekozen heb. Ondanks dat ik me genaaid voelde, toch maar gedaan. Van nummer wisselen is geen optie. Later ontzettend spijt dat ik het niet eerder aangevochten heb. Deze agressieve strategie die ze afdwingen heb ik nooit eerder meegemaakt, ondanks dat het juridische mogelijk klopt, verliezen ze mijn respect op alle mogelijke manieren. Ik voel me geforceerd en genaaid.
Als klap op de vuurpijl zie ik dat ze het zelfde sim-only abonnement nu voor €30 aanbieden €(normaal 40), terwijl ik €47,50 betaal (afspraak 1GB + onbeperkt bellen). 3 juni toch met KPN gebeld (of was het later?). Deze mevrouw ging de bundel aanpassen en ik zou binnen 24h een bevestiging ontvangen. Aangezien ik niks ontvangen had, 18 juni weer gebeld. Natuurlijk niks doorgevoerd en natuurlijk 0 aantekeningen in het systeem, hoe kan het ook anders.
Ik mis alle vormen van moraal in het verhaal en voel me enorm genaaid door KPN. Ze afspraken niet na, ze kunnen zien dat ik 3 juni gebeld heb en als er geen aantekeningen zijn is er bij KPN toch was misgegaan? Zijn de gesprekken niet opgenomen? Ik wil het liefst gewoon van KPN af zijn. Iemand bekend met dergelijk situaties of wat te doen?